‘Kelonggaran Individu Lengkap Vaksinasi Sekurang-Kurangnya Membeli Belah Dan Merentas Daerah’ – PM

Trending

‘Kelonggaran Individu Lengkap Vaksinasi Sekurang-Kurangnya Membeli Belah Dan Merentas Daerah’ – PM

Sebelum ini, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yaasin telah mencadangkan supaya individu yang telah lengkap menerima dua dos vaksin diberikan kelonggaran berhubung prosedur operasi standard (SOP) ataupun sekatan pergerakan.

6 bulan lalu

PM Cadang Beri Kelonggaran Kepada Mereka Yang Sudah Lengkap Divaksin


Perkara ini akan diputuskan pada minggu depan dan sekaligus dapat memberikan keistimewaan kepada rakyat yang telah lengkap divaksinasi untuk tidak ‘terikat’ dengan SOP.

Advertisement

.. dan lepas itu kita akan umumkan apakah kelonggaran-kelonggaran kepada mereka yang dapat dua dos ini supaya mereka tidak terus ‘terikat’; perlu ada beberapa kelebihan (advantage) untuk mereka.

Berkemungkinan bahawa kelonggaran yang akan diumumkan minggu depan termasuk pergerakan untuk membeli-belah atau sekirang-kurangkan membenarkan mereka untuk merentas daerah.

Langkah ini juga akan membenarkan lebih banyak sektor ekonomi dibuka terutamanya di kawasan Lembab Klang pada Fasa Pelan Pemulihan Negara (PPN) nanti.

Apa pandangan korang?

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...