Written by Bella | December 25th, 2017

Memuat naik video serta foto berkelakuan pelik sehingga namanya menjadi trending di Twitter serta dikecam netizen yang mengatakan beliau sudah tidak waras, pelakon Iqram Dinzly akui ia adalah salah satu cara beliau “menggadai diri” untuk meraih publisiti serta melakukan gimik awal demi mempromosikan perniagaan baru beliau dibawah jenama Bawaabata Merebucks.

Lebih sedekad dalam industri hiburan, saya akur jika kita berbuat baik tiada siapa yang akan ambil peduli. Tetapi apabila sesekali berkelakuan aneh, mereka akan berterusan memperkatakannya hingga mencetuskan kontroversi. Mungkin ada yang melihat cara saya ini sebagai pemberontakan, tetapi saya ada sebab tersendiri mengapa berbuat demikian.

Saya perlu melakukan anjakan dengan niat untuk memperkenalkan perniagaan merangkumi fesyen dan seni dengan lebih jauh. Cara netizen mengadili saya seolah-olah mereka terlalu suci dan sempurna. Alang-alang menyakitkan hati, lebih baik saya teruskan. Lagipun, apa yang saya buat ini hanya sementara nanti saya akan berhenti.

Ditanya tentang tindakan beliau yang membalas komen-komen negatif netizen dengan perkataan kesat, Iqram berkata beliau hanya mencerminkan mentaliti masyarakat hari ini. Dalam erti kata lain, Iqram mahu masyarakat sedar perbuatan itu tidak elok dan apa rasanya sekiranya mereka juga dikecam.

Jika benar ia hanya gimik semata-mata kami mahu tepuk tangan kerana ia memang menjadi sehingga ada yang mempercayai Iqram mempunyai kemurungan yang teruk. Apa-apa pun, janganlah sampai terlalu “menjiwai” watak untuk gimik tersebut kerana mungkin juga ia akan memakan diri tanpa anda sedar.

Sumber Berita : BH ONLINE

18 responses to Kelakuan Pelik Iqram Dinzly Hanya Sekadar Gimik?

  1. Cumi , Cummy , Zombie says:

    Sekali lagi 1 Malaysia kena PRANK ke dengan dia nie ? After gimik Permata Hati !

    2

    0
    • minah jambu say NO to drugs says:

      kelakuan pelik dia ni menakot kan…! kenape gitu ? jangan la buat benda2 yg menakot kan..idop macm biasa2 aje suda la..kerja cari duit makan minum tido secukup nye suda la ..ape tk boleh idop macm biasa ke ??? abah yg dh pergi tidak akan kembali lagi..jadi kite doa kan yg terbaik untok abah kite semoga dia akan dapat yg terbaik di sisi Allah..

      9

      0
    • 321 says:

      1 jer aku nk ckp.. org “kurang siuman” mana nk mengaku dirinya “kurang siuman”. iqram perlukan bantuan psikitri atas segala kecelaruan perasaan dia. kalau seseorang mula bertindak luar daripada kebiasaan akal manusia, ada 2 sebab. 1 nak perhatian. 1 lg tindakan diluar kawalan (type of mental disorder). tp aku bca newspaper, iqram pnh ada rekod. wallahualam. sama2 kita doakan beliau

      9

      0
  2. Anonymous says:

    Dah kau buat perangai pelik mestilah org bercakap. Tambah lg kau tu selebriti, org byk kenal. Org lain susah payah jaga reputasi, kau selamba rosak reputasi sendiri.

    7

    0
  3. Sue says:

    1. What mentality is this?
    2. What business model is this? From marketing strategy to corporate culture?
    3. What values are you projecting for both ur business & ur career?
    Org kata u give a name to urself. So u fikir lah what names do people give u when they see u acting up like this. Walaupun sementara, people may remember it for a lifetime. & think about 20 tahun akan dtg when u r old. Would u feel proud about this?

    13

    1
  4. Selamat Pagi KOME semua says:

    Baik kome lekas mengaku siapa kutuk dia tapi terjebak dengan video dia????Sampai tak miss satu pun live insta dia,Kalau miss pun gigih nengok di Youtube……

    #MengakuKome .

    1

    2
  5. anonymous says:

    orang gila

    5

    1
  6. Sai don says:

    Realiti kehidupan…face it whether u like it or not…
    Marketing strategy paling bodoh & tak kan kekal lama…
    Standard jawapan artis sendu…awak bukan tuhan lh…nak jadi diri sendiri..jgn menyibuk…LOSER LH STATEMEBT SEBEGITU…
    Kesian nengok mama dia mcm terpksa ckp yg tahu apa yg mamat tu buat…
    Sendiri buat hal kena tanggung risiko & impak …buat perkara bodoh dpt yg sama juga…suka komen yusof azmi n harap mamat ne ambik yg positif….

    6

    0
  7. artis veteran says:

    laa ingat kan nak gntung diri ..klau tak boleh buat kenduri pisang

    2

    1
  8. Mis Sarjit says:

    Alaaahhh ramai je pakai produk abang sajat tu tapi tak ngaku. Kalau tak, takkan la abg sajat tu boleh mewah2. Ape brang abg sajat jual tu?

    1

    0
  9. Anonymous says:

    X pernah nak ambik tau pasal dia atau produk or karya dia. Yang aku duk baca pasal dia kunyit jer. Kalau imej sendiri tak bersih takde orang akan ambik tau or beli produk kau. Ambik contoh Fattah Amin…solat on time… Imej dia bersih… famili pun baik… Rajin… Bertanggungjawab…doa yg baik2… Ckp yg baik2… X perlu pun buat kontroversi… Lihat apa yg dia ada skrg…apa dia nak cepat saja Allah bagi.

    3

    3
  10. smir says:

    Ceh mat sentap, dgn netizen pon sentap, kami rakyat Malaysia kena dgn Najib hari2, xde plaks entap mcm ko, pondan la ko

    0

    0
  11. aku says:

    terpesong sangat ko ni

    0

    0
  12. princepookee says:

    so masa bersexting dengan student jantan kat uk tu pon persembahan ke? lolz

    0

    0
  13. mak cute says:

    klo dah posing2 cenggitu sah2 la org kata ko org giler..mental bagai…tau lak marah…ayat2 mencarut pun ada…kot ye pun nak nmpk rare sgt..mata pisau tu kasi kat mulut la…baru rare…

    0

    0
  14. dipermudahkan je says:

    tak tau nak kata apa… moga dipermudahkan je..semua urusan…karang salah cakap, dapat dosa kering..aku jugak yg berdosa…

    0

    0
  15. ANUAR BIN ALI says:

    Dah tak laku…

    0

    0

Leave a Comment

Optional