Keadaan Semakin Kritikal, Pekerja Nekad Pinjam Duit Bos Belikan Tong Oksigen Untuk Mak

COVID-19

Keadaan Semakin Kritikal, Pekerja Nekad Pinjam Duit Bos Belikan Tong Oksigen Untuk Mak

Sejak peningkatan kes jangkitan harian Covid-19 yang semakin membimbangkan, kebanyakkan hospital-hospital sudah mencapai kapasiti yang penuh terutamanya hospital di Lembah Klang.

Seorang pengguna laman media sosial, Napsiah Khamis menerusi akaun Twitternya memuat naik satu hantaran yang menunjukkan seorang pekerja ingin meminjam wang dengan majikannya.

Advertisement

Menerusi hantaran tersebut, seorang pekerja ingin meminjam wang dengan majikan untuk membeli tong oksigen kepada maknya yang sedang berada di hospital.

Dikatakan keadaan di hospital yang sangat sesak menyebabkan mak pekerja berkenaan terpaksa tidur di lantai.

Mengikut pekerja itu, pesakit boleh balik sekiranya mempunyai tong oksigen sendiri dan memandangkan dia tidak sanggup melihat maknya terbaring di atas lantai, dia nekad untuk meminjam wang dengan bosnya.

Advertisement

Pekerja pinjam duit bos Pekerja pinjam duit bos

Rata-rata netizen memuji majikan pekerja ini kerana baik hati dan prihatin terhadap pekerjanya yang sedang ditimpa kesusahan.

Ada juga yang menyatakan rasa hormat mereka terhadap majikan ini dan mendoakan semoga berjalan dengan lancar serta dimurahkan rezeki.

Dalam waktu-waktu gawat ini, tidak salah untuk kita meminta bantuan jika keadaan memaksa dan tidak salah juga kita membantu orang yang betul-betul memerlukan.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...