Written by serenity | October 26th, 2015

Berhubung dengan dakwaan Karen Rahman bahawa Maria Farida merampas suaminya, Maria telah menerangkan bahawa dia tidak merampas suami sesiapa, sebaliknya hubungan Karen dan bekas suaminya memang bermasalah. Malahan, anak-anak perempuan Karen turut menyebelahi Maria, memberitahu mereka meyokong sekiranya Papa mereka dijaga oleh Maria Farida atas alasan tertentu.


 photo 155964_463664953675857_2103806868_n.jpg
Melodi TV3 telah menghubungi Karen bagi memperjelaskan mengenai dakwaan Maria bahawa Karen telah menyimbah cat ke kereta pelakon itu:-

Buat masa ini saya tak nak jawab apa-apa sebab peguam saya beritahu suruh saya berdiam diri sebab saya tak nak benda ni mengganggu. Memang saya nak jawab tapi peguam saya kata biar dulu sebab saya dalam proses untuk saman Maria.

Ada beberapa isu yang kereta dia buat laporan keretanya disimbah cat. Dia sebut nama saya di balai dan ia menyusahkan saya.

Saya tidak buat benda itu jadi saya akan mengambil tindakan mahkamah untuk saman fitnah terhadap dia.

Saya memang hendak mengadakan satu sidang media bagi menjawab segala tuduhan untuk memperbetulkan apa yang dia cakap sebenarnya tipu. Dia tu memang penipu. Dia memang mengganggu rumahtangga saya dan saya ada bukti yang kukuh.

Dia mengganggu rumahtangga saya sebelum terjadi pergaduhan antara saya dan suami. Saya benarkan perbualan ini dirakam dan disiarkan di Melodi. Dalam masa terdekat ini saya tak nak buat sidang media pun sebab saya dalam proses mahkamah.

Nampaknya perkara ini akan mengambil masa untuk diselesaikan. Hanya masa akan mendedahkan siapa bercakap benar dan siapa yang berbohong.

Persembahan Majlis Sambutan Ulang tahun ke 7, Pengisytiharan Melaka Sebagai Bandaraya Warisan Dunia ( UNESCO ) yang akan…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Thursday, 22 October 2015

42 responses to Karen Rahman Dakwa Maria Farida Penipu, Akan Failkan Samah Fitnah

  1. Fizi Bin Hakim says:

    Insaflah karen.. tak sedar lagi ke dosa2 yg kau lakukan. Allah nk tunjuk. btw, melodi tak perlu panggil kau datin sebab ko da x boleh pakai title tu lagi

    0

    0
    • Mat Sahdo says:

      loser dan poyo betul la, kecoh2 sebab jantan. jantan tu mesti rasa diri dia terlebih hot, huh?

      0

      0
      • bartender hotel says:

        ni semua minah2 yg dulu kaki clubbing. skg dh expired dh masuk title ‘opah’. masih tekinja-kinja kalah anak dara. byk kt kl ni. janda, mak orang, bini orang. selalunya datin2 sepi yg sosial. mereka lepak kt kelab2 dan bar2 di hotel2 5-star. sedih kekadang nengok. muka msing2 mcm kena sengat tebuan. terlebih inject. :)

        0

        0
      • justsaying says:

        bahaya kawan mcm maria farida ni. baik ada makna. lama2 tu dia cucuk jarum satu famili. berhati-hati pilih kawan mcm ni. byk kt luar.

        0

        0
      • time will heal everything..... says:

        bekas suami u dah sayang pada maria. kalau u berharap bekas suami u kembali pada u dan tinggalkan maria.. hal itu tak akan berlaku.. lebih baik u move on saja…….

        been there.. done that..

        0

        0
    • Ayahnda Kulop says:

      dah 4 x kawin???…..mmg ko bermasaalah la. tk reti2 nk tobat ke wahai nenek?

      0

      0
    • Sabariah Kelthom says:

      alohai, nk buat sidang media pelbagai. femes sgt ke ko? sebelum ni haram aku x pernah dgr nama. puii.

      0

      0
    • Anonymous says:

      kata kuncinya: kawan makan kawan.

      0

      0
    • Anonymous says:

      tua2 bergaduh pasal jantan. eeeurghh…please lah old bitches.

      0

      0
    • Abg Lawyer says:

      Yg penting lawyer2 malaysia skrg bnyk job nak ambik. Saman jgn tak saman. Muahahhaha

      0

      0
    • Bro says:

      Bro dh sundal nk cmaner

      0

      0
  2. Anonymous says:

    abislah ko maria!! yg ko gatal sgt g bcinta dgn laki kwn ko sndiri npe.. lantak la dia dh mmg ada masalah ke dlm umh tgga ke.. dato tu tackle ko ke.. bini dia jahat ke.. sepatutnya bkn ko yg jd penyebabnya!! wlau ko kta bkn ko yg sbb kn perpisahan.. ko mungkin menang dpt kn dato.. tpi ko hilang hilang kawan.. tambah musuh.. buat org meluat.. yg pasti ada ke produk2 kecantikkn nk amikk ko jd duta dorg lg… silap2 laki dorg ko caras.. opsss menang satu hilang sepuluh..

    0

    0
    • Anonymous says:

      dia bercinta lps bercerai la bodoh…..

      0

      0
      • engkau la bodo says:

        bercinta lepas cerai?? ko yakin ke?? klu btol bini dia jahat pun xkn lah bln 8 cerai bln 10 ni dh rapat sgt dgn maria!! nmpk sgt dia dok usha maria lma dh.. yg maria pun mcm x teragak2 nk terima cinta suami kwn sndiri..

        0

        0
        • Anonymous says:

          Dah raja farah pn kawin awal kot.. Xde lak org bising kata raja farah dah curang awal2.. Hati ni bkn kita tahu..

          0

          0
        • Anonymous says:

          alaaaaah..si maria pun apa kurangnya..dulu kata tak heran kwin datuk..skg apa jadi.pelahap jugak dgn title datin.yg datuk plk..nampk pompan lebih ummphh..ngap ajelah dia…cari pasal ceraikan bini. tak padan tua..ini cerita dah lama main kat wayang..

          0

          0
  3. Anonymous says:

    lantak koranglah nak bergaduh. nak kata cantik pun tidak, kenal pun tidak,. buang masa jer buat sidang media,. org tengah semput dengan jerebu ngan gst lagi. puiii

    0

    0
  4. jemah says:

    semalam dah tgk melodi..bekas suami die cerita sume tntg perempuan ni..smpaikan ank2 pn cerita perihal buruk tntg ibu..x mgkin ank sggup buat cmtu pd ibu kandung…tp dri kata2 mereka, mmg mnggmbarkan perempuan ni sgt teruk..pnh dtgkap khalwat dgn jntn lain semasa masih bstatus bini org, ajar ank ke clubbing smpai hmpir bcerai si ank dan menantu, mngajar ank melayan [email protected]#$% dgn jntn lain..semua anknye cerita..si suami bg kata2 yg sgt bgus semalam, katanya ‘sy suami ke4 pada dia..cube fikir xkan ke4 empat bekas suami ni melakukan kesalahan yg serupa utk menceraikan die kalo die baik.. mkn minum ank x pnh dijaga..apetah lgi suami.. suami yg jaga ank2 yg lain ayah.. si bekas isteri seharian di dlm bilik melayan hp. adekah salah suami die..dan ternyata bukan maria farida penyebabnya sbb hubungan die berantakan dah lama..sejak kawin..dan 4 thun dato tu bg peluang pada die utk berubah..pikir2kan lah..

    0

    0
    • Anonymous says:

      really??? seteruk2 mak pun ade ke anak sampai sanggup aib kan mak bg 1 dunia tau kejahatan mak dia.. x takut ke pembalasan Allah! kalau perangai mak dia teruk pun tu dosa dia dgn Allah.. si rahman ni pun dah selalu ulang alik rumah maria masa karen n maria kawan baik lg.. kawan mkn kawan betul!

      0

      0
      • Anonymous says:

        Aku rse dorng bkn suke nk aibkn. Klu ko nk kata “snggup aibkn”, aku rse x sbb klu dorng snggup dh lama dorng cite kt org. Mgkn kali ini mrka terpksa menjelaskan hal sebenar ekoran drpd karen dn kwnnya sndiri yg lbih dulu memburukn ayah mereka dn maria. Klu mereka x burukkn, aku rse ank dia x kn ceritakn hal sbnr. Skg mreka terpksa krna klu x jelaskn, ko ingt apa akn org fikir? Sah2 la org akn tuduh ayah dia ni bla bla bla, maria bla bla bla, ayhnye sjht2 manusia bla bla bla, padaaaahallll ayah mreka la mangsa sbnrnya.Siapa suh karen dn kwnnye mulakn dlu,trpksa la mereka bekap diri lbih2 lg karen tu yg byk buat salah jgk

        0

        0
  5. poyos la says:

    napela kt mesia ni..sume pompuan melayu gaduh psl berebut laki????dr org bese / retis / org kaye / vvip … pastu yg byk kuo statement sume dr mulot si tino jer yg si jantan sdp tgk jer gelagat sekor2…haishhhh .. citer melayu pn same jer xde modal len.. klu xpsl berebut laki yg same berebut harte …

    0

    0
  6. mawar says:

    tu la ..len x jgn amik pompuan cantik jadi duta…amik yg x brapa cantik….lagi satu walau BFF …memang x leh percaya kalo dia tau suami kaya..apalagi janda

    0

    0
  7. ANAK-ANAK says:

    seburuk2, sejahat2 mana pn emak tu mak kite..sejahat2 mana pn anak..mak akan tetap doakan anak2..laki, bini, boleh cari lain..tpi emak tu lah syurga kite..ingat lah wahai anak2 karen..berbuat baik pada orang tua (emak & ayah) akan berkat hidup kte. walau emak bapa tu tak sebaik yang kita harapkan. kesian emak bapak korang. gituuuu…

    0

    0
    • ... says:

      senang ja kau cakap .

      jahat2 pon tetap emak’ betul ! dia yg melahir kan itu’ tepat !

      tapi tanggungjawab.. contoh2 yang baik juga wajib tunjuk kan pada anak2.. dan sebagai seorang isteri wajib jaga maruah diri dan suami .

      ’emak2 tetap emak..’

      semoga emak2 dan bakal emak2 kat luar sana ambil sebagai iktibar dan tauladan ..

      0

      0
    • Yekeni says:

      Statement kurang betul.

      Contoh:
      Seorang pelacur hamil dari hubungan dgn client. Nak gugurkan tak boleh. Terpaksa lahirkan. Lepas tu kasi kat relative pelihara. Dia tak amik kisah. Lepas tu bila anak dah besar, dia nak amik balik untuk teruskan legacy pekerjaannya.

      Adakah anda akan beri statement yg sama?

      Untuk anak2 berkata begitu, cuba bayangkan perjalanan hidup mereka.

      She may not be a good mother. And maria also may be an opportunist. If it’s not her husband, it may be some else’s husband. So, in this story, i just hope the kids will finally find their happiness.

      To the adults, lantaklah korang. Dah memang ni dunia dan cara hidup korang. Tunggang terbalik kau punya pasal lah.

      0

      0
  8. omg says:

    geli bila orang tua2 bergaduh berebut jantan tua

    0

    0
  9. ... says:

    Seronok mendekati Anis dan Datin Karen. Hubungan mereka cukup akrab malah mereka seperti sahabat karib. Sempat juga penulis bersembang dengan Datin Karen. Keramahan yang ada dalam diri Anis pastinya datang dari Datin Karen kerana tidak puas rasanya kami berborak.

    “Anak-anak boleh memilih apa yang mereka mahu kerana saya sendiri suka bergaya sejak dari dulu. Walau ke mana pun saya pergi, saya mesti bersiap. Pernah juga saya hanya bersanggul tanpa secalit solekan di wajah, seorang teman seakan tidak percaya itu adalah saya. Saya pula langsung tidak memandangnya kerana bimbang diketawakan. Sejak itu, setiap kali saya keluar rumah, saya pastikan penampilan saya sempurna.

    ‘ anak beranak dok kejar donia2… pastu kutuk each other ‘

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Aku pelik skit dgn ank dia tu…seburuk2 pon emak kita tu dia ttp emak kita selama2nya….kalo dia sebelahkan maria dgn ayah tiri dia spai bila hubungan tu akan bertahan….silap2 maria dpt kwin dgn jantan tua tu ko dia tingalkan tpi jln jer…..buat jantan tua tu sedar2 le diri skit kubur dh kata mari rumah kata pergi tk kan nk angkut ppuan yg 2x 5 perangai dgn ex ko…nnti masalah yg sama gak ko kena hadap…yg betina sundal ni pon satu dh tua masih lgi gatal bwh tu tk hilang2 spai kena tangkap basah dgn jantan lain buat malu lat ank2 jer sbb tu ank2 hilang hormat kat ko spai sangup sebelahkan org lain dri ko ibu dia…cam ibu ayam ko ni….maria pulak jenis harapkan pagar pagar makan padi mmg malang sunguh siapa berkwn dgn manusia musibat ni..sangup ambik kesempatan atas kesedihan kwn sdiri…kalo npk ular dgn betina musibat ni baik bunuh betina musibat ni dulu baru boleh bunuh ular…bisa dia 10 kali ganda berbisa dri biasa ular…tgok hidung dh tau sama bengkok dgn hati dia…puuiii org kaya bodoh…

    0

    0
  11. Anonymous says:

    mak aku selalu pesan dgn anak2 jangan biarkan sesiapa sahaja lelaki atau perempuan yang bukan mahram di dalam rumah berkeliaran, jika nak dtg ziarah sekadar ziarah sahaja jgn benarkan bermalam..mmg nampak mcm zalim tapi itulah yang kami amalkan..alhamdullilah keluarga kami x pernah mengalami masalah sosial sbb sentiasa jaga batasan2

    0

    0
  12. kak anon says:

    *Teringat filem “Datin Ghairiah”, lebih camtu yg MF berlakon dengan Aaron Aziz….

    0

    0
  13. tutti fruitti says:

    Kita x berada di tempat mereka so xyah la nk komen byk… baca dan ambik iktibar.bukan suh korg pusing kpla sapa betul sapa jahat sapa penipu dan sbgainya..

    Sbgai seorg yg mmpunyai emak..saya rsa sifat karen sgt bertentangan dgn karakter seorg ibu yg spttnya. X slh ank dia klu mmbenci ibu yg tidak mnjaga status dia sbgai muslim tpi jgn smpi x mengaku emak.hrp ada hikmah kisah ini pd mereka dan kita.

    *sila guna otak sblum komen please…..

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ko pakai otak ke pakai lutut masa bgi komen….

      mula2 ckp tk payah komen sbb tk berada d tmpt mereka…yg ko komen emak dia tk pandai jdi emak pd ank dan ank tk salah benci emak sbb tk jaga status tpi jgn spai tk mengaku emak apahal!!ko siapa nk mengajar org apa salah apa yg betul? ko berada kat tmpt depa ke skrg…ko tau semua cita depa luar dlm ker? Kalo tk berada tmpt depa ko pon baik diam simpan jer pandangan ko tu tok diri ko sdiri….
      Nk tunjuk pandai tk kena tempat…plzzz lah…

      0

      0
  14. Dato` Bomoh Kerandot says:

    Standby Tok bomoh…wakakah..

    0

    0
  15. nil says:

    sya terasa sedih dgn semua kmen di atas…minta maaf sya katakn..sya pun buknnya seorg yg sempurna.
    sebgai seorg wanita sya rasa bila sudah berumahtangga dan bercerai jika ada masalah, bukan wall media, bukan repoter yg sepatutnya tahu setiap garis masalah anda. Pejabat agama dan keluarga itu sndiri.
    Nara,..ckup2lah anda keluarkn cerita yg ntah apa2 ini…semakin hari semakin kita menadah dosa,..bukn semakin cuba utk mnghapusknnya. Sya pasti nara seorg yg berpendidikkn tggi,..tolonglh jgn diheret follower dgn cerita begini,
    si [email protected] bekas suami, emak [email protected] tiri atau bakal…tak perlu mngajar anak2 utk trus membenci darah dagingnya sndiri. bercerai,..bila anak2 ingin berumahtngga,..ayahlh yg dicari krna dialah wali bgi ank2 perempuan slagi masih brnyawa. anak2 juga perlu ingat,..sebenci mna pun anda dgn emak kandung…bila kita sudah tiada dan apabila talkin dibacakan,..nama kita sama ada llki atau perempuan akan di bin dan di bintikn dgn nama EMAK kita…
    Inilah kita mencari media utk mmbuka aib sesama sndri…kita yg mmbca juga leka menokok nambahkan segalanya.

    0

    0
  16. Apa2je lah says:

    Karen atau nama sebenarnya Hadijah mohd mokhar ni pernah kena tangkap khalwat dgn Beego
    Beego atau nama sebenarnya, Md Aszerul Nizam Abdullah, 34, serta dua rakannya, Fikry Zainon dan Mohd Arsli Meor Atan Ahmad dibicarakan setelah mereka mengaku tidak bersalah tuduhan berkhalwat di Kondominium Oakleaf, Bukit Antarabangsa, Ampang di sini pada jam 6 pagi, 23 Februari 2011.

    Mereka didakwa berkhalwat dengan dua kenalan wanita mereka, Hadijah Mohamad Mokhar dan Azlina Yazid @Aziz.

    Azlina dan Hadijah yang berusia awal 30-an mengaku bersalah pada Mei tahun lalu atas tuduhan tersebut dan masing-masing

    0

    0
  17. timah says:

    wah rahman..bukan main ko burukkan karen ye? habis madu sepah dibuang… ko tu bukan baik sgt pun rahman.. dulu ko ceraikan bini ko sbb si karen.. skrg ko ceraikan karen sbb maria.. semua betina bimbo ko pilihkann……

    ank2 semua backup ko n maria sbb ko sogok duit kt diaorg!! DUIT!!!

    maria, bukan setakat rahman ko nk kikis, sebelum rahman pun ko dah byk kikis duit jantan lain sampai bankrup.. dah bankrup ko tggl.. sbb tu ko hidup mewah..

    dlm drama nenek n atok x sedar diri nak mampus ni, semua salah! rahman x membimbing isteri dan ank2 ke jalan yg betul.. maria perosak rumah tangga..

    0

    0
  18. Tetibe says:

    Awat byk plak sentap kuar nama rahman, hadijah moktar beego bagai.. Ada famili derang ke lam komen neh.. Cam taw jer cuber cer cer.. Kemain lagi biznesman tak kemane bini pong samer… Laki kalo pasang banyak lupa mana yg lama tua bangka.

    0

    0
  19. Anonymous says:

    Ek elehh korg yg komen cm thu citer sbnr je kn.x yah nk komen neg la..klu MF tu rmps laki org mmg trk la.btw aku meluat tgk iklan manja kasih dia tu.bdk2 dpn tv,wat iklan cm,kn x elok.merskn akhlak je

    0

    0