Kapal Kargo Muatan Barangan 11.11 Karam, Pembeli Minta Pulangan Wang Semula

Trending

Kapal Kargo Muatan Barangan 11.11 Karam, Pembeli Minta Pulangan Wang Semula

Untuk mereka yang ternanti-nantikan barangan yang ditempah pada jualan 11.11 yang lalu, ini mungkin berita buruk untuk anda. Kapal kargo yang membawa muatan Taobao dari China telah karam setelah berlaku pelanggaran di laut.

Di dalam insiden ini, seramai 7 krew selamat manakala 2 lagi maut. Kapal kargo itu dipercayai membawa barangan yang ditempah sempena jualan 11.11 yang lalu untuk diagihkan kepada pelanggan.

Advertisement

Lebih 879 tan barang dilaporkan hanyut dan kebanyakan daripadanya adalah barangan dari Taobao sendiri. Ini juga adalah pertama kali Taobao mengalami isu kapal karam untuk pengurusan logistik mereka.

Sekarang ini lebih 100 orang pelanggan telah membuat laporan kerana barang yang lambat sampai dan meminta bayaran ‘refund’ semula. Ada juga yang risau tidak mendapat pulangan wang semula tetapi Taobao berjanji akan melakukan pulangan melalui saluran bayaran Alipay.

Artikel berkaitan: Alibaba Pecah Rekod Jualan 11.11 Dengan Kutipan $38.4 Billion

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.