Kanak-Kanak Tiru Teknik Luruskan Rambut Dari Youtube Bawa Padah

Kehidupan

Kanak-Kanak Tiru Teknik Luruskan Rambut Dari Youtube Bawa Padah

Rasa ingin cantik memang tidak akan lari dalam diri seorang wanita tidak kira peringkat umur kerana sudah menjadi lumrah kaum hawa tertarik dengan ilmu kecantikan mengikut citarasa masing-masing. Namun, ada kalanya cara-cara untuk mempercantik diri perlu memiliki kemahiran tersendiri, jika tidak perlu dibimbing oleh orang yang mahir.

Macam yang berlaku di India, seorang kanak-kanak berumur 12 tahun maut akibat melecur ketika cuba meluruskan rambutnya, lapor Tribun News.

Advertisement

Mangsa sempat dikejarkan ke hospital untuk mendapatkan rawatan tetapi akhirnya meninggal dunia. Menurut sumber, siasatan mendapati kejadian berpunca daripada mangsa menuang minyak tanah pada rambutnya sebelum menyalakan api.

Namun, kanak-kanak malang itu kurang bernasib baik apabila api itu tidak dapat dikawal dan menyebabkan dirinya terbakar.

“Mangsa dipercayai cuba meniru teknik meluruskan rambut selepas menonton video pendandan rambut di YouTube”

Mangsa bergerak ke tandas untuk meniru aksi tersebut namun percubaannya itu gagal malah api mula menyambar tubuhnya.

Hasil pemeriksaan doktor, mangsa meninggal dunia akibat melecur teruk. Untuk pengetahuan, teknik meluruskan rambut dengan cara sedemikian popular dalam kalangan pendandan rambut di Eropah.

Advertisement

Walau bagaimanapun, jika seseorang individu ingin mencuba teknik seperti ini, seeloknya perlu bimbingan daripada pendandan profesional.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...