Kanak Kanak 6 Tahun Jana Pendapatan USD11 Juta Setahun Dari Review Mainan Di YouTube

Trending

Kanak Kanak 6 Tahun Jana Pendapatan USD11 Juta Setahun Dari Review Mainan Di YouTube

Ryan berusia 6 tahun iaitu “host” kepada saluran YouTube Ryan ToysReview menjadi jutawan dengan review mainan di saluran Youtube nya.

Advertisement

Saluran tersebut diuruskan oleh keluarganya sendiri. Ryan ToysReview mendapat pendapatan USD 11 Juta setahun sebelum cukai pada tahun 2017. Menurut Forbes, Ryan ToysReview didalam senarai Pendapatan Paling Tiggi Celebrities YouTube.

Ryan ToysReview berkongsi kedudukan ke lepan dalam senarai tersebut bersama saluran pelawak YouTube stalwart Smosh

Saluran itu bermula apabila Ryan yang berusia 4 tahun ketika itu yang juga meminati video review mainan meminta kebenaran ibu bapanya untuk mebuat review mainan di YouTube.

Ryan ToysReview mula terkenal secara perlahan sehingga Julai 2015 apabila salah satu video mereka menjadi tular. Video tersebut adalah video Ryan review satu mainan “GIANT EGG SURPRISE” yang mengandungi 100 mainan dari Pixar Cars Series. Video tersebut mendapat hampir 800 juta view di Youtube.

Menurut The Verge, saluran tersebut mempunyai 10 juta subscribers dan pendalatan saluran tersebut USD1 Juta sebulan dengan pendapatan dari pengiklanan sahaja.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...