September 17th, 2012

Episod perselisihan faham antara Rita Rudaini, Zaquan Adha dan Ayu Raudhah seolah-olah tiada penghujungnya. Selaku peminat, pastinya ramai yang berharap mereka bertiga dapat berdamai. Walaupun nampak mustahil, semalam menerusi Pancaindera, Zaquan dan Ayu melahirkan rasa ingin berbaik dengan kakak iparnya itu.

berdamai rita

Ini sememangnya satu langkah baik yang harusnya dipuji. Kadang-kala pertelingkahan berlaku kerana kenyataan yang dikeluarkan tidak sama dengan apa yang ditulis melalui media. Kata Ayu Raudhah:-

Saya tak nak bagi kenyataan lagi lepas ini sebab kadangkala apa yang saya cakap itu tak sama apa yang ditulis di akhbar. Jadi maksud sebenar yang nak saya sampaikan itu tak tercapai. Contohnya, dalam satu ayat itu ditulis ada perkataan yang berpotensi nak provokasi pihak sana. Hah, itu yang cetuskan masalah sebab boleh tambah keruh keadaan. Jadi, bila dah diterbitkan, pihak sana pula terasa. Kemudian dia buat kenyataan balas. Tak kiralah sama ada di Twitter atau medium mana pun. Kalau macam itu, bila boleh selesai masalah.

ayu rita

Ada benarnya juga kata-kata Ayu ini. Menurut Ayu, ada kalanya dia terasa ada pihak yang cuba melaga-lagakan mereka. Mungkin ada pihak yang tak mahu melihat kebahagiaan mereka kot. Apa pun Abang Nara terharu dengan kata-kata yang dikeluarkan oleh Zaquan ini:-

Prinsip saya cukup mudah. Saya tak suka orang pijak nama baik keluarga. Cakap yang bukan-bukan tentang keluarga saya. Jadi dalam masalah macam ini, berdamai adalah jawapannya. Jujurnya, saya dah letih bila orang cemuh bila isu ini dibangkitkan. khlas dari lubuk hati, saya teringin nak berkenalan lebih rapat dengan kakak ipar saya itu. Saya juga nak tengok kami sekeluarga duduk satu meja, berborak, bergurau. Itulah impian saya.

Semoga impian Zaquan ini akan tercapai. Kalau niat itu memang ikhlas, pasti Allah akan tunjukkan jalan. Sama-sama kita doakan.

P.S: Kisah cinta yang tulus dalam 22 gambar.


132 responses to “Kami Ingin Berdamai Dengan Rita Rudaini – Zaquan Dan Ayu Raudhah”

  1. ayuni ayuna says:

    benci betul dgn 2 ekor yg hipokrit ni..!!!

  2. ibrahim ahmad says:

    kau nk kenal rapat kakak ipar kau ke bini aku? bukan ker kau kata pantat bini mualaf aku tu sedap? aku dah mati pucuk, ko lah rejam pantat asoh aku tu

Loading...