Written by Bella | July 9th, 2019

Selepas dihimpit kontroversi menceraikan bekas isterinya Ain Afini ketika sedang sarat hamil anak pertama mereka, nama PU Abu kembali hangat diperkatakan selepas isterinya barunya, Hana Azraa mendedahkan mereka tidak tinggal sebumbung lagi dan kini dalam proses untuk bercerai.

Hana tidak mahu namanya terus dikaitkan dengan pendakwah bebas itu. Mereka sudah pun membawa haluan masing-masing.

Saya dan Abu kini dalam proses untuk bercerai. Kami dah tak tinggal sebumbung, dia di Kuala Lumpur manakala saya di Kedah. Saya tak nak dikaitkan lagi dengan PU Abu di media. Hidup saya cukup dengan anak-anak dan kerjaya.

Menurut Hana, dia tampil menceritakan hal sebenar tentang status rumah tangganya agar tidak timbul salah faham di kalangan netizen. Pada masa yang sama, dia turut mendoakan kebahagiaan PU Abu dan Ain dengan anak mereka yang baru dilahirkan, Muhammad Adam Aysar.

Saya harap netizen tahu keadaan sebenar antara saya dan PU Abu, tak nak mereka salah faham tentang kami. Walau bagaimanapun, saya tetap doakan kebahagiaan PU Abu dan Ain (bekas isteri perkahwinan pertama) serta anak mereka sampai ke syurga.

Hubungan saya dan PU Abu akan berakhir dengan baik. Insya-Allah.

Kita doakan yang baik-baik sahaja buat mereka. Bab isu rumah tangga PU Abu ini, penulis pun dah tidak tahu hendak komen apa. Macam-macam perkara yang berlaku.

Sumber Berita : mStar Online

58 responses to Kami Dah Tak Tinggal Sebumbung, Dalam Proses Bercerai – Hana Azraa

  1. Bawang says:

    Pulak.. ikut korang la yg buat perkahwinan ni macam tukar baju

    30

    0
    • Ana Zeera says:

      Aku dah letih dengan cerita PU ni semua. Yang tunjuk bebird pun ada, yg pengkaji zakar pondan pun ramai. Anyway.. Ya Allah…Lindungi saudaraku Michael ang dari segala fitnah dunia…sesungguh hanya pada Mu kami berlindung…..Love Michael Ang!!

      27

      0
      • Anonymous says:

        easy comes…easy go.
        bye…

        11

        0
        • Mat Ketom says:

          Good news. Biar masyarakat nampak. Dulu LGBT yng dipersalahkan tapi ternyata semua ada kekurangan. Masyarakat perlu bertanya, kalu orang alim warak pun terkontang kanting jadi khalifah nikan pulak Zila Bakarin. Biar la nak buat apa pun sebab skrg kita semua serupa. Zila Bakarin pelakon hebat. Legasi Zila Bakarin jadi fenomena. Watak antagonis menjadi mungkin Zila telah menurunkan ilmunya pada PU Abu? Masa yng bakal menentu.

          6

          5
        • Anonymous says:

          Dah takdir tu…. (jawapan safe lebai2)

          5

          1
        • Annabella says:

          Sempena meraikan top fans, saya ada buat bakar2 sampah sikit dkt umah.. jemput dtg ramai2 bg memeriahkn majlis…

          9

          0
    • Anonymous says:

      zaman skrg lebai tv pun x leh caya nikn pulak lebai pas.

      9

      3
      • Anonymous says:

        Aku asyik tengok video PU yg tayang bebird tu sampai tak leh tidur. Senak jugak tu kalu kawin dgn aku. Aku ni kecik je… oh tidak. Alamat rabaklah saluran peranakkan ku ni..

        4

        2
        • Mira Notty says:

          Tu yg sedap tu anon.. Blh capai kat dlm betul. I oun suka gak kalau kena butu butu yg pnjng ni. Rasa yg nikmat

          3

          1
    • TransGirl says:

      biar masyarakat menilai biar org tahu bkn lesbian, gay, biseksual, trans dan queers yg jadi masaalah. yg masaalah nya skrg golongan majoriti yg merosak imej agama. yg rampas somi org xyah cerita la beb. yg kononnya pengamal agama yg ampuh tapi sbrnya.. pelesu!!! mana kalimah2 msia yg bkl dilanda bala, tsunami bagai tu? knp tidak ada seorg dari ulama menegur? apa ke itu takdir? kalau takdir ( tak boleh diubah knp pilih untuk menghetam lgbtq spt kami? knp memilih utk cerai dan tidak bisa mgubah penceraian itu? please … prove it and walk the f*cking talk!

      4

      12
      • Anonymous says:

        Isu LGBT hanya nk alih pandangan masyarakat terhadap ketirisan dana dan kes2 korupsi puak Umno je tu. Padahal pusat urut, gro dan ktv byk kot dr zaman Bosskurap lg sistur. Kes2 buang bayi, bunuh, ragut sejak dah berzaman dah. Percayalah… jika Pahang jatuh ke tangan PH, cai2 dan pencetus huru hara ni baru nk terpekik terlolong sruh tutup Genting tu. Nmpk x permainan pembangang ni semua? Jgn pura2 x paham….

        6

        5
      • Matahati says:

        Yucks..bodohnya kau ni. Abih tu apa yg jadi dgn kaum nabi luth? Sbb manusia mcm kaulah. Abu ni mmg babi. Tp kau pun sama jugak! Penceraian ni dibenci Allah, tp tetap dibolehkan dlm agama. Yg kau tu mmg dilaknat wei smp kiamat! Yes aku bkn tuhan. Tp itu hukum tuhan.

        0

        0
      • takut says:

        adoi…LGBT dah terang-terang HARAM….tak ada lebih kurang dah lebih-lebih lagi pada orang Muslim..Bukan muslim aku tak nak komen…agama mereka ada larangan atau tidak..sebab tak kaji agama lain. Semua yang silap di dunia ni..ada balasan kelak..tak kira LGBT, PENDAKWAH,ORANG BIASA,ALIM ULAMA,PEMIMPIN,RAJA ke….itu memang dah termaktub dalam Al-Quran…penunggang2 agama pun tak terlepas..kita yang pilih jalan sendiri nak ke mana…Sendiri makan pengat,sendiri mau ingat. Sebab bala tak terus dapat,tu ramai yang lupa….sok nak mati baru nampak apa yang kau buat tu,betul ke tak…Time tu menangis air mata darah pun dah tak berguna.Insaflah sebelum terlewat…

        16

        0
        • Anonymous says:

          Rasuah pun dosa, abaikan isteri pun dosa, cukur kening lukis balik pun dosa…..xyah nk sembang acah budget pencetus huru hara la weyyy….muak!

          0

          4
    • Kifarah says:

      Aku rasa si abu ni sygkan ain lagi, so si hana ni mungkin jealous. Dulu abu xnk ceraikan ain kan, tp ain nk pisah jugak so gila byg la.

      7

      2
      • Anonymous says:

        Tak pyh mungkin2 la sis. Jantan gatal mmg xkn lekat. Lama2 bini dpt tahu jugak perangai hauk yg sebenar biarpun serban setinggi klcc!

        22

        0
      • Anonymous says:

        Sesuatu je mamat ni. Tengok interview dia hari raya dlm Astro tergedik giler. Bini senyap je. Mmg xder unsur2 pencetus langsung.

        12

        0
  2. Dororo says:

    Dafuk… Akhirnye tinggal Abu terkontang-kanting keseorangan…

    6

    0
    • Anonymous says:

      Duit 10 ribu itu hri bgi bkas bini duit sapa ye..tanya je. Dan lgi satu nafkah 1000 sebuln utk bkas bini tu..adakh puncanya…itu semua2 punca tu.

      Dan lgi satu..lpas nikh ke umrah..dh dpt ” alamat” lah tu ye..

      1

      0
  3. Sajadah says:

    Anugerah Kawen Cerai Berai dimenangi oleh PUki ABU!

    25

    0
  4. Anonymous says:

    Apakah senangnya kau kawen cerai abu. Kalau aku jadi kau malu lah aku nak pakai title pencetus ummah lagi

    9

    0
  5. Elliza Razak says:

    BETINA MUSLIMAH JALANG INI LAGI

    11

    1
  6. aih says:

    macam mana ko ambil dia dengan cara yang baik dari parents dia… maka pulangkan dia dengar cara yang baik…. x baik buat perempuan macam ini yang bergelar isteri…

    4

    0
  7. faraj says:

    macai/lebai pas kalu taik najib tu boleh sedut luar dr jubor, dah lama mereka buat….

    3

    2
  8. Anonymous says:

    padam muka…. next?

    2

    0
  9. senah says:

    Hari tu kemain excited lagi cite pasal camne boleh get back together again sampai masuk TV. Sekarang mana excited tu? Dah habis ke? One more thing tolonglah jangan panggil mamat ni PU. Perangai cam bangsat. Main2 jer kawen ni. Dah buntingkan bini pastu cerai time ngandung. Bukan sorang tapi 2 org pulak tu. Bangsat gila perangai. So Hana…amacam? Best ngandung sorang2 takde laki jaga? Aku just doakan Ain & baby sihat & dipermudahkan urusan dunia akhirat

    24

    0
  10. Anonymous says:

    Tak lama lg kluar lah crita si abu ni menafikan. Oh bulan dah kluar dah gosip tu. Tp aku lg percaya ckp perempuan ni sbb sejarah dah membuktikan. Dulu beria jg menafikan kes dgn bekas isteri. Alih2 mengaku jg

    4

    0
  11. Anonymous says:

    Hahahahahshaha..aku ktwakn bkn apa..sbb ykin sgt itu kwen terakhir…
    Wanita brduit mmg mta liar dn nafsu byk..nafsu pulk byk jenis.
    Dan lelki nmpk wanita berduit..bkl craikn bini x berduit atau tinggalkn girfriend x berduit 2 x 5 je…sbb tak berpegang pada ajaran islm yg sebenarnya.
    Org yg btul2 fhm dlm islm mesti x buat mcm ni.

    4

    1
  12. Kawan Ain says:

    Sabarlah Hana. Usah khuatir kerana ramai lagi pak lebai penunggang agama yang inginkan asam kepingmu yang murah itu. Tak percaya? Lihatlah nanti. Jangan jual mahal pula ye. Satu malaysia telah menyaksikan betapa murahnya maruahmu berebutkan PUnai Abu dikala seorang isteri solehah separuh mati mempertahankan rumah tangganya demi anak yang dikandung. Tak mampu kami nak doakan yang baik2 untukmu Hana. Kerosakan yang telah kamu buat dikala SEDAR adalah sesuatu yang tidak boleh diterima. Semoga kamu faham kini bagaimana rasanya ditinggalkan dan dihina. Habis madu sepah dibuang. Sungguh keji kamu diperlakukan, selayaknyalah sama seperti kau perlakukan kpd seorang wanita teraniaya.

    36

    0
  13. Anonymous says:

    biar masyarakat buka mata. Tu le kan riak. Dulu kes maknyah kemain kecoh skrg apa yg nk dperkatakn lgi? Mne geng2 pencetus dan dai’i smua? Pakat2 masuk gua ke tu? Nk bdakwah jgn pilih kasih. Jgn rasa pakai serban tu dah selangkah ke syurga. Pengajaran kpd penceramah2 lain, jgn kuman seberng laut nmpk tpi gajah berak dpn mata buat2 buta

    8

    2
    • TS Anggun says:

      Ko ingt kami maknyah2 ada masa utk sakit kepala erk? Baik melacur cari duit… tak kacau sesiapa. Kami juga mengurangkan kes rogol. Ingat tu ye…

      0

      4
  14. Anonymous says:

    Ke Hana ni jenis nak benih je then cerai. Anak dulu pun lepas mengandung, cerai dgn laki. Mana nak tahu, zaman sekrg ni manusia pelik2.

    5

    0
    • Taja Mahel says:

      Aku pun fikir benda sama. Kaba angin kata dia mungkin tengah pregnant anak Abu, awal lagi. Aku harap biarla anak dia berderet pompuan. Esok anak nak kawen ko terpaksa mengadap semula jantan-jantan yang pandang ko sebagai objek pemuas nafsu. Setiap anak semua lain-lain bapakkk.

      3

      2
      • Anonymous says:

        mungkin… mungkin abu suker kentot time tidur berkepam bau cirit dlm selimut?

        1

        1
      • Honeymoon Phase Is Over?!!!! says:

        Aku rasa mungkin sales jatuh… bini stress gara2 ko Bu. Lepas dah rasa batang ko, main basah tilam dah puas ..baru realiti menghantui. Baru rasa ehhh, takde customer la wei. Baru sedar x berbaloi kawin. Yg sedap jantan pompuan senak kena tindih. Tu la selalu berlaku dlm perkahwinan.

        6

        0
  15. Bawangzzz says:

    Ceritanya Abu ni sebenarnya termakan budi tergadai bodi dengan si hana ni. Dah banyak makan duit hana terpaksa la hidop bagai lembu dicucuk. Kemudian kawen jugak dengan pompuan ni alang-alang pompuan dah desperado sangat nak berlaki. Asalnya pompuan ni memang puas hati dapat memiliki Abu. Sayangnya, bahagia tu tak lama. Tuhan nak tunjuk, bayi hasil cinta Abu dan Ain (ex-wife) selamat lahir ke dunia. Abu sayang sangat baby ni. Selalu datang lawat tengok baby (dah lawat baby confirmlah lawat mak baby skali-Ain, takkan ibu dan anak terpisah pulak kennn? Maka terjadilah adegan maaf-memaafi. Bak kata Ain, hidupni terlalu singkat untuk tidak memaafkan orang. Abu terharu dengan kemuliaan hati bekas isteri sampai tulis dalam ig: anakku semoga kau sebaik ibumu. Lebih kurang camtula ayatnya.) So pompuan jahat ni jealousla!!. Rasa terancam meroyan bergado mengungkit sampai Abu pun akhirnya hilang sabar. Laki ni bila dah sampai satu tahap, berpura macammana pun akhirnya akan meletup jugak. Abu dah keluar ayat-ayat puaka, barulah pompuan jahat ni sedar yang selama ni Abu hanya nakkan duit dan badan dia ni jer. Hati tetap kat Ain dan anak. Katanya dah tersalah langkah, nyesal kawen. Pompuan ni nak kata apa lagi??!!! Allah bayar cash. Terima jerlah. Sendiri main api kann. Dah tau laki orang, kau sibuk nak fight nakkan dia jugak. Jenis keras kepala tak bertempat. Bersembunyi disebalik purdah, main-mainkan agama, buat maksiat belakang orang, hasut lelaki supaya curang, jadikan mekah sebagai tempat halalkan kemaksiatan korang, senang hati bila dapat perbodohkan isteri orang yang setia menunggu suaminya sendiri…iskkkk. Tak tahu nak cakaplah. Punya teruk perangai Hana Azraa ni. Sekarang kau terimalah akibatnya!

    Hahh, mana kroni-kroni kau yang sebelumni galak dislike komen-komen buruk pasal kau sebelumni? Ingat kami tak tahu??? Hidup selamanya main kotor. Harap kau berambuslah dari Malaysia ni Hana. Selamanya nama kau orang akan ingat sebagai perempuan murahan yang desperado PUNAI Abu tak hensem tu!

    0

    0
  16. Anonymous says:

    Cakap x serupa bikin. PU konon… hey sudah la. Muak la baik ko isap ketom terbang ke gaung lagi aman msia ni tau !

    3

    0
  17. wina says:

    aku x kisah hana ngn abu ni nk cerai ke apa? tp kalau ain tu rujuk semula dgn abu yg layan dia mcm doormat, aku xtau nk kata apa dh.
    wpon org kata, kembali laa demi anak bla bla bla, bg aku kalau lelaki mcm abu ni x payah kembali pon xpe. menabur benih je reti

    21

    0
  18. Anonymous says:

    Ketiak Abu busok?

    1

    0
  19. Anonymous says:

    Bisnes dye da down teruk sbb kes abu…da xlaku..tu xnk ade kaitan ngn abu dah..msa menggatl ngn laki org tu xbringat…padan mka dua2..doa org yg teraniaya ni makbul taw

    13

    0
  20. faraj says:

    itulah Hana kawin ler lagi dgn muka monyet..kan seram bila nk mengawan…takkan hari2 nk tutup lampu kan Hana..

    0

    1
  21. Wekkkkkkk says:

    22 putih mata ..yg di kendong berciciran. ..di kjar x dpt..

    4

    0
  22. Euwwwwwwww says:

    abu kentut dan mengeluarkan sejenis lendiran yng sgt busuk?

    0

    0
  23. Anonymous says:

    Kalau baca kat ohbulan si Abu ni kata dtg KL sbb urusan kerja & anak. Sounds familiar, Hana? Dulu masa dia laki org, dia pun kata mcm tu kat ain. Ada urusan kerja, kena extend stay bagai, x boleh balik lagi. Padaha dial pi jumpa hang, Hana. So deja vu for u lah ya? See something similar?

    18

    0
    • wina says:

      ya. Hana tkut dgn byg2 sndr. Dan juga jeles dgn si Ain.
      kisahnya Abu mmg nk duk KL supaya sng menjadi bapa mithali. kalau asyik kene ulang alik dr utara ke ibu kota, kopak laa dia. lg pun xkan Hana nk sponsor tiap2 kali Abu menziarah anak dr bekas isterinya. Abu juga berhasrat nk memulihkan imejnya kembali dgn mencuba sedaya upaya jadi bapa yg baik kpd anaknya itu. xde laa nnti netizen keji je.

      namun begitu, hana xnk pindah KL. hana rasa nnti kedudukan dia tergugat. Abu akan lebih mudah ‘menziarahi’ bekas isterinya itu kalau derang dah sama2 kt KL. jd Hana tetap nk duduk kt kedah.

      kemuncak kemarahan Hana ialah apabila Abu upload gmbr baby di ats riba beliau di IG. Abu pi jumpa anak??? anak baru 1 bulan, xkan dia bwk kuar jln2. mesti laa jmpa dekat rumah ex!!! lalu Hana bg kata 2 pd Abu, pilih saya atau mereka?

      Abu kian serba salah. kalau pilih Hana, imejnya mgkin xdpt dipulihkan lg. tp Hana x kisah. sekali dh genggam bara api, biar sampai jd arang. Sekali reputasi dh tercemar, biar lah xdpt dipulihkan balik pun. Hana sanggup tahan segala perit.

      namun begitu, Abu xdpt buat keputusan. Abu ckp, nnti abg balik, kita bincang ya bebi. tp Hana dh geram sgt. lalu dia pun menurutkan emosinya utk buat public announcement. sebab puas dia gertak abu tp x berjaya. Abu tetap x boleh buat pilihan sebaliknya nk bincang2.

      walaubagaimanapun, ini cuma helah hana nk suh abu balik rumah sahaja. sebab Abu akan balik pujuk hana. pastu HANA PUN TAK JADI CERAI. Abu akan ckp saya masih sygkan isteri saya dan juga anak di dalam kandungan. kiranya nanti Abu announce sekali laa yg Hana tu pun tgh hamil. so hana pun berasa gembira sbb dia dpt balik abuja dia

      **sekian cerita dongeng rekaan saya. segala persamaan nama dan jalan cerita tiada kene mengene dgn yg idup atau mati

      0

      0
  24. Vom says:

    Dah, ko g semburit dgn pu riz pasni..

    0

    0
  25. Ally says:

    Ni my recommendation @ petition:
    1. Ahli agama (ustaz, ustazah, mufti, da’I & PU, imam muda) & penceramah motivasi – tolong tegur & Nasihat si Abu seperti mana kamu sentiasa nasihat, remind again & again tentang tanggugngjawab & dosa isteri & wanita. Tolong jgn berat sebelah. Bersepah msg, ceramah ttg azab, dosa & tanggungjawab isteri & wanita. Ni kes terang bulan, terang hari pun tak ditegur2 depan2 sebagai iktibar kat org lain. Apa ni? Kami kaum wanita & isteri sedang observe. And it takes a muallaf (Ridhuan Tee) to do the job and voice out. Mana suara2 yg lain. Tolong bersuara! Jika tak, sesungguhnya kamu semua menganiaya semua kaum wanita & isteri yg sedang tunggu & perhati ini.
    2. Tolong hantar si Abu ni pi hospital utk snip snip. Tabur benih merata! Mampu ke idak nk menyara pun x tau. Buat aniaya kaum hawa jer!

    0

    0
  26. mm says:

    as expected, TRASH!!!

    1

    0
  27. znnz says:

    macam setan kan….gunakan agama utk melepaskan nafsu gajah

    4

    0
  28. Anonymous says:

    lelaki yg menipu bini takkan tenteram dan aman idup….

    3

    1
  29. Mawar says:

    Yang menjadi masaalah bukan LGBT… tapi penunggang2 agama.

    1

    2
  30. Hello says:

    HAHAHAHAHAHHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAAH *jom kita gelak berjemaah* *sambung lagi gelak* HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    2

    0
  31. Anonymous says:

    Hana belajar dari retis tu cara mamanggil laki pulang…

    Takut laki kawin dgn bekas bini.

    Mi ta perhatian je tu supaya barang jualan laku je

    2

    0
  32. sha says:

    pempuan skrang amat senang nak glamor bila dapat laki cerai time ngandung..kalau tau gini aku da buat masa kejadian atas diri aku 4 tahun dulu..glamer n da instafamous agaknya aku skrg…tak koser mak

    1

    0
  33. oo says:

    asal bini dia mengandung je nak cerai…wow!!!!

    0

    0
  34. haprakkk says:

    hana ko knp la rosak kn maruah dri ko sndri.. skng nk cerai plk. klu pregy ko gembira ke mcm dlu jgk keadaan nye?? mak pak ko malu x? kt jiran lg.. kt sedara lg.. baik ko bsarkn je ank ko yg sulong tu. xgne kwen.. gi kwen pastu nk cerai plk tetibe

    2

    0
  35. Anonymous says:

    bagus la

    0

    0
  36. dfg says:

    ini lebih dari drama minggu ini..sekejap sana sekejap sini..senang saja kahwin dan cerai

    0

    0

Leave a Comment

Optional