December 30th, 2013

Khabar angin Stacy memeluk agama Islam seringkali bertebaran di dunia Internet. Ini mungkin kerana desas-desus percintaan antara dirinya dan Akim Ahmad. Banyak peminat yang mahu melihat mereka berdua disatukan atas ikatan suami isteri. Bagi Abang Nara, Stacy dan Akim umpama pinang dibelah dua. Memang sama cantik sama padan.

stacy dan akim

Namun bertukar agama bukanlah satu perkara yang mudah. Lebih-lebih buat Stacy yang beragama Kristian sejak dari kecil. Menurut Stacy, andainya dirinya memeluk Islam satu hari nanti, ia adalah ikhlas dari hati dan bukannya kerana mahu berkahwin dengan Akim. Kata Stacy kepada MalaysianDigest:-

Ia perkara yang sensitif. Saya tak berani nak cakap lebih-lebih apatah lagi melibatkan hal agama. Tapi kalau satu hari nanti ditakdirkan saya memeluk Islam, saya akan buat dari hati saya. Ikhlas dari hati saya sendiri dan bukan sebab sesiapa.

Kalau berjumpa, kami selalu juga bertanyakan pada dia (Akim) dan kami masing-masing berkongsi perihal agama masing-masing. Dari situ saya baru tahu, oh agama saya sebenarnya tidak banyak beza pun dengan Islam.

Kalau dulu semasa tinggal di kampung, pergaulan saya terhad dan orang sekeliling kebanyakannya penganut Kristian. Tapi apabila berpindah ke Kuala Lumpur saya lebih banyak didedahkan dengan masyarakat Islam.

Kerana itu juga saya berasa kagum semakin berminat untuk mengetahui tentang agama Islam

stacy masuk islam

Bagus pendirian Stacy ini. Respek Abang Nara. Sebaik-baiknya biarlah Stacy mendalami Islam dengan kerelaan hati. Lebih manis jika bertukar agama kerana kemahuan diri sendiri. Abang Nara percaya dalam diam Akim ada juga mengajar Stacy serba sedikit mengenai Islam. Semoga satu hari nanti hati Stacy akan terbuka sepenuhnya. Sama-samalah kita doakan.

 

P.S: Jutaan tahniah diucapkan kepada semua pemenang pertandingan PETRONAS My Dream Getaway. 1,000 pemenang dengan jumlah hadiah bernilai RM1.5 juta telah pun disampaikan. 5 pemenang utama telah membawa pulang travel voucher bernilai RM35,000, wang tunai RM20,000 dan point kad Mesra bernilai RM15,000. Senarai penuh pemenang dah hadiah yang diberi ada di Facebook PETRONASBrands.

Kalau anda tak terpilih untuk menang dalam pertandingan PETRONAS My Dream Getaway ini, jangan risau kerana sekarang ini sedang berlangsung pertandingan Fuelled By Fans, Powered by PRIMAX. Hadiah-hadiah yang ditawarkan pun best-best belaka. Jangan lupa layari www.like2savefor.my/fuelledbyfans/ untuk mengetahui cara-cara menyertai pertandingan ini. Abang Nara pun dah join. Korang bila lagi?


Comments are closed.

Loading...