“Kalau Gaji 3-5K Sebulan, Korang Pakai Je Perodua” – Netizen Setuju Dengan Pendapat Pasal Kereta Ini

Automotif

“Kalau Gaji 3-5K Sebulan, Korang Pakai Je Perodua” – Netizen Setuju Dengan Pendapat Pasal Kereta Ini

Setiap orang semestinya mempunyai kereta kegemaran atau idaman masing-masing, betul tak? Kadang kala ada yang sanggup ikat perut atau adjust perbelanjaan bulanan sebab nak pakai kereta idaman tu.

Lain orang lain sebab kenapa mereka mahu pakai sesebuah kereta yang diimpikan tu. Ada orang sebab nak nampak mewah atau nak show off, ada yang kerana berminat dengan spec atau design kereta tu.

Advertisement

Apa-apa pun seharusnya kita ukur baju di badan sendiri, pakai kereta mengikut kemampuan. Nasihat dan pendapat seorang pengguna di Twitter baru-baru mendapat sambutan serta ramai bersetuju dengan point dikatakannya.

Kalau gaji 3-5K sebulan korang pakai je Perodua.”

Menurutnya di Twitter, tidak perlulah pakai kereta yang mahal dan ada sebab mengapa kereta lokal lebih sesuai dan elok dipakai bagi mereka yang bergaji seperti dinyatakan.

Katanya, maintenance dan spare parts kereta lokal lebih murah dan senang dicari di mana-mana. Selain itu, sekiranya berlaku apa-apa masalah tidak diingini seperti banjir, kos untuk membaiki kereta tersebut lebih murah berbanding kereta jenama luar.

Menerusi ruangan tweet tersebut, ramai warganet dilihat bersetuju dengan apa yang dikatakan individu tersebut. Ada yang berkata kenderaan itu hanyalah alat untuk bergerak dan jika mampu sekalipun, lebih baik duit yang ada digunakan untuk melabur.

Seorang individu pula berkata jika pakai kereta lokal ‘awek’ tak pandang. Mungkin sebab itulah ramai memilih untuk memakai kereta luar yang jauh lebih mahal.

Admin bersetuju dengan pendapat individu tersebut kerana duit yang ada lebih baik kita laburkan untuk masa depan. Atau boleh juga simpan untuk digunakan membeli rumah.

Lagipun kereta jenama lokal sekarang pun performance hebat kan!

11 bulan lalu

Perlu RM60,000 Untuk Kos Baik Pulih Kereta Honda Selepas Banjir, Netizen Turut Tumpang Simpati

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...