Written by Bella | March 2nd, 2018

Sejak beberapa hari ini kontroversi serta kemelut rumah tangga Izreen Azminda bersama madunya Intan Liana serta suami Ude Wahid mendapat perhatian ramai. Sehingga saat ini, Izreen masih menerima pelbagai kecaman sehingga beliau terpaksa nyahaktif akaun Instagramnya.

Pernah merasai sakitnya hati apabila suaminya Aliff Aziz curang dan terlibat dengan kontroversi berdua-duaan di sebuah pusat karaoke bersama aktres Afifah Nasir sebelum ini, penyanyi Bella Astillah turut terkesan dengan berita Intan yang ingin diceraikan.

Simpati dengan nasib Intan yang dimadukan dalam senyap, Bella berkata seseorang wanita itu seharusnya menjaga batas pergaulan mereka dan menjauhkan diri dengan lelaki yang sudah beristeri.

Betul ia melibatkan dua pihak tapi dari awal berjumpa mesti sudah tahu suami orang, seharusnya kita tahu limit kita, sebolehnya jauhkan diri dan jaga kelakuan kita. Hormatilah hak orang lain terutamanya sesama wanita dan kebahagian orang.

Pada 30 November 2017, Izreen tampil membuat pendedahan beliau sudah berkahwin secara rahsia dengan Ude pada 8 Ogos 2017. Untuk pengetahuan anda, pada hari yang sama Ude telah memfailkan permohonan cerai terhadap Intan.

Lafaz cerai sepatutnya dilakukan pada hari Rabu lalu tetapi ditangguhkan sehingga 22 Mac depan untuk menyelesaikan beberapa isu termasuk hak penjagaan anak. Intan akui merasa sedih kerana tidak tahu sebab beliau ingin diceraikan dan masih menyayangi suaminya. Intan turut memberitahu beliau tidak pernah bersemuka dengan Izreen selepas mengetahui tentang perkahwinan aktres itu bersama Ude.

Sumber Berita : mStar Online

85 responses to Kalau Dah Tahu Suami Orang, Jauhkan Diri – Bella Astillah Komen Isu Rumah Tangga Izreen Dan Intan

  1. Anonymous says:

    MMg betulh tekaan aku, mereka nikah Ogos. Sbb Intan ckp pada 30 Nov sudah 3 bulan Ude x balik rumah.
    30 Nov failkn cerai.
    Tapi nikah tanpa restu bini pertama ke..nikah kt mane..ni nk korek ni jugk

    38

    0
    • bau tahi kicap soya di muka?? says:

      yang tak faham sekarang ni….
      kenapa bau tahi ????
      busuk !!!!!

      0

      12
    • Aisyah says:

      Kesian Bella ni asyik nak memerli perempuan lain je. Kau sedar tak suami kau tu bukan baik? Kau tunggu la laki kau buat hal. Kau harapkan mekap je muka. Tak mekap muka penyek! Jaga la suami elok-elok takut disondol lagi. Sebab kau tu tak berapa cantik! Kes Converse dah habis maki orang kan? Perangai pun tak berapa nak elok haih Bella, Bella…

      3

      50
      • Anti perampas says:

        Ek eleh betul la apa bella ni ckp, tau tau laki org kena jg batas.. Mmg la alif tu mata keranjang tp xsalah apa dia ckp kot.. Ko ni mesti #teamizreen kan kan

        54

        0
        • milah says:

          anti perampas, bella tu xpyh nak menyibuk sgt, laki dia gatal merenyam mcm hapa, sibuk nak komen psl laki org. pi rah.. acah mcm bagus konon.. phuiiiii

          0

          12
      • Anonymous says:

        betullah cakap bella tu. kkdg tak kiralah status apa pun jgn gedik2 dgn laki org klua perempuan tak layan takkan jadi.

        1

        0
    • BellaPenipu says:

      Kau sedar tak apa kau cakap ni bella. Ini semua ketentuan Allah. Kau siapa nak persoalkan? Kau tu budak kampung x tau apa. Tau bergaduh dekat converse je huhu kau dengan laki kau sama. Kuat putar belit crita!

      0

      45
      • Mak millennium says:

        Ketentuan Allah tu memang la. Tapi dalam hal ni izreen dgn uda memang salah.
        Ude mengggatal dengan perempuan lain sedangkan bini kat rumah tengan mengandungkan anak dia jugak.
        Izreen melayan si ude ni sampai tak boleh nak fikir perasaan bini dia
        Dah la bercinta senyap2, boleh pula kahwin tak bgtau bini tu. Bini tau pun dari wartawan. Now nak cerai pula.
        So agak agak nya la, semua ni memang ketentuan yang tak boleh diubah ke??
        Atau pilihan dan ikut kehendak sendiri??

        18

        0
    • AntiBella says:

      Bella ni aku perhati suka tunjuk baik. Dia maki kawan aku kat converse bleh plak dia cakap mak mertua dia kena maki dgn budak tu. ramai saksi la. Bole tngk cctv tu bella oi…Tak payah la nak tunjuk baik!

      6

      13
      • taksukafakebic says:

        komen siap mengaku boleh beli satu kedai pun. alahai. artis suam2 kuku acah billionaire. sombong bkn main. acah innocent, play victim, padahal..

        0

        0
    • Mata mata says:

      Izreen tu bodoh ke wayar dah cabut. Happy lak announce dah kawin ngan laki org. Pastu x reti ke nak cuba berbaik ngan intan. Ude pun sebagai suami cuba la rendahkan ego tu dan berkomunikasi cam org dewasa ngan intan. Dah tau wat salah bukan tau nak jernihkan balik. ko mmg dah rosakkan kebahagiaan ko sendiri ude

      14

      0
    • tukang cerita says:

      Kepada yg tgh flirt dgn laki org, atau mempunyai adik kakak yg tgh flirt dgn laki org, dinasihati pikir panjang, dptkan nasihat org soleh atau solehah, klu perlu sgt nk teruskan jd nombor 2. Klu dah x blh sgt klu x kawen dan membawa kematian, blh la kot. Tp klu xde sampai membawa kematian klu x jd no 2, x usahlah..picture this, boyfren korang yg laki org tu, meninggl masa tgh dating dgn korang. Mati dgn cara baik ke tu..?bukan di hadapan isteri yg sah dan anak2 dia. Korang menganiaya boyfren dgn berada di situasi meragukan ketika hujung hayatnya. Nk peluk dia, suruh mengucap pun x blh sebab bkn muhrim.klu mmg peluk, satu hal dosa pulak masa nyawa diambil..happen to my fren n her arwah boyren..ambik iktibar ye

      6

      0
      • ..... says:

        Haishh klo da cinta..as besfrend da berbuih nasiht..i ada bff yg suka laki org..mcm2 method da ak buat, advice semua tak jln..tak reti da..sbb bnda yg melibatkan hati dan perasaan mmg ssh klo da deep..silapnya ak tgkp lmbt..tup tap dorg da bercinta n ssh da nk lpskn. Ak slalu slhkn laki tu sbb dari awal klo x menipu xde kwn ak terjebak bercinta dgn dia..yg suffer kwn ak..kurg ajar punya jantan!

        Update terbaru: akhrnya slps sthn ak x putus2 nasiht..kwn ak sedar..so kesimpulan yg ak nk cite kt sini..jgn putus asa nasiht bff..kak..adik..etc yg terjebak bercnta dgn laki org…spy jgn truskn hubungn dgn laki org..sbb pahit n mslhnya lbh byk dpt dr manisnya. Harap bff ak kuat la..skrg ak tgh monitor dia..hari2 ak msg dia spy dia x pikir laki tu…n alhamdullilah da 4 bln dia x msg/email/skodeng socmed..fuhhh

        1

        0
        • tukang cerita says:

          Tahniah atas usaha awak yg caring..patut semua org ambik berat . Poligami yg bukan atas alasan agama ni buat anak bini semua derita, laki sorang yg sedap. selfish to the core.

          1

          0
    • Anonymous says:

      dengar kata si jering ni tergila sgt kat ude sampai guna benda syirik. nauzubillah.. kalau betul, memang berdosa buat mcmtu..

      0

      1
  2. wekkkkkkk says:

    Kepada Janda2 atau Anak2 Dara yg di luar sana..
    Kalau “TERKAWAN dgn laki org..cepatlah pergi, senang je nk mengelak semua tu jika tidak mahu teruskan”..
    Lainlah kalau ko gatal dn x ada hati dn kaki pisau cukur..semua ko kebas..
    Lelaki ni mmg lah, mmg x cukup satu. Kalau adapun boleh di kira setia dn bertggujwb 100%.

    77

    0
    • T says:

      Baiklah kak Insyallah sy akan dengar nasihat akak ni
      sb sy pon terkesan n sedih dgn nasib kak Intan ni

      From : Anak Dara Bukan Janda

      46

      1
    • Anonymous says:

      Kadang2 apa yg netizen cakap ni boleh pakai. Kita yang belum kahwin ni jadi tersedar balik and mula jaga tingkah laku. Thanks babe

      10

      0
  3. bini org byk skandal dgn laki org says:

    kalau dah tau laki tu mmg gatal sejak azali kena terima hakikat dia yg gatal…jgn bagi statement laki saya tak pernah mcm ni sedangkan byk kes perempuan dah sebelum tu

    20

    0
    • Anonymous says:

      haha tambah lagi kalau kes pukul org sbb mabuk pastu pukul bini lagi…..siapa da anak luar nikah…kes curi…kes comolot etc

      5

      0
      • Anonymous says:

        perempuan bersepah sanggup tanggung biawak hidup yg berfungsi sbg penderma sperma semata2 tapi bila ada perempuan lain br meroyan…

        dahlah tanggung biawak biawak bwk biawak betina pulak tu baik ko ko kawin bangla..lg rajin

        4

        1
      • milah says:

        kannnn.. bg komen mcm hidup dia suci murni je minah ketot ni.. menyampah aku.. laki kaki pompuan, kaki minum, kaki penipu..

        0

        1
    • Anonymous says:

      laki memang fitrah dia gatal, tapi perempuan fitrah nya malu. sepatutnya lah. sebab tu kalau perempuan yg tak malu, hina sgt nampak sebab mcm melawan fitrah dah.

      23

      0
    • Anonymous says:

      Laki mcm ni suka pompan bodoh buat bini sbb dia buat salah bini dia takkan sekali2 salahkan dia…..pada ms yg cari peluang skandal lg

      5

      1
    • Opah maheran says:

      Lagi satu, kalau dh tau lelaki tu jenis gatal, janganlah dibuat laki. Itu benda yang paling asas sekali. Nanti sampai ke sudah korang menderita macam bella.

      12

      0
      • BellaKetakutan says:

        Bella ni takut laki kena sondol lagi. Itu warn perempuan kononya gatal dengan laki kau padahal laki kau yang gatal nak sondol perempuan lain kesian kau bella hidup dalam ketakutan! Sebab laki kau memang main perempuan ramai!

        4

        1
  4. Za says:

    Betul..dah tahu si dia tu..suami org..jgn cuba nak dekati..jgn ambil hak org.jgn hancur kebahagian org lain.

    28

    0
  5. mimi says:

    ude ni live musician gegar vaganza tu ke?
    yang nabil & jihan sll perkenalkan dlm show tu…

    6

    1
  6. damai says:

    Betul sgt2, dah tahu suami org jgnlah kita masih nak berkawan rapat, mmg betul jodoh pertemuan itu urusan Allah, tapi kalau kita elakkan, mmg kita ditakdirkan bermadu, kita as 2nd, 3rd and 4th harus tahu diri, mesti respect the 1st and kita kena ingat2 suami kita jgn sakiti hati isteri pertama lagi. kita kena banyak mengalah. skg punca Intan ingin diceraikan x masuk akal, x ada lah perasaan syg dan cinta, kerana apa Ude dah dibutakan oleh cinta isteri ke2. Ingatlah susah payah isteri pertama yg melahirkan anak2 dan sanggup susah payah bersama sehingga anda berjaya. Jgn ikutkan bisikan syaitan, nanti menyesal x sudah. Intan dah redho dimadukan, so ambil peluang begini untuk berlaku adil. Contohi pelakon Zarina Zainudin, dia sedar yg dia isteri ke2 tapi sampai skg dia menjaga maruah isteri pertama, dan jarang sekali dia ingin berphoto dgn suami mesra2an kerana ingin menjaga hati pertama dan ramai org. So Izreen, anda blh tlg nasihat dan pujuk jgn lafazkan cerai pd isteri pertama kerana hanya ada perasaan x cinta lagi. Kalau itu terjadi, mungkin dia juga akan terjadi pd diri anda untuk kali ke2

    2

    1
  7. Anonymous says:

    Maaf la,nak ckp sikit yer…suami bukan hak mutlak seorang perempuan, dia hak Allah….bila2 masa jer Allah akan ambil dia dari kita….

    9

    47
    • Anonymous says:

      Itu ckp org nk rampas laki org..mcm ko

      82

      1
    • Anonymous says:

      ko ni mesti spesis atau sejenis pihak ke-3 jgk kan??

      32

      0
    • Anonymous says:

      Betol.. Tapi lebih baik dia diambil Allah kerana dia milik Allah.. Bukan lah diambil orang sbb selfish dan pentingkan hati n diri sendiri.. Sampai sang suami lupa diri, lupa anak bini.. Sedangkan anak bini tu saham akhirat dia.. Tiket syurga dia.. Pandai ckp pasal Allah, kene tau juga sekelumit hati isteri terluka sbb suami x adil, ko ingat Allah redha?

      121

      0
    • Anonymous says:

      Kalau di ambil Allah xpe. Tp klu d ambil perempuan jalang mcm ko mmg boleh go to hell!

      35

      0
    • AIR MUTLAK says:

      Hi awak,
      Awak dah kahwin ? Ada isteri/ suami? Saya nak jadi madu boleh ?
      Dia bukan hak awak kan ?

      Sembang pasal hak pulak. Memang semua Hak MUTLAK Allah, tapi kalau dah kahwin ada pasangan hidup masing masing kiranya suami/isteri tu berhak juga. Berhak juga jaga pasangan. Jangan la senang je cakap macam tu.

      Allah ambil and ORANG ambil tu 2 perkara berbeza. Pahami dulu sebelum berbicara. Ke nak merasa dirampas?

      Kbye

      40

      0
      • Anonymous says:

        Nanti suami buat modal. Saya nak kawin lagi. Saya bukan hak awak tau so awak x boleh nak bantah. Huhu.

        6

        0
    • lalalala says:

      betul semua milik Allah, tapi dipinjamkan dalm dunia ni untuk berlaku adil dengan isteri dan anak anak

      16

      0
    • boikot izreen says:

      yer betul tu ustazah jadian..

      klu ko ada niat nk berkongsi suami org tu, make sure mintak kebenaran isteri pertama dulu, or at least inform 1st wife tu…jgn nk kwen sorok2..
      lps tu make sure laki ko adil dan bertanggungjawab..jgn ko sorg je nk konker laki..jgn nafikan hak isteri pertama..xpayah nk sibuk jadi ibu jadian pd anak2 tiri..mak diorg belum mati lg..

      fhm ke tidak ustazoh jadian???

      13

      0
      • wekkkkkkk says:

        mana ada isteri pertama akan izinkn dlm dunia ni, melenkan..isteri pertama dh stroke, lumpuh dn cacat seumur hidup, baru isteri pertama bagi laki menikah lagi..

        5

        2
    • Pn N says:

      Setuju..

      0

      0
  8. Anonymous says:

    tunggu dan lihat…. Allah maha mengetahui dan mendengar doa orang yang teraniaya……

    11

    0
  9. nenek tua says:

    Izreen ker ni…sudah2 la wooiii…xpon puak Izreen ni…geli gelemen aku….phuiii….hg xkan bahagia la wei atas penderitaan pd pompuan lain…kifarah tu ada….klu si JANTAN tu dh kemaruk sgt dh bebrbini dgn hg sekalipon, hg spetutnya jumpa dulu intan…bkn kawin SENYAP2 mcm penyamun!!!!

    19

    2
    • Anonymous says:

      sebab tu izreen ni org panggil perampas..kawen senyap2..kalo niat tu ikhlas xnk rosakkn rumahtangga org boleh je jumpa intan sblm nikah..ni diam2..mmg layak dipanggil perampas..lepas ni semua isu perampas laki org xpyh dah sebut disondol babi..sebut je izreen sbb semua dah taw dia ni perampas aka penyondol babi

      2

      0
  10. Anonymous says:

    KARMA itu pasti…..kita lihat cepat or lambat jer…….

    4

    2
  11. bukan keyboard warrior says:

    karma tak sesuai sebenarnya, tapi lebih kepada kifarah dari Allah. Cuma tak boleh jugak nak salahkan sebelah pihak saja. mungkin ada jugak salah dari si isteri dan jugak si suami. kita netizen mana duduk sebumbung sekali dengan mereka. tak boleh terus judge saja. cuma boleh doakan yang baik-baik je. apa apa pun jodoh ajal maut semua kat tangan Tuhan. siapa kita nak menidakkan.

    17

    0
  12. Indah says:

    mungkin ada salah si suami dan ada salah si isteri.
    Tapi, bukan ke kita ni diciptakan untuk saling melengkapi? kalau salah sorang tak lengkap, lengkap kan lah. cinta perlu berlandaskan ISLAM, berlandaskan ALLAH. bukan nafsu semata mata.
    Pasangan kena saling bersyukur , bukan nya asyik membezakan dengan orang lain. kalau dibezakan, sampai bila-bila pun masih ada yang tak sempurna.

    Saling bersyukur dan saling lengkap melengkapi.
    Lelaki memang halal untuk berpoligami tapi tidaklah sampai menganiayai isteri sendiri. Ada syaratnya juga.

    sebaik-baik suami adalah yang beristeri 1.

    20

    0
  13. melati says:

    saya Sokong Bella Astillah..!!! Khinzir pun tk suka berkonsi , lepas dia rasa , kita Rasa plak..!!! eeeeeeeee

    3

    2
    • Anonymous says:

      Khinzir fitrahnya menyondol…yg jantan siap bwk jantan lain sondol bini….ada experiment dulu…sbb tu org x jg makan halal haram dia main sondol je…

      5

      0
  14. Betullah apa Bella cakap

    isu hari ni, perempuan dah tahu laki orang pun masih nak menyendeng

    kita perempuan, ada harga diri, ada rasa malu,

    hakikatnya, wanita normal yang ada malu dan ada harga diri, akan pandai jauhkan diri bila tahu suami orang

    kecuali kalau ada niat sebaliknya

    memang betul lelaki pun salah

    tapi spark awal dicetus oleh perempuan yang tak malu

    maybe pada awal lelaki ni pure niat nak bantu, nak kawan

    tapi perempuan dah terlebih syok sendiri dan nak lagi perhatian

    dan mulalah meleret2 dan melebih2

    lepas tu akhirnya akan cakap

    dah takdir

    macam la kau perempuan miang ada nampak takdir yang ALLAH dah tulis kat luh mahfuz

    takdir yang sebenarnya ialah kau try hard nak amik suami orang

    1

    0
    • Wekkkkkkk says:

      Ya..dh brulag kali ckp. Takdir adalh benda yg terjadi tanpa pengetahuan dan bukan di rancang.

      Ini takdir yg sengaja di tempah. Sudah tau suami org menggatal jugak lagi. Byk je cara nk elak. Klau btul2 nk bermadu, minta izin isteri pertama. Kalau isteri prtama bgi mungkin isteri pertama tau kewangan somi amat kukuh sekali dn wang x habis2. Maka dia izi knlh.

      Kalau hrp bini pertamapun keja dn lki ada hati nk.menikh lagi, mmg lh tak bagi.

      Byk kt luar tu ada somi bangga ada isteri lebih, walhal semua bini yg menanggung serba serbi. Harap boleh bagi konek jelah.
      Gi mmpuslk laki mcm ni

      1

      0
  15. mawar says:

    saya bukan khinzir. t.kasih.

    0

    0
  16. mak nara says:

    alahai………….tunggulah palaing lama 2 tahun jer..pastu sure izreen naik tangga mahkamah syariah………………………………..tunggu and lihat!!! intan sabar and solat……………………….janji ALLAH tu benar…………….
    Izreen……………….jering garik..ingat janji Allah tu benar!!!!!!

    3

    1
  17. Anonymous says:

    Utk pengetahuan anon March 2 201811.54 am, dan yg lain2, saya bukan perampas, tapi saya juga senasib intan, namun saya redha dengan ketentuan Allah dan saya tidak pernah memaki hamun org sampai menggelar oprg lain sebagai khinzir. Jgn la kita terlalu menghina org smpai menyamakannya dgn khinzir,kelak satu hari nanti kita pula org gelar mcm khinzir, apa rasa korg nanti…

    6

    1
    • Anonymous says:

      hahahaha., statement u tu buat baik2lh, netizen dlm ni pandai2 taw. Ya mmg la, somi kita tu klau d amek Allah x mengapa, tpi klau d amek oleh pompuan lain yg “bertitle bini no, 2, atau 3, pas tu suruh pulak ceraikan yg pertama….mmg lahant lh .Allah mengambik x ngape..

      3

      1
    • Opah maheran says:

      Sabo r cu.. dah dorang mulut jahat, cucu pasti dapat kebaikan sebab dihina. Sampai disamakan dengan khinzir terus. Mulut masing2 jenis nauzubillah, suami pun panas bontot tengok muke bini camtu.
      Mak opah pernah kate, laki paling tak suke bini mulut jahat. Tgok komen2 kat sini dari bini2 yang insecure, kalau laki korang carik lain, salah satu puncanya sebab mulut hauk korang.

      6

      0
  18. zZz says:

    lelaki pun dah tau laki org jgn la mnggatal rapat2 dgn perempuann…ntahla klu kes ude ni mmg nmpk gatalnya izreen ni, smpai ude termakan hasutan…tapi klu kes alip ..mmg aku yakin sgt yg alip ni mmg overrrr gatal bijik….oii bella laki ko pura2 je tu sbb tkut netizen n takut takde jobbb

    9

    0
  19. hj zouk says:

    pada zaman dahulu pasangan uda ialah dara..
    tp kini uda pasangannya janda..

    8

    0
  20. Anonymous says:

    Betol tu anonymous 2.51 pm…memang mana2 wanita pon tak suka suaminya diambil, tapi berpada pada lah ketika berkata kata,jgn sampai melampaui batas. Dosa pada Allah kita boleh mohon ampun dan bertaubat, tapi dosa sesama manusia,selagi org yang kita hina tu tak maafkan kita, maka tanggung la kita sampai akhirat…

    5

    0
    • pak tam bawang says:

      Untuk “BELLA ASTILLAH” awak tahu ke jodoh awak dgn suami masih panjang??
      Awak boleh ke control “SUAMI TERBAIK” awak tu untuk pastikan yg dia xmenggatal lagi kat luar sana??? @ check hp dia selalu utk pastikan xde anak2 dara @ janda yg hantar msj cinta kat dia???
      Kalau la suatu hari nanti dia nk berpoligami apa yg termampu awak lakukan???

      Kita hidup di dunia ni cuma boleh merancang klau dah ketentuan allah yg suami awak nk kawin lagi sorang mampu ke awak nk halang dia??? kalau dia mampu berlaku adil xsalah kalau dia nak kawin lagi tp kalau nk halang perempuan yg bujang utk berurusan dgn suami org atas dasar kerja nampak sangat la kau ni memang mental problem!!

      Poligami ni kedua2 gatal bukan sebelah pihak je tp kalau sampai melibatkan penceraian xtahu la apa masalah diorang, doakan la yg terbaik utk intan supaya jodoh dia dgn suami masih panjang…

      1

      3
      • Anonymous says:

        Bella cuma ckp, ” jauhi laki org”.
        Bukn nak mengagungkn laki dia baik ke atau apee.
        Org yg dh terkena somi kantoi gn org lain, akn tau perasaan mcm mana. Hati amat sakit tau lagi2 kalau ada anak somi buat hal.

        4

        0
  21. Eyeee says:

    Aku anti betul dengan spesis home wrecker ni..
    macam takde jantan bujang dah dalam dunia ni, nk jugak pegi menggedik dgn laki org.

    Yang laki org pon sama gatal, tak ckup satu..Puihh

    4

    0
  22. Anonymous says:

    Haa, betoi tu opah maheran…

    0

    1
  23. Anonymous says:

    Awak pun ada kes…dah.shut up

    3

    0
  24. Anonymous says:

    Dah kenapa ko yang meroyan anon 3.56 pm…suruh org shut up bagai….kor pon laki kena ambik org ker…padan muka, mulut longkang…

    1

    1
  25. Time capsule says:

    park komen dulu. nanti bila turn izreen pulak nak jadi madu atau kena cerai aku boleh la flashback komen ni hehe

    1

    0
  26. LadyB says:

    Tapi sungguh..laki org mmg pandai berkata-kata n caring kalau nk bandingkan yg masih bujang. Nak kongsi pengalamn pernah nyaris nk jadi isteri kedua..bila laki org ni ckp dlm family dia semua termasuk ayah dia mesti ada 2 rumah ( 2 isteri). Pulak tu bgtau nk bnyakkn umat Nabi Muhammad. Adeihhh..nasib masa tu akal masih waras. Jumpa sorg ustaz and minta pendapat. Ustaz tu cakap..Kalau kamu boleh jadi permasuri kepada seorang lelaki bujang, kenapa pilih nak jadi gundik? Sampai harini teringat ayat ustaz tu..Alhamdulillah..dah ketemu pon orangnya. Bersyukur sngt sbb x runtuhkan hidup wanita lain.

    9

    0
    • Anonymous says:

      Ya sungguh, aku pun nyaris, mmg caring laki org atau duda ni. Aku bkawan dlm 5 tahun, dia kata dia duda, jumpa aku mcm bujang je waktunya. Bila jumpa aku sesuka hati nk balik kul berapa, mcm x ada maslah. Mcm bkn laki org. Siap ikut balik kpg saya. Tapi yg hairanya, dia kata dia duda, tapi kenapa waktu mlm saya call x penah dpt. Dia ckp waktu mlm nk rehat dn jgn kacau, jdi di dlm syak wasangka tu, cubalh call JAWI, siap tanya adakah si polan sorang ni dh brcerai. Bila JAWI tolong, dia kata sudah. Aku lega, teruskn kawan.

      Tapi masih sangsi, call lagi, kalau sudah brcerai, boleh ke saya tanya, ada lagi ke isteri lain.JAWI ckp maaf, x boleh bagi tau. Cukuplh info yg pertma tu.

      Nk di jadikan cerita dn Kuasa Allah tu maha besar, ..3 hari x jumpa saya, saya hairan, rupa nyer kena stroke trlantar di cepital, siap nangis minta mmaf pada saya dn jgn tinggalkan dia.

      Ya..Allah rupanya yg di ceraikn nya yg dulu tu adalah bini kedua..bini pertama ada kt cepital tu.
      Bini pertama terkedu tgok aku dtg, dia penyabar sgt dn baik hati.
      Lalu saya ckp, saya x tau kak, selama bkawan dgn dia, dia kata dia duda..jdi kak jgn salahkn saya.

      So, saya pun larikn diri. Maha Kuasa Allah membuatkn aku meningglkn dia adalah kerana Allah dh beri pengajran pada lelaki tu kena stroke dn nasib baik aku x menikah dgn dia.
      Itulh laki org.

      4

      0
      • Anonymous says:

        Dan skrg aku mnikh dgn ” org asing dri asia barat dn islam” dan bujg bkn laki org, alhmdulillh, aku bahagia dn ada anak walaupun aku lmbt dpt ank di usia 38 yg pertama, tapi aku bersyukur. Allah menemukn ku dgn org yg jujur dn brtggungjwb dn ” kacak” …hahaha..jgn kondem ye.

        Tapi yg aku myesal, aku dh buang masa hmpir 6 tahun myayangi laki org..
        Bukn ckp bsr” tak mau lh laki org”.
        Rela kawen bkn warganegara jika org tu baik. Lelaki mlaysia ni byk auta dri fakta.

        3

        0
  27. Anonymous says:

    Bella pun nak menyibuk gak…bella laki ko tu lain dr si ude tu….dia terang2 mmg byk problem sbelum kawin dgn ko bkn kes pipah…kawin dgn ko pun sbb nak pr je

    1

    4
  28. Alanice says:

    Conclusion yg aku dpt : #teamizreen alih kn topik ke bella biar krg lupe izreen tu serangga perosak

    3

    0
  29. Anonymous says:

    BELLA..xpayah ckp mcm bagus sgt. ko pun tak boleh nak jamin si Alif ni xkan buat perangai lagi.

    3

    2
  30. Anonymous says:

    Kita x tau mcmana kehidupan ude dan intan yg sebenar…tp dik ude…tugas ketua keluarga ni berat..5 thn pertama perkahwinan bknlah tempoh blh mengubah intan mcmana yg ude nk..tempoh tu sebenarnya utk mengenal diri pasangan..klu x sabar jd la mcm ni..klu sabar mungkin blh brtahan..dgn izreen nnti jgn buat mcm ni…sbb dr mata kasar tgk izreen pn blh tahan sebelum2 ni dlm mnjawab gosip..dik ude kena byk sabar

    0

    0
    • Wekkkkkkk says:

      Dgr cerita ” kontrak kecantikan” yg menjadikn izreen sbgai model telh menamatkn izreen dri kontrak tu. Sbb ” suara” mulut2 ” bawang” telah memberi kuasa utk meruntuhkn rezeki izreen. Padan muka ko izreen.
      Itulh sbbnya mengambil bapa dn rezeki anak2 org tu. Satu persatu akan lenyap soon. Padam muka ko ude jugk

      1

      0
  31. kakinakkaki says:

    harapkan tahi lalat je besar

    0

    0
  32. Isteri yg disakiti says:

    Aku penah rasa apa yang intan n bella rasa. Hancurnya hati bila suami curang dgn betina sundal jalang. Aku x heran klu mana2 pasangan kene bunuh sebab ada skandal. Aku pun hampir nak bunuh suami aku cekik tengah tidur sebab curang dgn betina sundal ni, khadijah talib. Fb: ayreen qaleesya. 0197847057. Betina ni siap boleh bagi gambar bogel lagi n sanggup nak poligami. Siap salahkan aku xlayan suami. Dasar betina jalang. Budak jb. Pastu bajet2 suci.

    2

    0

Leave a Comment

Optional