“Kalau Dah Berlaki Gemuk Besar Paus Pun Tak Apa, Sedarlah Diri”

Trending

“Kalau Dah Berlaki Gemuk Besar Paus Pun Tak Apa, Sedarlah Diri”


Menjadi orang yang berbadan gemuk memang mencabar dalam dunia yang memandang luaran. Perlian dan kutukan memang sudah biasa kepada orang gemuk. Ada kalanya ia menjadi satu motivasi untuk menjalanni hidup sihat dan menguruskan badan, namun ada kalanya kata-kata berbisa orang lain menyebabkan kemurungan dan kesedihan kepada orang gemuk.


Seorang pengguna Twitter yang menggunakan handle @nurinnin memberitahu, rakannya yang merupakan seorang gadis yang berbadan gempal rasa terkilan apabila ditegur seseorang di Instagram yang mengatakan dirinya betul-betul gemuk.

Advertisement

Teguran lelaki itu bagaimanapun mendapat kritikan Netizen kerana disifatkan melampau, apatah lagi seorang gadis tidak perlu menguruskan badan hanya kerana ‘itu yang lelaki suka’:

Ada yang meminta lelaki tersebut diam sahaja jika kata-kata hanya sekadar mengguriskan hati orang:

Ada mengatakan lelaki tidak kurang juga malas menjaga penampilan diri tetapi mengharapkan isteri yang cantik.

Tapi mengapa ya anda rasa perlu mesej terus dengan cara menghina orang lain? Jika anda berminat menjadikan dia isteri apa kata tawarkan khidmat anda sebagai jurulatih kecergasan peribadi kepadanya? – amazingnara.com

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...