“Kaki Claim!” – Dikutuk Miskin Budaya Oleh Negara Indonesia, Haneesya Hanee Tak Diam Diri

Hiburan

“Kaki Claim!” – Dikutuk Miskin Budaya Oleh Negara Indonesia, Haneesya Hanee Tak Diam Diri

Tidak mendiamkan diri, selebriti Haneesya Hanee tampil kedepan menyuarakan pandangannya berkenaan dengan negara Indonesia yang menyifatkan Malaysia sering claim budaya mereka ketika dia memakai kostum nasional pada pertandingan kecantikan Millenium Universe.

Di sebuah hantaran Haneesya di Instagram baru-baru ini memperlihatkan menggayakan kostum nasional berinspirasikan dari Ulek Mayang dan Batik Terengganu berkata isu mengenai negara Indonesia sering mengukit tentang hal-hal seperti ini sudah selalu berlaku.

Advertisement

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Haneesya’s Empire (@haneesyahanee)

Dalam pada itu, gadis terbabit turut memohon agar negara jiran terbabit untuk menghormati budaya dan tradisi masing-masing tanpa mempertikaikan apa-apa.

Anda mungkin fikir ia kelihatan sama, YEAH SUDAH TENTU KERANA KITA ADALAH JIRAN!

Tambahannya lagi, setiap kali Malaysia menghantar Ratu untuk menyertai pertandingan National Custome, masalah seperti ini sering kali dibangkit oleh negara terbabit. Padahal, tiada siapa yang claim mana-mana budaya.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen turut meninggalkam pendapat masing-masing tentang perkara yang diketengahkan ini dan meminta agar kita untuk saling hormat menghormati satu sama lain.

komen instagram

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Shakila khoriri fizi ali
6 bulan lalu

"Hidup Aku Dah Jahanam Sekarang!"- Fizi Ali Beri Amaran Pada Shakilla Khoriri, Akui Sudah Hilang Sabar

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Instagram

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...