“Kad Bank Kena Pegang” – Lelaki ‘Hilang’ Setahun, Rupanya ‘Mak Angkat’ Sihir Untuk Tanggung Hidup Sekeluarga

Kehidupan

“Kad Bank Kena Pegang” – Lelaki ‘Hilang’ Setahun, Rupanya ‘Mak Angkat’ Sihir Untuk Tanggung Hidup Sekeluarga

Perkongsian di Twitter daripada seorang individu yang sedang mencari adik lelakinya telah mencuri perhatian . Difahamkan, adiknya itu ‘menghilangkan’ diri selama setahun namun akhirnya terbongkar ia adalah akibat perbuatan sihir oleh mak angkatnya.

Dalam hantaran tersebut, lelaki dikenali sebagai Mohd Azwan itu mencari adiknya yang bernama Aswadi di sekitar Batu Pahat, Johor.

Advertisement

Difahamkan, Aswadi telah meninggalkan keluarga setelah mengenali seorang wanita Jawa berusia sekitar 50-an yang dianggapnya sebagai ibu angkat.

Setelah mengenali wanita itu, Aswadi dikatakan seperti ‘lembu dicucuk hidung’ dan mengikuti apa sahaja kehendak wanita itu yang juga mempunyai keluarganya sendiri.

Dalam hantaran lain, Mohd Azwan memaklumkan bahawa adiknya itu telah dijumpai namun berada dalam keadaan tidak sihat dan berperwatakan berbeza daripada sebelumnya.

Adik saya juga sering mendengar bisikan jika dia mula teringatkan ahli keluarga, apabila kami telefon bisikan mula beritahu jangan angkat.

Kata Azwan, adiknya telah dipaksa bekerja dan menyara keluarga wanita itu seperti membayar sewa rumah, bil air & elektrik.

TwitterSumber : Twitter  

Aswadi juga merupakan seorang yang lurus dan turut dipaksa memberi kad bank miliknya selain duit gaji dikawal sepenuhnya oleh mak angkat tersebut.

Kad bank adik saya dipegang sepenuhnya oleh perempuan tersebut. Duit gaji adik saya digunakan untuk makan minum, sekolah anak mereka, bayar sewa rumah..

Pihak polis dikatakan turut terlibat dalam kes ini dan telah menjalankan siasatan. Menurut Azwan, barang-barang peribadi milik adiknya yang berada di rumah wanita berkenaan telah diambil untuk dibawa pulang ke pangkuan keluarga.

Manakala keadaan Aswadi juga semakin pulih dan berada dalam proses mendapatkan rawatan alternatif perubatan Islam bagi memulihkan kembali keadaannya seperti sedia kala.

depresi
3 bulan lalu

“Bukan Nak Terjun Pun” - Mangsa ‘Depresi’ Jadi Bahan Jenaka, Rakyat Malaysia Masih Tak Sensitif Isu Kemurungan

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...