Written by Bella | November 15th, 2018

Setelah sekian lama bersendirian, pelakon Johan As’ari sudah menemui cinta baharu bersama seorang wanita yang juga pengusaha ladang ternak lembu, Dr Nazejulaiti Mahmud.

Mereka sudah beberapa bulan menyulam cinta dan mengenali hati budi masing-masing dengan lebih dekat. Tidak mahu ada salah faham yang timbul pada masa hadapan, Johan menceritakan setiap perkara mengenai sejarah hidupnya yang terdahulu termasuklah kontroversi kepada kekasihnya itu.

Dari hari pertama kenal, saya sudah bercerita segalanya. Malah, saya minta dia buat carian di Internet mengenai siapa diri saya sebenarnya. Bukan apa, saya mahu bersikap jujur dan telus. Saya mengaku banyak buat silap sebelum ini terutama dalam percintaan. Pendek kata, apabila mulai berkenalan dengannya saya bersih tanpa ada yang disembunyikan.

Nazejulaiti pula mendedahkan Johan telah menghadiahkan senaskah Al- Quran yang sama dengannya. Setiap pagi Johan akan meminta beliau membaca ayat tertentu dan kemudian akan membuat huraian.

Kami memiliki Al-Quran sama yang lengkap dengan maksud dan terjemahan. Jadi, sebelum tidur atau pada waktu pagi dia suruh saya buka muka surat dan cari ayat tertentu. Kemudian, dia minta saya baca maksud ayat berkenaan sebelum dia buat huraian. Sejujurnya, apabila berkawan dengannya saya berasa kehidupan terisi. Saya tak pernah rapat dengan lelaki dan ada seseorang yang istimewa. Kiranya, Johan adalah yang pertama.

Kedua belah keluarga juga merestui hubungan mereka tetapi tidak pernah terlalu mendesak untuk pasangan ini lekas mendirikan rumah tangga. Semoga Johan dan kekasihnya kekal bahagia. Siapa tahu ada jodoh bersama untuk ke jenjang pelamin? Doakan yang terbaik buat mereka.

Sumber Berita : Harian Metro

26 responses to Johan As’ari Sudah Temui Cinta Baharu, Hadiahkan Kekasih Al-Quran

  1. Anonymous says:

    Mcm lki aku la. Sbelum mnikh dgn aku..katanya nk ajar aku lbih dlm al quran. Sekali nya dah menikah..kua..kua..kua..
    Tpi x apa…dia tgungjwb x pernh lupa.

    14

    0
    • nenek ko bacin says:

      nenek ko busuk!!!

      0

      10
    • Anonymous says:

      Mcm mana Lana Noordin boleh tersyok kt dia ni dulu huh? Aku tak redho betul dgn mamat ni. Mcm busuk je.

      20

      0
      • Mat Ronggeng says:

        Dah kenapa rambut awek dia gulung gulung macam fesyen zaman “Little House on the Prairie” tu ???
        Akak fesyen rambut sekarang fesyen kepuk-kepuk… Warna rambut oren pun macam tak kena je…. Hehehehe
        Anyway…. Nak jadi awek Johan mesti lah penyokong kuat Najib & Rosmah… Pencacai tegar gitu.

        1

        0
  2. Anonymous says:

    Aku selalu ingat dia akan cari wanita berhijab..rupanya silap

    30

    0
  3. Anonymous says:

    Sepatutnya ajak soping dn bgi duit. Kuat x iman gf ko tu. Klau x amek dn x mau soping..mknenya ko bertuah.

    4

    0
  4. bantah icerd says:

    berapa umur johan,berapa umur pompuan tu juga
    knp x percepatkan kawin
    perluka ‘cerita cinta’ begini
    apa yg ko tunggu johan?

    4

    2
  5. Alanice says:

    Jering, Lana nordin, fasha Sanda, lopak

    0

    0
  6. bodopiang says:

    kah kah kah ,,.
    percaya sgt aku ngan johan nih ..
    tiap2 kali game dia semua sama je ..
    wayang kuat ..
    aku tak redho ..
    kah kah kah ..

    13

    0
  7. Anonymous says:

    Masih baik kau Ada title anak datuk…

    4

    0
  8. Anonymous says:

    Nasib baik kau Ada title anak datuk

    2

    0
  9. faraj says:

    Aduiii Mamat ni taraf Uqasha Senrose jrrr…!!!

    0

    0
  10. shampoo says:

    setiap pagi rungkai al quran bersama tapi tudung ke mana ekkk…haha

    3

    0
  11. Anonymous says:

    Mamat ni modus operandi dia klu nk ayat perempaun sama je…dr dl smpai skrg…AGAMA….mempergunakan agama tuk pikat perempuan….ayooo johan…mmg laa x slh tp kan lg elok ko kawen lps tu ko bimbing dia,tiap2 hari lps subuh,maghrib,isyak ko blh buat kls tafsir,kls quran,kls fardu ain tuk bini ko tu….beriye2 hurai ayat quran setiap pg lps 2,3 bln putus….buang mse…klu rs btl2 nk bimbing buat laa dgn cara y btl…kesian kat perempuan tu nti…dh btl2 “jatuh” di tgglkan…

    20

    0
  12. Putrajaya Persint 4 says:

    Kahwin jelah nnti riuh2 putus kau menonggeng lg sasau entah hape2…

    1

    0
  13. Abg Bawang says:

    Adoyaiiiiii…..junior sekolah aku ni. Ada phd. Mcm mana boleh terjerat dgn modus operandi acah2 alim johan. Bala….bala….

    8

    0
  14. Anonymous says:

    Seorang lelaki yang hebat bukan dia yang menjadikan seorang wanita solehah sebagai isteri, tetapi dia yang membentuk wanita biasa menjadi isteri solehah..

    4

    0
  15. Kaka says:

    Mamat ni dulu lagi perangai suke tunjuk alim.. Tp saper kenal dia tau la prangai sbnr dia camne.. Acah2 alim aje dia nih.. Teori mmg hebat tp praktikal hampeh.. Tengok wanita pilihan dia pun dah leh tau dia betul2 paham tak apa yg dia pelajari

    4

    0
  16. hurmm.. xsabar nk tengok penyudahnya. putus gak ke or betul2 jadi kawin dia ni.

    0

    0
  17. chinta says:

    baca ayat al quran sikit dah ‘suci’ segala..

    bagi hadiah Al Quran sikit nampak ‘baik’ belaka..

    fake btl retis mcmni. kalau hidup btl2 btunjangkan Al Quran takdenya life mcm dia tu.

    Dulu Idris Khas sibuk canang awek dia Sanaa bantu fahami al quran la ape lah. faham tp x amal lps tu bgtau seantero dunia, tujuan utk berbangga ke mcmne?

    0

    0
  18. Anonymous says:

    Huh..jantan poyo ni lg…NEXT……

    0

    0

Leave a Comment

Optional