Johan As’ari Berdakwah Menerusi Lakonan

Hiburan

Johan As’ari Berdakwah Menerusi Lakonan

Ramai di luar sana yang meminat Johan As’ari bukan sahaja kerana lakonannya, tetapi kerana latar belakang pendidikannya. Untuk makluman, Johan pernah belajar di sekolah tahfiz Pondok Persantren As-Syuhada, Pasar Lubok Landai, Muara Bungo, Jambi, Indonesia pada tahun 2008 dan 2009. Dan baru-baru ini, Johan mengakui yang dia cuba berdakwah melalui cara tersendiri menerusi lakonannya.

johan

Advertisement

Kata Johan:-

Saya bukanlah hebat mana pun kerana hanya berjaya menghafal satu juzuk setengah kitab Al-Quran sahaja. Tetapi saya akan tetap berdakwah dengan cara yang tersendiri menerusi bidang lakonan yang saya ceburi. Itu niat yang dipegang, Harap-harap, orang luar tidak memandang skeptikal terhadap diri ini. Bayangkan, bagaimana kita mahu mendidik anak-anak remaja kita dalam kelab malam jika berpakaian jubah? Sudah pasti mereka tidak akan layan. Justeru itu saya mahu mendidik mereka menerusi cara saya yang tersendiri. Insya-Allah, jika kita jujur, maka kita akan peroleh hasil seperti yang diinginkan.

Berdakwah menerusi lakonan sememangnya satu usaha yang boleh dipuji. Kalau kena caranya, memang akan ada impak yang positif. Namun Abang Nara agak pelik kerana banyak jugak gambar-gambar mesra Johan As’ari bersama artis wanita lain. Itu pun kira berdakwah menerusi lakonan jugak ke? Sesiapa boleh terangkan kepada Abang Nara?

P.S: 24 gambar pertunjukan cahaya paling cantik di dunia.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

164 Comments

  1. akukodia

    February 21, 2012 at 11:50 pm

    WTF!! berdakwah sampai peluk memeluk…bongokkk!!!

  2. boon

    February 18, 2012 at 3:54 pm

    aku rasa ko ni dah sesat jauh la bro…baek ko paham dulu maksud dlm Al-Quran tu dulu..baru la bley cakap bab2 berdakwah….tgk diri sendiri dl baru org len..tq…

  3. zaimar

    February 18, 2012 at 10:25 am

    matlamat tidak menghalalkan cara…

  4. Fiza Jun

    February 17, 2012 at 1:31 pm

    Aku nak tergelak dengar Johan berdakwah menerusi lakonan nih..

  5. melia amelia curi karipap

    February 17, 2012 at 12:49 pm

    berdakwah tu bagus tapi apa hal yg amik gmbr dok pegang sana dok pegang sini tu???? Ce citerr ce citerr…tp mmg aku x suka dh kat dia ni…sejak tu..

Loading...