Jangan Terlalu “Obses” Teknologi, Kalau Tak Nak 5 Perkara Ini Terjadi Pada Korang. Naya Jer!

Trending

Jangan Terlalu “Obses” Teknologi, Kalau Tak Nak 5 Perkara Ini Terjadi Pada Korang. Naya Jer!

jump1069_DeanV_CellPhoneSleeping2Menurut kajian, rakyat Malaysia paling ramai memiliki lebih daripada satu telefon bimbit. Bukan itu sahaja, rakyat Malaysia merupakan pengguna Facebook dan Media Sosial Paling ramai di dunia.

Tapi, bila dah obses dengan teknologi, pasti akan beri kesan pada kesihatan. Ini antara perkara yang akan menyerang mereka yang ketagih dengan teknologi!

Advertisement

INSOMNIA

Masalah yang terjadi apabila obses dengan teknologi dan ketagih dengan media sosial, terjadilah tabiat berjaga malam dan alami masalah tidur.

LEMAH DAYA INGATAN

Terlalu bergantung dengan teknologi akan menyebabkan memori jangka pendek menjadi kurang berkesan. Bahaya tu!

KEMURUNGAN

Setiap status dan perkongsian di media sosial boleh mempengaruhi mood seseorang. Ia boleh menjadi perkara negatif dan menimbulkan perasaan cemburu apabila melihat gambar dan membaca status orang lain.

JADI GEMUK

Menurut kajian, melihat gambar makanan di laman sosial akan menyebabkan perasaan kurang berpuas hati dengan makanan yang kita nikmati. Fenomena ini juga akan membawa kepada pengambilan makanan yang berlebihan.

JATUH SAKIT

Telefon pintar boleh menjadi tempat pengumpulan kuman malah lebih kotor daripada pemegang berus tandas. Jadi pastikan bersihkan telefon pintar anda sekerap mungkin untuk mengelakkan dari pelbagai jenis penyakit.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.