April 23rd, 2020

Sejak beberapa hari lalu, nama Ustaz Ebit Lew terpalit dengan pelbagai tuduhan dan kecaman daripada segelintir pihak yang tidak senang melihat dia melakukan kerja amal dan membantu sebuah keluarga miskin baru-baru ini. Agak sedih apabila tuduhan itu ada yang dibuat oleh golongan agamawan sendiri.

zarina anjoulie ustaz ebit

Tidak berpuas hati dengan mereka yang hanya tahu mengkritik dan mengecam Ebit Lew, pelakon Zarina Anjoulie tampil mempertahankan pendakwah bebas itu. Dia menempelak golongan yang menganggap segala usaha Ebit Lew menghulurkan sumbangan sebagai satu perbuatan yang riak.

Menurut Zarina, Ebit Lew telah banyak memberikan inspirasi buat dirinya melakukan kebaikan dari segi tingkah laku sehinggalah aktiviti kebajikan.

Malah, Zarina juga kagum dengan pendekatan Ebit Lew yang dianggap amat lemah lembut dan sangat menghormati masyarakat tidak kira bangsa atau agama.

Segala amal kebajikan yang dimuat naik oleh Ebit Lew bukanlah bermaksud dia sengaja ingin menunjuk-nunjuk ataupun riak tetapi sebagai bukti segala dana yang disumbangkan telah disalurkan kepada mereka yang memerlukan.

zarina anjoulie ustaz ebit

Terdahulu, Sedar banyak pihak yang salah faham, Ebit Lew menerusi laman Facebooknya mencoretkan ucapan maaf kepada semua pihak dan berniat untuk menyakitkan hati sesiapa. Pada masa yang sama, mengingatkan dia hanya seorang mualaf yang sedang belajar mendalami agama Islam dan bukannya Ustaz.

Luahan menyentuh hati itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang sentiasa mendoakan agar Ebit Lew tidak berputus asa dengan segala kritikan yang dilemparkan dan terus membantu golongan yang memerlukan.


2 responses to “Jangan Kecam Ustaz ‘Favourite’ Aku – Zarina Anjoulie Pertahankan Ustaz Ebit Lew”

  1. minah jambu say STAY AT HOME !! says:

    orang buat kebaikan di kutuk2 di kecam2 menunjok2 mana yg taknk tolong tu dudok diam2 sua lah ! babtu kalau orang islam buat kebaikan ada saja orang islam yg lain sakit hati busuk hati ..tak boleh orang nak berbuat baik membantu orang yg memerlukan ada saja orang yg sakit hati..bila ada yg tak bantu dorang akan cakap ada duit pon tank bantu orang yg memerlukan…orang malayu memang macamgitu sakit hati busuk hati cemburu ..ustaz ebit you teruskan perjuangan you untok tolong orang yg memerlu kan hanya Allah saja yg memberi ganjaran untok orang2 yg berbuat baik ..

  2. Azwil hanafi says:

    Eiiiii jgn kecam2 org buat kebaikkan hokey…i cubit dan lempang u all k.dont play2 wan hokey….sape kecam i backkick kepala korang

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...