Written by Bella | June 28th, 2019

Sekarang ini seakan menjadi trend untuk pasangan suami isteri berkongsi masalah rumah tangga mereka dan segala cerita ”dalam kain” di laman sosial. Sebenarnya tanpa disedari, “budaya” ini juga yang akhirnya mampu memusnahkan mahligai yang dibina.

Perkara ini juga selalu terjadi kepada golongan selebriti, habis semuanya dicanang di media sosial sehingga memberi peluang untuk netizen menentukan keputusan mereka. Bila kena kritik, marah pula.

Memberikan pandangannya tentang isu ini, pelawak Ajak Shiro yang umum mengetahui mempunyai keluarga bahagia berpendapat, segala isu berkaitan rumah tangga harus diselesaikan sendiri tanpa campur tangan orang luar.

Sejujurnya, saya takut apabila diminta mengulas mengenai kemelut yang melanda kehidupan peribadi selebriti kerana kita tidak dapat menduga masa hadapan. Nasihat saya, masalah keluarga perlu diselesaikan suami dan isteri tanpa dipengaruhi orang luar. Apabila terlalu terbuka berkongsi, orang lain pula yang cuba membuat keputusan bagi pihak kita.

Mereka tidak tahu apa yang kita lalui, jadi lebih molek setiap kemelut diselesaikan tanpa pembabitan orang luar. Bimbang jika mendengar cakap orang, kita pula yang akan menyesal pada kemudian hari.

Tidak dinafikan, ramai yang berkongsi masalah mereka di media sosial termasuklah kes suami curang, suami atau isteri memiliki nafsu sejenis dan macam-macam lagi. Tidak salah kalau sekadar untuk meluakan perasaan tetapi janganlah keterlaluan.

Sumber Berita : BH ONLINE

9 responses to Jangan Canang Masalah Rumah Tangga Di Media Sosial – Ajak Shiro

  1. Anonymous says:

    MATANG

  2. mak jemah bawang says:

    yum yum juga ajak ni

  3. tipah says:

    aku xtau knp aku minat mamat ni. dengor hot fm pun sbb ada syuk n dia..skang suib ganti ntah pape

  4. ntahpape says:

    aku mmg x suka shuib! tukar PLZ

  5. Aku says:

    Haha ramai juga tak suka Shuib eh. Tapi tula rezeki dia. Lepas Sinar, Hot plak. Erm padahal tak best mana pun.

  6. Anonymous says:

    Tkmo kutuk2 edamoin bole tk lain kali..kt arena panggang..tk habis2 kau hina dia..sampai naik menyamlah aku tgk muka dia pada kau…
    Takmo rendah2kan orang hanya kerana mahu naikkan diri sendiri..tk baik tu..

  7. katakpuru says:

    Betul tu Ajak…Canang p masalah rumahtangga kita,bukan elok sangat.Netizen nowadays ni tau hantam ja.

  8. CURIOUS says:

    awat hang kuruih sgt weh..semacam ja..hang ni hang ni????

Tinggalkan Komen Anda Di Sini