Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

“Jangan Buat Kenyataan Macam Kami B*doh Sangat..” Azmeer Jawab Dakwaan Juri SAMM35 Tidak Pandai Pilih Lagu

Menjawab kritikan penyanyi lagenda Datuk Hattan serta netizen terhadap keputusan juri memilih lagu-lagu yang layak ke pentas Anugerah Juara Lagu 35 (AJL 35), ketua juri Separuh Akhir Muzik-Muzik ke-35 (SAMM35), Azmeer telah tampil membidas dan mempertahankan keputusan yang telah dibuat pada malam itu.

Menurut Azmeer, kesemua juri yang terlibat pada malam itu adalah pakar dalam bidang masing-masing serta mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang seni muzik tempatan. Menurut pemilik nama Mohd Azhar Abu Bakar ini, tiada persoalan patut timbul di atas pemilihan lagu yang telah dibuat.

Malah, Azmeer turut menolak kritikan yang diberikan oleh orang ramai yang mengatakan semua barisan juri sudah tidak relevan dengan peredaran muzik masa kini apabila menolak lagu-lagu konsep baru yang lebih segar dan ‘dekat’ dengan pendengar.

Advertisement

“Janganlah orang luar buat kenyataan seolah-olah kami bodoh sangat. Tak salah nak bagi komen tapi..bukannya kami tak tahu muzik. Kami hanya jalankan tugas dan masing-masing ada pengalaman luas dalam bidang muzik. Muzik ini adalah sesuatu yang sangat subjektid dan kami menilai berdasarkan kriteria yang ditetapkan.”

Menurut Azmeer lagi, kesemua barisan juri tidaklah terlalu tua malah semuanya mempunyai pemikiran yang terbukan dan cakna dengan pelbagai genre muzik semasa.

Selain Azmeer, antara nama yang terlibat menjadi juri pada malam itu ialah Fauzi Marzuki, Edrie Hashim, AG Coco, Ajai, Helen Yap dan Datuk Mokhzani Ismail.

Meskipun menerima pelbagai kritikan malah ada yang datang dari penyanyi sendiri, Azmeer walau bagaimanapun berkata bahawa dia menerima semua komen serta pandangan secara positif.

Advertisement

Dia dalam pada itu turut mendedahkan bahawa pernah menolak untuk memegang jawatan ketua juri untuk anugerah nyanyian berprestij itu namun pihak penerbitan tetap mahukan dirinya menggalas tanggungjawab tersebut kerana menurut mereka, Azmeer seorang yang tegas dari segi penjurian.

“Saya hanya buat kerja saja, saya pun sama macam orang lain mencari rezeki..” – Azmeer

Sumber : mStar Online

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

2 Comments

  1. Anonymous

    December 18, 2020 at 8:54 am

    tak kisah la tahun depan tukar juri asyik sama je.

  2. tecit

    December 17, 2020 at 2:46 pm

    kesian btol zmn skg ni. org lame dah xdihargai. yg baru merepek2 plak gunekan kekuatan bersuara. meluat aku tgk yonniboy tu kah3.

    sila kecam kah3. aku lahir 80an n hanya lagu2 childhood aku je yg kene di halwa telinga aku. call me close-minded whatsoever.

    tp aku hormat la klu korg minat lagu2 zman skg yg ntah xtau nk kategorikan genre ape nye tu. everybody enjoy their own cup of tea.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top