“Jangan Bagi Muka” – (VIDEO) Kanak-Kanak Rohingya Viral Seronok Kira Duit Kutipan, Bergelak Ketawa

Berita

“Jangan Bagi Muka” – (VIDEO) Kanak-Kanak Rohingya Viral Seronok Kira Duit Kutipan, Bergelak Ketawa

Baru-baru ini, tular sebuah video menunjukkan seorang kanak-kanak dipercayai warga Rohingya berkelakuan kasar dan kurang ajar ketika meminta sedekah kepada pengguna jalan raya.

Rakaman tersebut mengundang rasa tidak puas hati dalam kalangan netizen malah kanak-kanak lelaki itu turut digelar ‘Long Tiger Junior’ gara-gara aksinya ala gangster tersebut.

Advertisement

Kanak-kanak Rohingya kurang ajar
6 bulan lalu

Budak Rohingya Dianggap 'Kurang Ajar', Gertak Pemandu Supaya Bagi Duit

Selepas video tersebut tular, ramai yang mendedahkan mereka pernah berjumpa dengan kanak-kanak yang sama meminta sedekah dan berkata dia memang agak biadap.

Kini muncul pula sebuah video dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok menunjukkan kanak-kanak yang sama sedang seronok di tepi jalan sambil mengira duit hasil pemberian orang ramai.

Bersama dengan seorang kanak-kanak perempuan, dia dilihat bergurau senda dan bergelak ketawa tanpa mempedulikan orang yang lalu lalang.

Advertisement

Video tersebut mengundang pelbagai reaksi daripada netizen di mana ada segelintir yang bersimpati dengan kanak-kanak itu kerana diajar menjadi peminta sedekah sedari kecil.

Sesetengah pula berharap agar ada pihak berkuasa mengambil tindakan kepada mereka kerana sudah keterlaluan sehingga memaksa orang awam memberikan wang.

Jangan beri (duit) pada dorang ni. Kalau betul nak sedekah, masukkan ke dalam tabung masjid.”

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

4 Comments

  1. Anon The Truth Hurt

    January 6, 2022 at 2:16 pm

    Kalau dibiarkan mereka ini akan kekal sebagai pelarian disini dan tak mahu balik walaupun ribuan tahun tanpa ada rasa nak upgrade lifestyle. Macam Roma people.

  2. Anonymous

    January 5, 2022 at 11:43 pm

    Kena kat batang hidung, ada rasa simpati ke tidak dgn kelakuan budak ni. Ya, still budak la org dlm kereta x mampu nak buat apa, klu budak m’sia fhm la bahasa..ni rohingya kot nak bagi nasihat pn x faham klu bg penampar zalim sgt. Viralkan je la agar pihak berkenaan ambil tindakan. Klu duduk m’sia fhm² lah, buat aduan ikut prosedur bnyk songeh nak itu lah nak ini lah. Viralkan je lah baru org segera buat kerja. Faham.

  3. Yaya

    January 5, 2022 at 7:10 pm

    … and no one saying anything about the kids’ welfare… guys, kids are still kids. Ko ingat diorang akan mcm tu ke kalau diorang dah matang? Walau apa bangsa diorang pun cuba la fikir tu masih kanak2.. tak kira la bangsa rohingya ke, india ke, omputih ke… kalau palestinian kemain lagi kesian, apa bezanya kanak2 rohingya dgn kanak2 palestine? Cuba jd prihatin dan bawa kanak2 ni ke tempat sepatutnya dari hanya merakam pastu viralkan pastu pakat2 kutuk.

    • Anon

      January 5, 2022 at 7:31 pm

      Kesian kan tgk diorang ni yaya, alhamdulillah ada sorang yg baik hati..anak ni xde tempat nak berlindung, siang2 kena paksa cari duit..kena maki hari2 mana la dia xmemberontak..dia budak lagi tolonglah simpati..pihak2 berkenaan tolonglah kanak2 ni semua

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...