April 29th, 2019

Sejak kebelakangan ini, tidak dinafikan watak wanita lemah, menjadi mangsa keganasan rumah tangga dan rogol mendapat sambutan. Iyalah, dalam hati penonton akan timbul rasa kasihan dan simpati, lebih-lebih lagi kalau jalan cerita sesebuah drama ataupun filem itu juga sedih. Ibarat sebagai “pelaris” pula watak sebegitu.

Namun, buat pelakon Izara Aishah beliau enggan lagi melakonkan watak sebegitu yang secara tidak langsung membuatkan lelaki pandang rendah pada wanita. Izara mahu membawa watak yang mengangkat lagi martabat wanita.

Saya menolak untuk melakonkan watak wanita lemah, dipukul, dirogol dan ditindas golongan lelaki selepas ini. Cukup-cukuplah cerita kaum lelaki yang memandang rendah dan menindas kaum wanita kerana zaman itu sudah berlalu.

Saya memilih untuk melakonkan watak wanita yang kuat, tabah dan berdikari dalam menempuh kehidupan. Kaum wanita memang nampak lembut di luar tetapi dalamannya kuat dan masih ada perasaan hormat yang tinggi kepada kaum lelaki sebagai pemimpin.

Betul juga apa yang dikatakan oleh Izara, dah tiba masa untuk hasilkan drama dan filem yang mengangkat martabat wanita. Bukannya selalu ditindas dan dianggap sebagai insan yang lemah. Apa komen anda?

Sumber Berita : Harian Metro


30 responses to “Izara Aishah Enggan Lakonkan Watak Wanita Lemah Dan Ditindas”

  1. Anonymous says:

    Tak tengok pun dramanya… minta puji ini pakistan tidak sedar diri.
    Awak tu kawin org kaya ingat saja sejarah bapa laki mu mcm. mana nanti dpt mcm tu nanti minta apa saja peranan..
    Laki mu pun x peduli kau berlakun telanjang ertinya dia pun boleh pegang perempuan

    • BPR says:

      Yuckkk… Ko pun kna kaji latar blkg ko.. Bumiputera atau bukan..

    • Anonymous says:

      kalau mix rasanya..bukan bumiputera, cuma tulis melayu shj. Dalm surat beranak pasti tulis keturunan ” melayu, tpi bukan bumiputera”. Apa2 pun dpt tulis melayu pun dh syukur.

  2. niras says:

    neng yatimah idola saya selamanya pun boleh je terima watak2 cenggitu..kenapa izara taknak terima pulak? bukan ke rosiah chik pernah berpesan, kalau nak berak, kena berdiri?

  3. Anonymous says:

    Dah ada duit bolehlah pilihkan. Dulu ko soping kedai pakaian hari2, skrg dh tentu x pdg..mcm tulah kiranya.

  4. kelantit says:

    demand sangat kau ni

  5. faraj says:

    next? buat drama sendiri lah

Loading...