January 28th, 2019

Susulan penyebaran foto dirinya didakwa tidak bertudung, pelakon Emma Maembong mengaku beliau adalah wanita didalam foto tersebut.

Bagaimanapun, Emma menafikan beliau adalah wanita yang duduk mesra di celah kangkang lelaki berkenaan.

Pada masa yang sama  beliau juga memberitahu  foto tidak berhijab itu dirakam baru-baru ini. Emma membuat pengakuan tersebut selepas netizen ‘menyerang’ ruangan komen di akaun Instagramnya bagi menuntut penjelasan pelakon wanita itu sendiri berhubung kontroversi itu.

Emma sedar apa yang beliau lakukan itu adalah satu kesalahan. Namun, beliau masih lagi mengekalkan penampilan bertudung.


94 responses to “Itu Memang Saya, Minta Maaf – Emma Maembong Mengaku Buka Tudung”

  1. imam Mahdi says:

    yg sudah tu, sudah tu jangan diungkit ungkit lagi, sebagai orang Islam bukanlah mementingkan kesempurnaan kerana manusia itu lemah siapa yg tak pernah berdosa, yakin Emma dah sungguh menyesal malah kesakitan ditanggung Emma kecewakan ayahnya lagi kuat bagi seorang anak yg taat. selama ini Emma dah berusaha menjadi seorang muslimah impian untuk semua walaupun menerima caci maki dia tetap meneruskan usahanya, namun kali ini dia melepaskan hijabnya kerana Emma dah merasakanya yg dia dah tak boleh menjadi Muslimah yg sempurna impian bagi semua orang lagi, usah memaksa paksa kerana Islam tiada paksaan, kesakitan jauh di hati Emma lagi jauh sakit, ini satu cubaan yg berat dari Allah, yg amat cukup tersiksa, sila orang orang Islam padamkan segala caci maki dan hentikan segala kritikan cerca maki hamun, mulut orang mukmin bukan untuk maki hamun tapi untuk berdakwah, manusia siapa yg tak pernah berdosa, baik doa doakan semua yg baik dari Allah untuk Emma supaya menjadi Muslimah yg jauh lebih baik lagi walaupun tanpa hijab moga satu hari nanti muslimah itu berhijab semula, begitu juga kamal adli padamkan segala kemarahan dan kebencian pada Emma sebagai bekas kekasih yg pernah mengasihi emma dahulu maka lebih baik doa doakan segala yg baik untuk emma, pertemuan itu adalah satu jodoh sudah ketentuan tuhan yg ditakdirkan, jika kamal adli ketentuan sebagai kekasih jodoh emma maka mungkin itu takdirnya kamal untuk meringankan ringankanlah segala hukumanya

  2. telor masin says:

    JOM SEMUA KITA BOIKOT EMMA MAEMBONG !!

  3. Anonymous says:

    Aku x mampu nak berkata apa2..cuma harap diri ini terus istiqomah dgn apa yang aku dah janji padaNya 9 thun lepas. Moga2 doa dari org yang tersayang terus membimbing aku ke jalan yang diredhai.

Loading...