April 10th, 2020

Datuk Seri Aliff Syukri sekali lagi dikecam netizen apabila dengan sengaja dilihat melanggar arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), apabila memuat naik gambar percutian bersama anak-anak di Janda Baik, Pahang.

aliff syukri ingkar pkp

Aliff turut berkata dia sangat gembira kerana dapat pulang ke kampung untuk makan bersama anak-anak di kediaman ibunya, Rozita Ibrahim.

Rata-rata netizen bengang dengan tindakan jutawan kosmetik itu, perkara ini adalah tidak adil bagi mereka dan mahu pihak Polis Diraja Malaysia untuk ambil tindakan seadilnya.

“Kenapa netizen suka cari salah saya? Itu adalah gambar lama”

View this post on Instagram

Saya berasa amat sedih sangat apa yang saya buat sering dan selalu dipertikaikan natizen..sedangkan saya tidak kacau hidup orang pun. Sedangkan saya hanya duduk di @sugehhillresortjandabaik .. . Kadang kala gambar yang saya posting itu adalah gambar gambar yang lama. – – Tetapi saya sering dikecam dan dihina kononya suara tidak sedap sedangkan suara sy merdu.. suara macam babi, awak tidak berhak dapat duit, awak sombong. Semuanya. Menyanyi salah, berniaga salah, berjalan salah, makan dengan anak anak salah. – – Apakah sebenarnya rakyat Malaysia mahukan. Apa yang korang tidak puas hati dengan saya. Saya hanya sekadar berniaga sahaja. Kadang kadang orang tidak faham masalah saya, hanya nampak kelemahan dan keburukan saya. Tetapi orang tidak nampak kebaikan saya. – – Kepada anda yang ingin berniaga sila whatsapp pada no yang tertera. Senang nak buat duit Muslim carola ni boleh wussp manager sy Di bawah👇🏻👇🏻 Azah 0197790422 Rahimah ‭0173742851‬ Mashitah 0163227127

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Bagaimanapun, Aliff menerusi akaun Instagramnya memuat naik video penjelasan mengenai isu tersebut. Dia menafikan dakwaan melanggar arahan PKP, katanya foto serta video percutian bersama anak-anak yang dimuat naik adalah rakaman lama sebelum bermulanya tempoh PKP.

Aliff tidak faham mengapa netizen sering mencari kesalahannya, apa yang dia lakukan pasti ada yang tidak kena dan mencetuskan kontroversi.

“Boleh pula anak-anak dari Kota Damansara sampai sana, macam mana boleh lepas?”

aliff syukri ingkar pkp

aliff syukri ingkar pkp

aliff syukri ingkar pkp aliff syukri ingkar pkp

Namun, rata-rata netizen masih tidak berpuas hati. Menerusi video penjelasan yang dimuat naik, secara terang-terangan anak-anak memang bersama dengannya sedangkan ketika permulaan tempoh PKP mereka duduk dengan isterinya, Datin Seri Nur Shahida di Kota Damansara.

Sekali lagi, netizen mempertikaikan bagaimana usahawan itu boleh kemana-mana sahaja bersama anak-anak dan tidak ditahan oleh pihak berkuasa.

Tinggal beberapa hari sahaja lagi tempoh PKP tahap 2 akan tamat, marilah kita sama-sama bersikap positif dalam mematuhi arahan dari pihak kerajaan untuk segera menghentikan penularan wabak COVID-19.


7 responses to “Itu Gambar Lama, Baru Nak ‘Upload’ – Aliff Syukri Nafi Ingkar PKP”

  1. Anonymous says:

    Xtau nk kta apa..klu tgk dia live ngn anak2 dia baju yg sma je..

  2. Lady Mekbeh says:

    Hello. Dato u ke tu? Letak nma lain komen eh. Nk acah2 ada org stand for you eh. Hahahha. Kesian lah..mental betul. Kaya tapi mental x guna.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...