May 3rd, 2019

Dikecam teruk kerana memuat naik video mengatakan beliau merotan anak perempuannya, Qadejah El Zahra kerana membuka tudung di hadapan lelaki tidak kenali, jutawan kosmetik Datuk Aliff Syukri mendedahkan dirinya telah dikunjungi oleh wakil Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Ia juga adalah tindakan susulan selepas pihak badan bukan kerajaan (NGO) Protect and Save The Children (P.S. The Children), ahli Gabungan Hak Kanak-Kanak Malaysia (CRCM) membuat laporan polis terhadapnya atas dakwaan  penderaan fizikal terhadap kanak-kanak.

Pihak JKM ada datang ke pejabat kami  tapi saya dan isteri tiada ketika itu kerana sibuk, jadi tak sempat nak jumpa. Polis juga ada hubungi saya dan bertanyakan beberapa perkara mengenai laporan mendera anak itu.

Memandangkan mereka tak dapat bertemu harini (semalam), jadi kita sudah maklumkan kepada JKM untuk hubungi mereka semula nanti.

Aliff pada masa yang sama pelik kenapa video beliau bertujuan untuk mendidik anak boleh menjadi perhatian ramai dan menerima kritikan. Sebelum ini, apabila beliau berkongsi video kejadian rompak dan curi yang pernah berlaku, tiada sesiapa pun ambil tindakan. Lebih baik viralkan kisah anak-anak gelandangan agar NGO boleh bantu.

Bagaimanapun, Aliff memohon maaf sekiranya video beliau ingin mendidik anaknya menjadi seorang wanita bermaruah itu kurang disenangi. Aliff sama sekali tiada niat untuk mendera anaknya.

Apa-apa pun, saya nak mohon maaf jika video itu membuatkan ada pihak rasa kurang senang dan percayalah tak ada niat nak mendera anak. Pada mulanya, saya muat naik video itu sebab merancang nak keluarkan produk krim untuk badan tapi jadi lain pula bila ia tular.

Berkali-kali dihimpit kontroversi kerana video yang dimuat naik di Instagram, kami harap Aliff selepas ini lebih berhati-hati jika ingin berkongsi sesuatu perkara di media sosial agar tidak timbul sebarang salah faham atau masalah lagi.

Sumber Berita & Video : mStar Online

39 responses to “Isu Rotan Anak : JKM Cari Aliff Syukri Di Pejabat”

  1. eh sajak nye kau! says:

    lepas ni nak jual ape pulak? jangan jual bende2 s*ks sudahlah.takut guna anak jadi testimoni lagi.

    der!
    orang dulu2 tu marah anak sebab nak mengajar anak..kalau boleh, nak jeling je anak dah takut. nak ajar anak malu jgn smpai org tau dia kene marah so takdelah dia berani buat salah..

    ni sekarang niat ko marah nak ajar anak ke?okay..
    tapi niat ko upload kat social media tu ape?haaa jawab! nak jual cream sambil jual maruah anak ke?!

    atau sanggup ko rotan anak ko sampai berbekas nak kasi bukti kat netizen yg cream ko mujarab boleh hilangkan kesan pukul?..oooOOOO bolehlah lepas ni pukul lagi, mak ayah lain pon boleh pukul anak2 dia sewenang2nya pastu guna cream ko.

  2. Bobo mesti di sula says:

    Kau masak henjut henjut tetek dgn pondan pondan rak pa pulak ye …

    • Mamat says:

      Sama-sama sisters, jadi henjut macam mana pun, actually takde apa. Kan dia dgn pondan2 tu semua sisters! Dia sebenarnya Gay lah. I bet u!

  3. Aduhh says:

    Knp pkul ank ,knp x pkul bni?ank d jdkn role model tuk krim dato.tpuk dhi sy dato.byk cra nk launch brg dato.

  4. unknown says:

    kan ak dah kata deni punya bodo mmg xboley di ajaq dh

  5. Ros says:

    seee. betul x akak cakap dia nak launch sesuatu. hahah kemon la. aliff syukri dan shahida serta rozita tu sama je satu perahu paria. tapi pasal melayu maka korang puja pujalah kan. hahaha lol jelah.