May 3rd, 2019

Dikecam teruk kerana memuat naik video mengatakan beliau merotan anak perempuannya, Qadejah El Zahra kerana membuka tudung di hadapan lelaki tidak kenali, jutawan kosmetik Datuk Aliff Syukri mendedahkan dirinya telah dikunjungi oleh wakil Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Ia juga adalah tindakan susulan selepas pihak badan bukan kerajaan (NGO) Protect and Save The Children (P.S. The Children), ahli Gabungan Hak Kanak-Kanak Malaysia (CRCM) membuat laporan polis terhadapnya atas dakwaan  penderaan fizikal terhadap kanak-kanak.

Pihak JKM ada datang ke pejabat kami  tapi saya dan isteri tiada ketika itu kerana sibuk, jadi tak sempat nak jumpa. Polis juga ada hubungi saya dan bertanyakan beberapa perkara mengenai laporan mendera anak itu.

Memandangkan mereka tak dapat bertemu harini (semalam), jadi kita sudah maklumkan kepada JKM untuk hubungi mereka semula nanti.

Aliff pada masa yang sama pelik kenapa video beliau bertujuan untuk mendidik anak boleh menjadi perhatian ramai dan menerima kritikan. Sebelum ini, apabila beliau berkongsi video kejadian rompak dan curi yang pernah berlaku, tiada sesiapa pun ambil tindakan. Lebih baik viralkan kisah anak-anak gelandangan agar NGO boleh bantu.

Bagaimanapun, Aliff memohon maaf sekiranya video beliau ingin mendidik anaknya menjadi seorang wanita bermaruah itu kurang disenangi. Aliff sama sekali tiada niat untuk mendera anaknya.

Apa-apa pun, saya nak mohon maaf jika video itu membuatkan ada pihak rasa kurang senang dan percayalah tak ada niat nak mendera anak. Pada mulanya, saya muat naik video itu sebab merancang nak keluarkan produk krim untuk badan tapi jadi lain pula bila ia tular.

Berkali-kali dihimpit kontroversi kerana video yang dimuat naik di Instagram, kami harap Aliff selepas ini lebih berhati-hati jika ingin berkongsi sesuatu perkara di media sosial agar tidak timbul sebarang salah faham atau masalah lagi.

Sumber Berita & Video : mStar Online


39 responses to “Isu Rotan Anak : JKM Cari Aliff Syukri Di Pejabat”

  1. pukul anak dan sebarkan dalam bua video,,, dulu ayah kita pukul kita de tak dia p bagi tau atok nenek jiran sebelah,,,, buat bnda yang dah tau pe kesanya,,, dato sy arap dato pergi hospital,,, kita mungkin nampka sihat tapi sebenarnya jiwa dan mental kita sakit,,, kesian anak2 diorang keliru takut diaorg ade simpan dendam bila dewasa nanti.

  2. Nordin says:

    Bapuk Aliff ni memang cakap macam pondan dan orang yg bersifat pondan ni memang nak menang aje. Nanti kalau kalah, dia akan pura2 menangis kat IG dia. Dia pandai berputat belit tapi bodoh seolah2 wang Rm25k atau perabot yg dicuri lagi penting daripada anak dia. Hoi Bapuk Alif, skrg tajuk perbincangan dia ialah, Bapuk upload yg Bapuk pukul anak sebab tak pakai tudung, dan lepas itu sapu ubat pula kat luka lebam. Isteri Bapuk tu pulak gagal nak sokong suami! Just stop aje IG you.

  3. anon ler... says:

    harap ada video dato’ rotan Dodi pulak,sebab Dodi tak puase di bulan ramadhan.Dato’ kan bijak orangnye…

  4. Noname says:

    Biasa klu video terlajak acting n kena sumpah seranah..lps tu dia tayang keta mahal ke jam mahal konon nk jual or majlis sedekah sekelip mata bernasyid bagai…
    Lps tu buat lagi video overacting..then claim dia x buat jenayah..just tunjuk duit konon motivate people..
    Berebut airtime dgn tv..nk expose dia pandai nyanyi..
    This man is sickening…prasan dia kena dipuja puji…
    Apala grown up dia yg jadikan great attention seeker..
    I dont blame bonda dia yg mmg worked very hard to raise them..
    Promote krim tu alasan selamat bila..puji pjian diharap x menjadi..
    Org pn x suka nk tengok any video from his utube or what so ever..
    Penyakit nk gila glamour ni wlu mulut x ngaku akan sentiasa ada..

Loading...