Isu Bendera Indonesia Tersalah Cetak Dalam Buku Cenderamata Sukan SEA Ke-29 Selesai

Trending

Isu Bendera Indonesia Tersalah Cetak Dalam Buku Cenderamata Sukan SEA Ke-29 Selesai

Semalam, Menteri Belia dan Olahraga Indonesia Imam Nahrawi menyuarakan kekesalan kerana bendera Indonesia dicetak terbalik pada satu halaman buku cenderamata yang diberikan pada majlis pembukaan Sukan SEA ke-29 di Kuala Lumpur semalam.

Advertisement

Tapi isu ini dapat diselesaikan dengan cepat oleh pihak penganjur dengan pantas. Selepas 2 jam isu ini dibangkitkan, kenyataan maaf oleh Sekretariat Kementerian Belia dan Sukan terus dikeluarkan.

Pada hari ini, Abah KJ mengambil tindakan yang harus dipuji apabila beliau sendiri selaku Menteri Belia dan Sukan Malaysia berjumpa sendiri dengan Menteri Belia dan Olahraga Indonesia untuk memohon maaf berkenaan isu tersebut.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...