Written by Bella | July 6th, 2017

Pelakon Ashraf Muslim sering menjadi “idola” buat lelaki diluar sana yang menginginkan kehidupan berpoligami. Walaubagaimanapun, Ashraf dengan tegasnya berpendapat bukan semua lelaki mampu untuk berkahwin lebih daripada satu dan sebenarnya wanita juga perlu memastikan sekiranya suami mereka cukup layak untuk berpoligami.

Bukan mudah untuk seseorang lelaki itu memikul amanah serta tanggungjawab selepas berkahwin lagi.

Saya tidak menggalakkan kerana poligami hanya mereka yang terpilih saja. Bukan semua orang mampu untuk berpoligami. Isteri juga kena pastikan suami betul-betul bagus dan boleh menjalankan tugas dengan baik selepas dia mahu berkahwin lagi.  Perlu bijak dalam segala hal.

Pengurusan masa, mengurus anak-anak dan kewangan. Kedua perlu sabar, ketiga dan keempat pun perlu bersabar. Bila sabar itu tinggi, alhamdulillah proses itu senang.

Buat Ashraf, mereka yang mahu berpoligami haruslah menjadikan sejarah kehidupan Nabi Muhammad SAW kerana baginda adalah contoh terbaik dalam membahagikan masa dan memahami tuntutan isteri-isteri.

Untuk pengetahuan anda, Ashraf sudah mengamalkan poligami sejak empat tahun lalu selepas berkahwin dengan Wan Sakinah Ahmad Saburi di Selatan Thailand. Wan Sakinah merupakan isteri kedua beliau selepas Ashraf  bernikah dengan Noor Dayana Lokman pada 2011 di tanah suci Mekah.

Sumber Berita : THE MALAY MAIL ONLINE

97 responses to Isteri Pastikan Suami Cukup Bagus Untuk Poligami – Ashraf Muslim

  1. wekkkkkkk says:

    wekkkkkkk
    sabar jelah wahai pompuan yg bermadu, tunggu gunung meletop satu hari nnti bila larva nya dh x tahan membuak2 dlm perut dn kepala manusia.
    Itu jm, baru ckp, jodoh smapi di sini je…ada hikmahnya..

    11

    0
    • Anonymous says:

      Bagus la sangat, cekup bini no 2 lari nikah di Siam. Sudahlah..x perlu nk berlakon bahagia. Masing2 hati bernanah laki jolok sana sini. Eeuuwwwek!

      22

      0
      • Siti says:

        Wanita mana yg suka berkongsi suami? Ni semua ego..bini pertama xnk lepaskn sbb hak dia. Kalau aku, rela angkat kaki. Besok dia jolok sana, kemudian jolok kita punya lak. Silap2 kena penyakit HPV. Ramai wanita bermadu ambil mudah. Konon nk dpat payung emas. Eee… lbat lah lagi aku nk jadi tunggul kt umah ni..

        5

        5
        • Anonymous says:

          madu tu x semanis mana pun. tu semua kiasan padahal madu alat utk membela kaum lelaki je. time nk pasang satu lagi mula ikut agama, solat subuh pun entah2 cicir bang!

          17

          0
        • Mat Sahdo says:

          Madu itu lebih manis jika dua2 bini berada atas satu katil dan menjadi hamba abdi kpd suaminya! Itulah fantasi aku..

          1

          15
        • wekkkkkkk says:

          ingt nk buat mcm omputeh ke..

          0

          0
        • lynn says:

          1. HPV kalau lelaki tu jenis main pelacur dan seks bebas.
          2. Suami bukan hak isteri sepenuhnya.
          3. Menolak poligami sedangkan ianya dibenarkan? Dosa dik.
          4. Takdenye payung emas. Aku pelik tangmana kisah payung emas ni dtg.
          5. Suami boleh kahwin lebih dari 1. Tapi kalau mampu, tak mampu, dosa atas dia. And waktu tu barulah kita boleh tentang.
          6. Hati2 bila bercakap perkara membabitkan agama ni. Takut berdosa tanpa sedar.

          5

          0
    • Ku Zalipah says:

      Idola pundek hang. Fizo Omar tu patutnya dijadikan idola sbb bersabar. Ni jantan species..gatal pelir.

      2

      3
    • Anti Lelaki Cakap Tinggi says:

      Kalu bagus kau x bawak si Kinah tu gi Thailand la wei. Cakap pandai..sejarah x menipu. Kalau gentleman kenapa sorok2 dulu? Tahu pun telur bengkak kedalam. Poyo jer..please lah!

      27

      0
      • wekkkkkkk says:

        ya..sejarah x menipu..tapi kata pembangkang di malaysia..sejarah adalah menipu, hehuhehu…x ada keturunan sultan salah satunya….siapa parameswara..mcm mana jadi raja…tukar nama ke Sultan..bla..bla…bila melaka di jajah portugis..maka lari lah Sultan ke negeri lain…kata pmbangkang, mana ada Sultan..
        wekkkkkkk
        bingung aku…
        sorry lari sikit tajuk..sbb terbaca ” sejarah x menipu”..

        0

        4
        • Anonymous says:

          Pembangkang2 DAPig tu saki baki ideologi komunis. Komunis sanggup buat apa saja. Salah sorang ahli adalah si Samsiah Fakir. Sanggup bunuh anak sendiri. Cuba google sejarah dan tu pulsl PAS dan PKR ( parti korek jubor) pun jdi pak turut.

          2

          2
        • wekkkkkkk says:

          tapi aku masa sekolah, di ajar dari azali, kita ada Sultan…dn aku pecaya..

          4

          0
        • Anonymous says:

          Dah ko percaya apa nk dihujah lagi…

          3

          1
        • wekkkkkkk says:

          ok lah…x nk hujah lagi..kalau nk hujah jugk..mesti pjg nnti reply komen….aku dulu sejarah terer..selalu je lulus walaupun cukup2 mkn..hehuheu

          0

          1
        • Alia says:

          Apa yg ko melalut ni setan?

          2

          0
        • wekkkkkkk says:

          aku melalut bukan mencarut..iblisjerankung

          0

          0
        • Eee..shuddup bitch says:

          Komen2 ko mcm nickname ko jugak. Nak termuntoh aku nk menghadam.

          2

          0
        • wekkkkkkk says:

          silakn lah muntah..silakan..
          sediakn baldi awal2 kt tepi tmpt dduk, sebelum baca komen aku, dn kalau x nk muntah, jgn baca, aku ada hak utk bersuara..ko sapa nk halang aku bersuara..

          wekkkkkkk, wekkkkkkk, wekkkkkkk, wekkkkkkk
          wekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

          0

          2
        • Opsss says:

          Tuih tuih tuihhhhh! Komen ko ni layak mendapat Anugerah Charles Darwin je!

          1

          0
        • wekkkkkkk says:

          dpt jugk “anugerh”..ko tercalon pun belum
          wekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

          0

          1
    • Anonymous says:

      Dua2 bini nmpk mcm tunggul dan takda keyakinan diri. Kesian…

      10

      3
      • Mat Sahdo says:

        Semoga ramai lagi wanita2 d luar sana yg berhati suci dan bersih mcm bini2 assrap ni.. aman makamah syariah!

        10

        2
    • Fakta says:

      Bagus nya sebab bini2 ko tu bodoh. Senang la ko kelentong diaorng. Tu la pasal. Pompuan ada degree dan phd takn nk pelakon drama mcm ko.

      3

      5
      • Jemah Kongo says:

        Agree!!! Wanita2 yg jenis laki nk keluar rumah pakaikan kasut buat laki, buat kopi bila laki balik opis dan buka gate laki nk gi kerja.
        Ehh, takde masa la aku nk jadi Puan Umi Kalthom binti Haji Seman.

        1

        5
        • Anonymous says:

          Tahukah anda Umi Kalthom adalah nama sebenar pelakon Umi Aida? Hihihiks

          3

          0
        • wekkkkkkk says:

          x yah ckp, ingt kita ktk bwh tmpurung ke..kita bkn asal gua mana2 nk di bagi tau bagai..org dh lama tau dri zmn umi remaja…

          0

          1
    • Anonymous says:

      Abby Abadi juga yg bahagia akhirnya…okbaiiii!

      4

      0
    • Anonymous says:

      Berita ni mcm nk promosi sbb ada dua kerusi kosong lg ke guano.

      0

      0
  2. aku says:

    semsetinya sbg peempuan aku tidak menyokong poligami. pedihnya ttp ada wapon cuba dimaniskan. tp realitinya diorang dah pon bermadu. lupakan kisah silam….pasti allah mentakdirkan sesuatu. jodoh asyraf dan sakinah …ketabahan dan kesetiaan dayana…subhanallah. , so far pasangan ini mampu memberikan contoh kpd org2 yg berpoligami. kebijakan bukan hanya pada pihak lelaki sahaja sebagai ketua keluarga…ttp pasangan madu yang saling berkompromi amat penting dlm memastikan seseuah bahtera belayar dengan sempurna . so far suka tgk diorang ni…moga2 berkekala nhingga ke jannah & menjadi keluarga yang sakinah. btw, takde ke rancangan raya utk keluarga asyraf ni…teringin jgk sesekali tgk diorang sama2 membuat persiapan & menyambut raya

    4

    1
  3. c says:

    isteri pastikan suami cukup bagus utk poligami..
    apa mksud..

    atau maksudnya..isteri2 pastikan suami cukup bagus utk di sara…kena keja 22 bini nih, supaya rmhtangga dn pandapatan cukup utk kita semua…itu ke maksudnya..

    9

    0
  4. ChickFlick says:

    Someone please tell him to shut up? Tak apa apa yg perlu dibanggakan dan diceritakan AM. #annoyinggiler

    16

    0
  5. Taugeh says:

    Mamat ni narcistic btul la. Ckp mcm dia nabi plak, insan terpilih konon. Ko yg gatal nk sgt kawin kat thailand, xde plak nk tunggu isteri ptama pastikan dia layak ke x layak kawin lg satu. Kurang ajar sgt. Ckp mcm perfect je.

    32

    0
  6. hampeh says:

    ko cukup bagus ke?

    3

    4
  7. cici says:

    ha ha ha
    bawak bertenang semua

    3

    0
  8. Kak Ton says:

    Podah. Kawin lagi satu sebab ko gelojoh. Bila bini tua preggy buat2 lakonan laki mithali. Padahal awal2 ko tu x sabar..gelojoh.

    12

    1
  9. Mat Sahdo says:

    Marah benar Cik2 Rogayah dan Latipah dlm ni? Knp..kuota lelaki kan 4? Tak percaya agama ke? Adoiii lorat pulak dah!

    2

    11
    • wekkkkkkk says:

      kuota llaki kn 4, bila kawen 4, si laki cuma mmpu dudukkan bini2 dalam 1 rumah je..mana mmpu bagi banglo sorang sebiji..
      porahhhhhh

      12

      0
      • Mat Sahdo says:

        Kalau bermadu semata-mata nk banglo…baik ko jadi escort girl kelas atasan je..jual cipet.

        3

        9
        • wekkkkkkk says:

          itu lebih baik..dri serumah dgn madu2…

          11

          0
        • nana says:

          bkn apa ko tak mampu nk bg nafkah mcm raja tp ada ati nk dilayan mcm raja. seronok nye laki jolok sana jolok sini. bohong la laki ckp tak suka tp bab bg duit semua nk berkira. kalo boleh nk bg yg ikot syarat je. kalo coment kate la kite ni tak percaya suruhan allah tp bler time laki catu nafkah, lps tgn dlm mendidik anak, buat bini mcm hamba, lukakan hati isteri, suro isteri byr keperluan diri suami tu tak citer agama, terus je lupa. bang nabi muhammad pon kalo boleh tak mo poligami, nk jaga hati siti aishah lg. tp mengenangkan nasib janda2 yg kematian suami yg berjuang atas nm allah ni die kawen gk. laki la ni nk perjuangkan apa pon aku tak tau la.

          5

          0
    • anonymous says:

      kuota kawin 4 kau cakap ikut agama, bab criteria tu kenapa tak ikut agama? kenapa tak ikut sunnah? pilih isteri untuk poligami macam Nabi buat…yang hitam ada, yang dah menopause ada yang janda…dan tujuan Nabi berkahwin bukan untuk nafsu ..

      sunnah yang tak di tuntut ni kemain jantan2 melayu kejarkan bab2 sunnah yang dituntut yang Nabi kata jgan tinggal kan korang buat ke? subuh berjemaah di masjid setiap hari korang ada buat?rawatib tinggal tak? Dhuha? puasa Isnin Khamis dan puasa ayyamul bidh buat ke idok? tahajudd ?

      geli gelemean tengok perangai jantan melayu ni sangap dengan betina sampai patung shell pun korang meraba melucah…so low class la..memalukan Islam je

      21

      0
      • Abg Mie says:

        Islam pon x ajar menegur dan judgemental mcm awak..

        1

        19
        • Jantan kaberet says:

          Ahhh pigi dah kau jantan.bila sentap kena tegur,terus babitkan Islam lah hapelah.mmg btl pun dia kata.dasar sangap.patung shell pun jd mgsa.

          5

          0
  10. Anonymous says:

    xpelah aserap baru 4thn …moga tabah dan sabar hendaknya

    0

    1
  11. Cili Boh says:

    Respect sama Fizo Omar..paham akan “bersabar separuh imam”. Yg ko, rembat yh muda kasi alasan bini tua mandul. Dah termalu sendiri satu Msia, mula buat2 muka seposen konon nk jadi duta poligami. Please lah…berambus. Macam org semua xtahu kesah ko!

    14

    1
    • Shukri says:

      camana nak dapat nikah sorang lagi? xde kecaman dan tanggapan buruk sesiapa..
      ada tips tak?

      0

      2
      • wekkkkkkk says:

        boleh nikah satu lagi..dgn syarat..jandakan yg pertama dulu..u akan nikah sekali lagi..gerenti 1000% x ada kecaman.

        1

        0
        • Anonymous says:

          Siapa kata?? Siti Nurhaliza tu..Memey, Fasha.. ko asal gua mana?

          1

          0
        • wekkkkkkk says:

          itu retis la, aku tujukan pada tagline “Shukri” sbb dia brtanya..Shukri bukan sesiapa..hanya natizan dlm nara…

          2

          0
        • Anonymous says:

          Mudah. Ko beli title Dato dr negeri Pahang kemudian bini ko pun dapat Datin. Lepas tu ko cari yg muda. Mesti bini tua ko x lari kemana..ikut je. Itu lah modus operandi dato2 di Msia ni…

          2

          0
      • Anonymous says:

        Tips nya.. pergi terjun tu klcc. Aman sikit Malaysia tanpa jantan loser!

        9

        0
      • nana says:

        senang ckp tp ssh nk buat. ko suruh bini ko pilih sendiri. pastu wat majlis bini ko join sekali. bini muda dpt hantaran bini tua pon dpt. pastu ko bagi umah asing2, sewa pon tak pe. bg duit pon sama rata biar la ko papa pon tak pe. sebenarnye tak ssh asal ko bawak berbincang. mcm mn ko decide benda penting mcm nk beli umah, kete, mcm tu gk ko bincang nk kawen lain. kalo bini tak redha jgn la buat. betul poligami hak lelaki tp isteri tu manusia bkn harta benda atau binatang.

        7

        0
  12. Anonymous says:

    Diam je lah.

    0

    0
  13. mat yo says:

    mcm ni baru dikatakan lelaki hebat. datuk red hang x terror lagi..hang pi blajaq kat ashraf muslim cara2 menjaga isteri2 & membentukkan sebuah keluarga harmoni.

    5

    6
  14. Anonymous says:

    dua2 bini uduh dah buduh apa yg bangga sgt.. lenla jejai dpt wanita2 tercantik di melesia..

    5

    3
  15. antiserapsejakkawindua says:

    hahahahha..lawak la serap..ko tak layak pun sebenarnya serap..yg betulnya sbb ko madukan dayana..cuba ko madukan bini macam rita rudaini..mmg tak dpt la ko bhgia ke akhir hayat.klu ko betul2 mampu..betul2 bagus xde la ko lari nikah kt siam tnpa pengetahuan dayana..cakap tak serupa bikin..

    16

    0
  16. Anonymous says:

    Dua2 x lawo. Kalau sorang mcm Miss Uniberse kot la ko nk bangga..mcm Salleh Yaakob..alahai je muka sekor2.

    2

    4
  17. Rita says:

    Lantak ke dia lah. Bukan aku yg teringin nak cuci spender berkerak dia.

    1

    0
  18. Sabarx3 says:

    Panas betul topik ni.. lalala.. jgn ada yg highblood dah la..pressure naik nanti kut!

    0

    0
  19. Siti Kassem says:

    Laki gatal sama wanita2 bengap..menjadi la. Senang dimanupulasi..

    1

    2
  20. Anonymous says:

    Loser punya jantan. Made in Thailand punya sijil nikah lagi byk bunyi!

    8

    1
    • wekkkkkkk says:

      lpas nikah Thailand…entah2 belum daftar di sini…lagi nak nasiht “suami cukup bagus utk poligami”…

      pegi bayar denda dulu la kt Jab. Agama Islam di sini…sbb nikah Thailand….baru boleh bersuara…

      5

      1
  21. Anonymous says:

    kesian minta maaf lah serap muslim…. bini2 pun terpaksa kerja cari duit. cakap tak nak buat instagram utk anak2 dan dan keluar asraflegacy untuk bini2 buat kerja jual online. kalau sanggup bermadu tak perlu isteri2 kerja kuat duduk rumah saja sebab semua boleh dapat tinggal petik jari saja serapkan kaya raya banyak cawangan perniagan. wan sakinah pula orang subur anak sampai setahun dah mengandung. sepatutnya anak dah lebih setahun mengandung lagi…… baru best sayang sprema dan ovum, serap dan sakinah dibazirkan. sudah memalukan isteri pertama kerana sudah habis duit untuk dapat anak sebarkan dalam media. konon sudah cuba kaedah moden dan tradisional tapi tak dapat beranak..sekarang dayana ada anak sudah cuba senarai hospital mana serap di pergi berubat nanti kita tak nak berubat disana.. sekarang banyakkan anak dari wan sakinah.suruh dia beranak tahun2 maklumlah dapat anak yang sangat comel…… bangga masuk dalam akbar. bukan semua dapat baca cerita murahan, jangan riak tenggok saja saleh yakob satu sudah cerai. minta maaf ya serap sebab dalam akbar dia cakap orangramai minta maaf kepada dia. maklumlah ulama terpilih untuk berpoligami.

    1

    0
  22. Waklu says:

    Pergi mampos ko punya budget bagos. Dah lupa ke kau heret Kinah dulu ke sempadan???

    3

    0
  23. Anonymous says:

    Biarlah bermadu drp jd si Lopak yg xleh nk move on dah masuk status ratu meroyan online tu weyyy!

    3

    2
  24. keroteh says:

    adeh.. bluwekkk.. muntah ijo baca

    4

    0
  25. Anonymous says:

    Kesian serap ni
    Bila kawen ke 3 dan 4.
    Bila lagi kina mengandung jgn sia2 kan sperms dan ovum kamu dua. Sdh hina bini pertama dlm media. Jadi tahun2 beranaklah supaya ramai anak yg samgattttttt comel kan serap. Sdh msuk media konon dia pandai bahagia bini2
    Itulah jadi ikon poligami ulama besar kata kan. Ikut cara nabi berpoligami. Klu dia x tutup ig bini kuat begaduh tersebar berita seluruh dunia. Riak tak tentu pasal.

    2

    1
  26. Anonymous says:

    Kesian serap ni terpaksa mengharap bini bagi dia famous. Minta maaf ya serap. Dia ckp dlm media semua org puji dan minta maaf pada dia muda-mudahan dapat lagi 3 4 5. Brgitu juga saudaranya yg mengiringi dia ke siam srmoga ramai nini dan madu
    Amin.Tentu dia blh goyang kaki bini blh cari duit mcm sekarang. Ulamalah do katakan ya serap. Pikian mesti timggi. Maklumlah hidup berpologami cara nabi. Minta maaf ya serap

    0

    0
  27. mok cute says:

    podah la ko cerap…baru dpt tittle ikon contoh poligami dah bajet bagus…dulu nikah pun senyap2 kat siam lagi nak bunyi…menipu bini..last kantoi turun naik mahkamah gak dulu…

    gaya cam hint2 nak tambah branch lagi je tu…maklum la ikon poligami kan..

    1

    0
  28. ikon celop says:

    hahaha..ko pn kawen diam2 kt siam, x tanya bini 1 kau dulu.. blah la..

    1

    0
  29. Mak Becok says:

    Yg. lu si bangsat2 Kapir Harbi asyik menghina Islam kami, apahal?!

    Poligami adalah dibenarkan dlm. Islam; ada paham lu! Yg. Seks bebas/budaya porno Kapir Harbi ala Barat/Zionis – tak pula lu melalak mcm. Anjing kurap! Di mana pompuan dieksploitasi sbg. bahan seks binatang buas semata!

    Ladi pi i mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sewel2 Homo/porno puaka Zionis Penyamaq Kapir harbi si pemakan taik dedak Penjajah Parasit/Lanun/Perasuah DAPig/PAPig SingaPORK oi!

    0

    1
    • Mak Becok says:

      Pembetulan:

      Yg. lu si bangsat2 Kapir Harbi asyik menghina Islam kami, apahal?!

      Poligami adalah dibenarkan dlm. Islam; ada paham lu! Yg. Seks bebas/budaya porno Kapir Harbi ala Barat/Zionis – tak pula lu melalak mcm. Anjing kurap! Di mana pompuan dieksploitasi sbg. bahan seks binatang buas semata!

      Jadi pi lu mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sewel2 Homo/porno puaka Zionis Penyamaq Kapir harbi si pemakan taik dedak Penjajah Parasit/Lanun/Perasuah DAPig/PAPig SingaPORK oi!

      1

      1
  30. Mak Becok says:

    Semoga Ashraf dan keluaraga bahagianya diberkati Allah SWT, dan dilindungi dr. musuh-musuh Islam; yg. sengaja nak memburukkan poligami.

    2

    4
  31. Anonymous says:

    Minta maaf serap. Isteri yg di maksudkan tentu isteri yg sangat dicintainya dan dikasih wan sakinah yg subur melahirkan anak yg sangat comel. Dia selalu cakap dlm media bini ke2 nya selalu mengalah kpd dayana. Semoga bahagia ya serap. Utk dayana dan anas semoga ada org yg lebih bermoral menjaga mereka. Setia itu mahal serap orang murah x dpt setia samada kpd isteri atau tunang. Tak perlu riak dan bersikap seperti ulama

    2

    0
  32. Anonymous says:

    ko dulu aphal kawen lari senyap2 kt siam serap? statement poyo!

    2

    0
    • Anonymous says:

      Apa boleh buat nafsu sudah tidak tahan sanggup ke siam sebab kes sudah masuk mahkamah. Sakinah seksi cuba tengok video masa kawen di ipoh dan video adam harijadi mesti cium2 dan berpeluk2 bini ke 2 mesti kaki terlentik sebab nafsu mengawan kuat itu yg serap suka. Ulama mesti buat mcm ni depan publik baru jdi ikon no 1. Serapkan alim ulama

      1

      0
  33. Nurse says:

    Isteri pertama ashraf..kalau tak nak nampak muka sentiasa sedih walau tersenyum…boleh buat eye brow lift. Serius akan nampak 100% perubahan.

    1

    0
  34. Kawan ashraf says:

    Nurse..memandai je ko kan..! Suka2 je ckp1st wife dia sentiasa sedih..dengki ko ni..diaorg bahagia..biar la..kita doa yg baik2 dh la. Dh rezeki & jodoh dia camtu. Semua tuhan dh tentukan. Yg korang2 ni ckp mcm x ingt tuhan. Nasib korang nt ntah camne….

    2

    1
  35. idah says:

    Waktu muda boleh lah. Tunggu kau tua. Tapi yang merana wanita jugak. Berkorban segalanya. Dah jadi depan mata. Sedih.

    0

    1
    • Mak Becok says:

      Poligami adalah dibenarkan dlm. Islam; ada paham! Yg. Seks bebas/budaya porno Kapir Harbi ala Barat/Zionis – tak pula depa pedengki ni melolong ! Di mana pompuan dieksploitasi sbg. bahan seks binatang buas semata!

      1

      0
  36. biniket3asrap says:

    oiiiiiiiiiiiiiii serap muslim..hang ingat hang baguih sangat……………………..blah lah mangkuk ………….perangai haram jadah …manusia terpilih kononya…..pi menikah kat siam lagi siallllllllllll

    0

    0
  37. robokop says:

    stim plak tengok wan sakinah ni…

    2

    2

Leave a Comment

Optional