Written by Bella | January 3rd, 2018

Risau dengan keadaan sahabat baiknya, Iqram Dinzly, pelakon Johan As’ari memberitahu beliau ada melawat Iqram dan membawa beliau bertemu dengan ahli agama terkenal, Datuk Ustaz Kazim Elias.

Menerusi akaun Facebook Ustaz Kazim, beliau meluahkan rasa gembira dapat bertemu dengan Iqram dan Johan. Beliau berpendapat Iqram seorang insan  yang mempunyai pemikiran yang halus.

Menerima kunjungan Iqram, sudah lama tak jumpa dia, syukur dia sihat, okey sangat. Lama jugak borak dengan dia tadi. Halus pemikiran dia. Saya sampaikan juga nasihat kepada dia. Ceria dan sejuk memandang mereka. Insya-Allah, Johan akan belajar di Al-barakah begitu juga dengan Iqram cuma, dia perlu menemani ibunya yang masih dalam edah. Tahniah Iqram dan Johan. Saya doakan anda kuat dan menjadi insan yang hebat.

Bertuah sungguh Iqram dan Johan dapat bertemu dengan Ustaz Kazim dan akan mendalami ilmu agama  dengan seorang yang disegani. Alhamdullillah. Semoga Iqram akan lebih tenang selepas ini.

Sumber Berita : Malaysian Digest

14 responses to Iqram Dinzly Punya Pemikiran Yang Halus – Datuk Ustaz Kazim Elias

  1. rose says:

    aku ada seorang pakcik yg kena GILA ISIM…dia kena isim sbb salah belajar ilmu agama & silat..dari apa yg aku perhatikan cara Iqram ni demi Allah sama sangat cam mula2 perangai pakcik aku sebelom dia jd terok dah sekarang..terlalu taksub dgn agama dlm masa yg sama gagal nak keluarkan kesedihan dlm jiwa..sampai dh tak tau nak happykan diri sbb nak elak dari bersedih last2 buat perangai yg pelik2 utk hiburkan diri sendiri sampai kami sendiri tak sedar yg beliau berlawan dgn penyakit JIWA…baca lah ayat apa pun tanya lah surah apapun dlm al quran pasti dia sambung dan baca dgn tepat.melukis surah2 al quran di badan..kdg2 sampai mengikat sendiri kaki dan tangan utk mengelakkan diri dr melakukan perkara2 yg boleh mencederakan org lain…org yang mcm ni bila berhadapan dgn org dia akan nampak happy n dia rasa dia ok sgt2 tp bila sendiri dia akan buat mcm2 cara utk elakkan diri dia dari bersedih dan menangis..maaf kalau andaian aku salah..aku bercakap dari pengalaman depan mata…pakcik aku jdi mula2 jd silap langkah pun krn terlalu rindukan arwah nenek aku sbb dia anak bungsu dan sentiasa dimanja kan oleh arwah nenek…

    34

    1
  2. Daun says:

    Dari kata-kata halus dia di instagram, saya baca terselit kata-kata halus dari penyampaian kata-kata nya. Dia ambil batu. Saya tahu kerana suatu ketika dahulu saya juga terjebak. #jangankecam

    6

    0
  3. Anonymous says:

    Ape maksud pemikiran yg halus?

    0

    0
  4. ohyeah.. says:

    pemikiran halus itu jiwa org seni. tetapi, terlalu bnyk memikir itu kadang2 kerana kurang keyakinan diri. sebabnya? aku tak tau sebab aku bukan psychiatrist.

    0

    0
  5. abu says:

    masuk AlBarakah? hahaha

    jangan kene liwat sudah. kes budak tahfiz kene liwat anak Kazim dulu pon x selesai lagi…

    2

    5
  6. Anonymous says:

    kenapa nak berbangga dengan UKE??? kalau dengan mufti, ye perlu la dibanggakan. UKE ni ustaz selebriti je, dgr ceramah dia banyak yang diselitkan unsur lucah n jenaka xkena gaya. ilmu yang nak disampaikan sikit je..
    jgn lupa kes skolah tahfiz dia tu yang masih belum setel lagi,
    nasihat aku, kalu nak menuntut ilmu, carilah yang betul2 ahli ilmu

    5

    5
    • Cermin dulu muka tu says:

      ustaz kazim ni mn ada lucah pun ko buat cerita je..dia humble je….si rozaimi tu cakap peha bukan aurat…gersang betol ostad tu….tapi type rozaimi ustaz2 gersang dgn si dr maza yg setuju anak luar nikah dibin tu type2 ostad terlampau org macam ko ni akan bekap….sbb pendakyah ajaran sesat…dan suka burukkan pendakwah yang baik….

      lg kes tahfiz dia yg bangkit melebih2 si wardina dgn syed Azmi penganjur anjing yg dulu bekap gereja nak naik salib besar kat kawasan melayu kat taman medan tu…last2 media luar expose gereja tu bekap richard huckle warga British yang cabul 200 kanak2 Malaysia tu….berita sini tak cover….so org yg buruk orang ni sebenarnya dia buat jauh lagi buruk…

      benda cabul ni mana2 ada.. harap mak bapak bangang tak hantar anak semenggah kat tahfiz sbb tahfiz bukan pusat serenti…kita nak lahirkan pemimpin berjaya dunia akhirat….

      1

      1
  7. ikan says:

    pemikiran halus tu maknanya tak kasar la.

    0

    0
    • Sz says:

      Teringat pak mertua. Selalu ayat cam ikan.
      Kenapa pak ngah mati. Sebab dia dah tak bernyawa.
      Kenapa paklang kecik. Sebab dia tak besar.

      0

      0

Leave a Comment

Optional