Ingatkan Guna Telefon Untuk Belajar, Ibu Terkejut Anak Habiskan RM2,600 Beli ‘Game’ Online

Kehidupan

Ingatkan Guna Telefon Untuk Belajar,  Ibu Terkejut Anak Habiskan RM2,600 Beli ‘Game’ Online

Disebabkan penularan wabak Covid-19 yang semakin membimbangkan, sekolah-sekolah terpaksa ditutup dan murid-murid harus mengikuti Pengajaran-Pembelajaran Dari Rumah (PdPR) demi keselamatan mereka.

Namun ketika sesi pembelajaran PdPR di rumah, ada beberapa isu yang sering dihadapi oleh murid-murid dan juga tenaga para pengajar di mana kekurangan jaringan internet, tiada gajet yang bagus dan sebagainya.

Advertisement

Seorang pengguna di Facebook, Nor Liyana Abdullah, berkongsi pengalamannya memberikan telefon kepada anak untuk sesi PdPr tetapi terkejut apabila melihat baki wang di akaun bank hanya tinggal RM2 sahaja.

Apa yang membuatkan dia pelik lagi adalah bagaimana transaksi berkenaan boleh berlaku sedangkan dia tidak menerima nombor TAC di telefon utamanya.

Disebabkan hal ini, Nor Liyana memberi peringatan kepada para ibu bapa di luar sana agar sentiasa mengawasi anak-anak ketika sesi PdPR dan boleh memuat turun beberapa aplikasi keselamatan bagi mengesan dan membendung perkara ini daripada berlaku.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...