[Info] Skuter Elektrik Lipat “Airwheel Z5” Yang Hanya Seberat 13 Kg (Video)

Teknologi

[Info] Skuter Elektrik Lipat “Airwheel Z5” Yang Hanya Seberat 13 Kg (Video)

Sebuah skuter elektrik lipat keluaran “Campfire” akan memulakan jualannya pada 9 Ogos 2017. Walaupun belum berada di pasaran, skuter yang diberi nama “Airwheel Z5” ini telah mendapat banyak perhatian dari penduduk dan media di sana. Ini kerana skuter ini bukan sahaja boleh dilipat, ia juga mempunyai keberatan yang jauh lebih ringan jika dibandingkan dengan skuter-skuter lain yang berada di pasaran.

Advertisement

Berat bagi skuter ini hanyalah sebanyak 13kg, dan dijanakan dengan bateri lithium ion keluaran LG. Bateri yang dicas penuh dalam masa 2 jam ini dapat menggerakkan skuter ini sejauh 20km di atas jalan yang rata. Jauh perjalanan skuter ini juga bergantung kepada kondisi jalan yang dilalui dan berat pemandunya itu sendiri.

Saiz skuter yang dilipat ini hanyalah sebesar 85cm X 20cm X 40cm dan hanya selama lebih kurang 15 saat sahaja diperlukan bagi melipatnya. Skuter ini juga dilengkapkan dengan cermin belakang (back mirror) bagi tujuan pengesahan keselamatan. Di Jepun, lesen pemanduan diperlukan bagi memandu kenderaan ini.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...