March 5th, 2020

Tidak mudah untuk menerima pemergian orang tersayang, ibarat separuh jiwa sudah pergi. Begitulah juga yang dirasakan oleh Bunga Citra Lestari saat kehilangan suami tercinta, arwah Ashraf Sinclair.

indonesian idol dikecam netizen

Setelah hampir dua minggu selepas arwah suaminya meninggal dunia, BCL membuat keputusan untuk kembali meneruskan kerjayanya dan menggalas tugas sebagai juri Indonesian Idol. Ketika rancangan Result & Reunion Show Indonesian Idol X di Studio RCTI, Jakarta Barat, BCL tidak dapat menahan sebak dan rasa sedihnya saat mendengar lagu terbaru dendangan Judika yang berjudul ‘Tak Mungkin Bersama’.

Video dan gambarnya menangis teresak-esak viral di media sosial dan turut meruntun jiwa sesiapa sahaja melihatnya. Dapat terasa kesedihan serta keperitan yang ditanggung oleh BCL.

bcl menangis

Kasihan Bunga, air mata belum kering ditambah lagi duka

indonesian idol dikecam netizen

Bagaimanapun, ada sesetengah netizen termasuk rakan artis Agnes Monica mengecam tindakan pihak produksi yang seakan menjual kedukaan penyanyi itu untuk menaikkan ‘rating’ rancangan tersebut.

Ada juga yang mempersoalkan mengapa pihak produksi rancangan tersebut meminta Judika menyanyikan lagu yang sangat menyentuh hati itu yang hanya menambahkan lagi kesedihan BCL.

indonesian idol dikecam netizen bunga citra lestari menangis indonesian idol indonesian idol dikecam netizen bunga citra lestari menangis indonesian idol bunga citra lestari menangis indonesian idol

Benar apa yang disuarakan oleh netizen, ketika ini sepatutnya orang ramai menghormati perasaan BCL. Janganlah terus “membunuh” jiwa dan menambahkan rasa sedih dalam hatinya.


One response to “Indonesian Idol Dikecam Netizen, Gunakan Kedukaan BCL Untuk Naikkan Rating”

  1. Anonymous says:

    yang komen tu bukan AgMo sendiri. haiyooo…nk bagi info biar la tepat sikit

Loading...