Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Imej Tercalar Kerana Isu Fitnah Jururawat : Linda Rafar Saman 100 Netizen

Isu penyanyi Linda Rafar yang didakwa memfitnah jururawat sebelum ini mendapat perhatian daripada pelbagai pihak termasuklah badan NGO mewakili jururawat yang ingin mengemukakan saman terhadap beliau.

Advertisement

Terbaru, Linda bersama peguam yang mewakilinya tengah hari tadi mengadakan satu sidang media khas.  Anggota kumpulan Elita itu memberitahu beliau akan memfailkan saman terhadap lebih 100 individu yang melemparkan kata-kata negatif berunsur kecaman terhadap dirinya berhubung isu fitnah jururawat yang dimuat naik di akaun Instagramnya.

Apa yang berlaku memberikan kesan yang cukup mendalam buat Linda sebagai seorang selebriti sehingga imej dan reputasi keluarga juga tercalar.

Kami sudah mengenal pasti individu terbabit berdasarkan komen keterlaluan mereka. Buat masa sekarang, kami masih dalam proses mengumpul butiran lanjut mereka. Selepas itu, baru notis akan dihantar. Saya nak mereka buat permohonan maaf secara terbuka dalam tempoh tujuh hingga 14 hari selepas notis diterima. Jika tidak berjawab, tindakan saman bakal diambil.

Apa yang dibuat ini adalah untuk memberi pengajaran kepada semua pengguna laman sosial supaya tidak sewenang-wenangnya menulis komen yang berbaur fitnah dan mengaibkan. Jangan sesuka hati nak buli orang lain di laman sosial.

Advertisement

Pada awalnya Linda tidak mahu mengemukakan saman berkenaan tetapi beliau tetap dikecam serta dicemuh meskipun ibunya sudah meninggal dunia pada 11 Januari lalu.

Belum pernah terjadi dalam industri hiburan tanah air ada artis yang ingin mengambil tindakan saman terhadap netizen. Sama-sama kita nantikan perkembangan lanjut kes ini.

Sumber Berita : Harian Metro

Kredit Foto : H Live

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

54 Comments

  1. ciK piNgu

    January 30, 2019 at 8:32 am

    yg nurse2 nak saman dia, ape cter? dia x nak cter ke?

  2. linda basha

    January 30, 2019 at 7:43 am

    memang betul , org tak kenal saya pun selalu mengata saya, padahal saya post gbr jer dorang dah kenal sgt2.. susah kalau kita cantik sikit.. so go for it, linda !!

  3. Yg Mengharap

    January 30, 2019 at 7:26 am

    100 kena saman ye……anda tggu plak satu malaysia saman awak…………

  4. Erika

    January 29, 2019 at 11:09 pm

    Saman des pa cito pondan dalam blog r.k tu..rasis gila kot,x pernah aku baca komen sejahat sekeji mangkuk tu..aku usulkan kat lembaga bawang..sakit ati gila baca dia punya komen,org maki apa pun kebal xde perasaan lasung..

    • Anonymous

      January 30, 2019 at 12:13 am

      Keling tu bukan melayu kita sis.

    • Anonymous

      January 30, 2019 at 1:35 am

      Tu la aku baca pun sakit hati gila,patut la keling..aku yakin bukan aku jer sakit hati ramai sgt duk maki hamun dia dalam tu

    • Berapi sis ni marah aku copy rk

      January 30, 2019 at 2:12 am

      Kau ni bangsa apa bangsat?manusia paling celaka pernah aku jumpa di socmed..betapa busuk nya hati kau ni,teruk dari taik babi..pandai pulak taip bahasa melayu ,racist gila kau ni,,batak perhatian pun agak2 la celaka!!!!!!!!!!

    • Shahsa

      January 30, 2019 at 1:08 pm

      Tak payah layan skip jer komen dia sis aku baca pun menyirap darah..ada depan boleh ajar sikit

  5. Anonymous

    January 29, 2019 at 9:46 pm

    makin lama makin nyampah dgn dia ni.. senyap lah!

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
x
Puasa Barakah Bersama