Written by serenity | February 9th, 2018

Setelah direman tiga hari bagi membanu siasatan selepas diapati positif ganja, Sofi Jikan telah dibebaskan pagi ini dengan jaminan polis. Berita Harian melaporkan sebaik dibebaskan, Sofi atau nama sebenarnya Mohamad Shoffi Jikan, 48, yang ditemui di hadapan pejabat Bahagian Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya di sini, berkata:

Kasi sengat! Lu rembat wa, wa rembat lu!

Dia juga berterima kasih kepada semua yang mendoakan dan memberi kata semangat sepanjang dia ditahan. Katanya pada pemberita:

Alhamdulillah, saya dibebaskan hari ini. Saya nak balik rumah dan berehat.

Ketika ditanya mengenai hubungan nya dengan Datuk Farid Kamil ketika ini:

Hanya Tuhan yang tahu.

Ini ujian Allah dan kita semua insan yang lemah.

Peguam Sofi,  Datuk Hanif Hassan memberitahu anak guamnya memberi kerjasama baik kepada polis sepanjang dalam tahanan reman.

BH melaporkan, buat masa ini, dua lagi individu yang dinamakan Farid Kamil dalam laporan polisnya masih belum melapor diri bagi membantu siasatan seperti diminta. – beautifulnara.com

27 responses to Hubungan Dengan Farid Kamil, Hanya Allah Tahu – Sofi Jikan

  1. Anonymous says:

    hadoi. dah jadi drama kes diorang ni.

    1

    3
  2. wekkkkkkk says:

    didapati positif ddh jnis ganja, itu hari ada ter dgr kt kjiranan tu, anak dia kena tgkp kes ddh dn positif ganja, dibebaskan dlm masa 3 hri je dlm lokap, “jaminan polis jugk”, tapi kena denda jugak sikit, kalau kali prtma ddapati positif ganja, rasanya akan dibebaskan seleps itu, tpi bila di bbaskan maka org tu dlm perhatian polis, kalau kali kedua , positif lagi, maka akan terus kena jel dn di hntr ke pust serenti.

    Biasanya remeja2 je polis ambil kisah, kalau dh tua lagi2 umur atas 40an..polis pun dh jelak, dh beruban masih amek lagi..menyemakkn pst serenti dn lokap je.

    7

    0
    • wekkkkkkk says:

      tapi dgn heroin , syabu, jgn main2…”nikmat nye lain”..
      AWAS…jauhkan semua tu.

      6

      0
    • benci orang hipokrit says:

      Wekkkkk,

      Mungkin saya boleh betulkan sedikit penerangan tu. Bagi kesalahan kali pertama jika Orang kena tuduh mengaku salah bagi pertuduhan di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya, selalunya mahkamah akan berikan hukuman denda dan diletakkan di bawah pengawasan (AADK & Polis) untuk tempoh 2-3 tahun. Jika ditangkap lagi untuk kali kedua dalam jarak tempoh masa yang singkat dengan kesalahan pertama, itu membuktikan Tertuduh tidak insaf, maka lazimnya hukuman pemenjaraan akan diberikan dan pengawasan selepas tamat tempoh pemenjaraan.

      Bagi pesalah yang dihantar ke Pusat Serenti adalah bagi mereka-mereka yang tidak dituduh di bawah Seksyen 15(1)(a) sebaliknya siasatan dibuat di bawah Seksyen 4 Akta Penagih Dadah (Rawatan dan Pemulihan) dan selepas selesai tempoh tahanan, mereka yang ditahan di bawah Seksyen 4 ini akan dibawa ke hadapan Majistret untuk permohonan perintah bagi menghantar pesalahan ini ke Pusat Serenti di bawah Seksyen 6 akta yang sama.

      Sekian, pencerahan yang dapat saya kongsikan untuk makluman semua.

      0

      0
  3. Sofirania says:

    Time ni la ko nak sebut allah la kan. Dasar

    13

    0
    • raniasofi says:

      nanti mintak sofirania hadirla saat setiap kalis ofi jikan solat, ke nak suh dia rakam, sbb org mcm ko anggap org lain ingt Allah time susah je.

      1

      0
  4. Mug Adam says:

    Bagus lahh..whatever the situation is..friendships will remain forever..Alhamdulillah

    0

    2
  5. wekkkkkkk says:

    awal tahun dh kasi citer dadah…, azam baru tahun 2018 meh…

    3

    0
  6. Anonymous says:

    Eksen nak cover line…..

    2

    0
  7. Bb says:

    Dah kantoi….eksyen plak nak cover2 blagak suci

    4

    0
    • emma says:

      dia mmg dadah kan…? ayat mcm dia x bsala
      h. hal farid kamil xmau tau. tp nk tau dia ni je… mmg dadah ye…?

      0

      0
  8. Hahaha says:

    Bertaubat lah..tinggalkan benda haram tu bang

    5

    0
  9. Kedondong says:

    Rilek…ganja jer…Tak dapat kanser pun mcm rokok. Ganja ni kat Amsterdam dan certain part US legal jer. Masalah dengar ceritanya dadah jenis baru yg urine pun xleh sangkut. Tu polis kalut…..

    0

    6
  10. melati says:

    Berlakon cam Gampang, Perangai cam gampang , muka cam gampang..!!! ko punya ayat ” kasi Sengat ” eeeeeeeee amat geli dgr……..’ sebutan ” kasi Sengat” Melayu2 Kimak jer yg sebut (Mat Rempit & Kete tayar terkankang)…eeeeeeeeeeee Geli dgr..!!!

    15

    1
  11. Rj35 says:

    Depa ni semua pelakon hebat beb..aku susah nk percaya dgn pelakon…pusing pi pusing mai..last2 semua terlepas…paling kurang pun mgkin hakim hntr vacation kt serenti sebulan

    3

    0
  12. aku says:

    elok gak farid kamil buat report, so kita tau mmg kebanyakan artis kt m’sia x leh pakai..sepatutnya pihak berwajib kena amik tindakan

    3

    0
  13. minah kepoci says:

    tak faham kes FK ni, FK ni memang ambil ganja bukannya dianiaya oleh SJ dan kuncu2 lain konon mereka ni letak dadah dalam minuman FK. FK buat macam ni sebab nak lari dari disabit kesalahan, putar belit cerita. Tengok diri FK pun dah tahu.
    #kenyataan

    6

    2
    • Anonymous says:

      Are u sure? Tgk je dah tahu dasyat awak ni

      1

      0
    • anon says:

      kannn….
      rasa FK ni yg suka2 petik nama ..memandangkan dah terkantoi
      yg di petik pun sama spesis dgn dia
      jgn kerana dia ada gelaran dato tu dia bleh lepas dgn hanya memetik2 nama orang

      3

      0
  14. GIGI KAPAK says:

    JED JAIDI LEHER PENDEK MANA???? SENYAP PULOK…. RETIS2 NEGERI DIA SENDIRI LAGI BESAQ NYER BARAIIIIIIII…

    2

    0
  15. GIGI KAPAK says:

    KHAS BIAT JED JAIDI LEHER SENTAP…

    LAIN KALI JANGAN BUSUK HATI NAK MENGATA ORANG LUAR SEDANGKAN DALAM NEGERI RETIS SENDIRI LAGI BARAI… DATUK2 SAMPAH BERSEPAH2.. DARI YANG BTOL2 PANGLIMA UNTUK AGAMA, NEGARA, KELUARGA DAN BANGSA….. YA JED BANGSATTTTT…

    MALU SIAAAAAAAAAAKKKKK
    MUKA KO SAJAK GI TARUK KAT TEPI LOBANG JAMBAN YANG BERLENDIR DAN HAPAK AAAHHHH HAPRAKKKKKK

    2

    0
  16. anon says:

    alahhh …farid n sofi jikan ni sama je
    tak ada siapa2 yg aniaya sesiapa
    tu mmg diri sendiri
    memandang kan mereka ” brotherhoodddd ”
    jadi x jadi salah si parit petik nama …sesama masuk dlm ..muahkakaka
    tengok mata parittt pun tahu dia jenis amik barang

    5

    0
  17. annone says:

    Sebut insya allah n alhamdulillah bkn petanda dia islam yg baik, ye pembaca2 sekalian. Jgn tertipu. Itu antara topeng2 yg dipakai celebriti

    1

    1