Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Hidap Sakit Mata Kronik, Suhaimi Saad Tak Tolak Kemungkinan Kena Gangguan Ilmu Hitam

Semalam kecoh di media sosial apabila bekas penyanyi kumpulan In Team, Suhaimi Saad dilaporkan kini tidak sihat kerana mengalami sakit mata yang kronik.

Dia juga difahamkan terpaksa berjalan menggunakan tongkat gara-gara kesihatan mata yang semakin merudum. Dalam pada itu, Suhaimi Saad dilihat telah tampil berkongsi sedikit sebanyak mengenai keadannya kini menerusi sesi Instagram Live pada pagi Jumaat sebentar tadi.

Advertisement

Suhaimi menjelaskan bahawa dia tidak menolak kemungkinan bahawa sakit mata kronik yang dialaminya sejak setahun yang lalu merupakan gangguan ilmu hitam ataupun lebih dikenali dengan ‘buatan orang’.

Dia turut mengakui bahawa ada dalam kalangan perawat dan golongan ustaz yang khuatir mengenai keadaannya kini. Suami kepada penyanyi Ina Naim ini juga memberitahu bahawa dia kini berikhtiar menjalani rawatan fizikal dan rohani namun enggan mengulas lanjut mengenai kaedah yang dijalaninya.

View this post on Instagram

ss dan ina naim menerima sedikit sumbangan daripada wakil komuniti kubang kerian. #hajilib #fendikenali #dinmanja #kaknani

A post shared by Suhaimi Saad (@mosusofficial) on

Advertisement

“Kalau berjumpa doktor, mereka akan membuat imbasan berdasarkan fakta saintifik. Apabila saya merujuk ustaz dan perawat, memang ada kemungkinan berkaitan dengan unsur-unsur itu. Allahualam. Saya percaya dengan ilmu sihir dan santau tapi saya juga berikhtiar menjalani rawatan secara fizikal dan rohani. Saya juga percaya pada ubat-ubatan,”

Suhaimi yang sangat terkenal suatu ketika dahulu di kalangan warga maya kerana menolak vaksin dan mempercayai bahawa bumi itu sebenarnya rata enggan mengulas lanjut mengenai kaedah rawatan tradisional yang dilakukannya kerana khuatir ramai netizen yang akan mengecamnya jikalau tersalah kata dan penerangan.

View this post on Instagram

tanpa ombak kakulah lautan mulia cinta dek pengorbanan kan ku jaga kan ku bertahan untukmu

A post shared by Suhaimi Saad (@mosusofficial) on

Menjelaskan secara terperinci mengenai keadaannya kini, Suhaimi berkata bahawa penglihatannya semakin kabur, kelabu dan silau sehinggakan membataskan pergerakan sehariannya. Namun begitu, kehadiran ahli keluarga terutamanya isterinya Ina Naim yang sentiasa membantu mengurangkan beban dalam menjalani aktiviti serta tugas harian.

View this post on Instagram

salam kemerdekaan

A post shared by Suhaimi Saad (@mosusofficial) on

Dia dalam sesi siaran langsung itu turut memberitahu bahawa pernah mencuba untuk mendapatkan rawatan lasik namun terpaksa menangguhkan hasrat itu kerana kos yang terlalu tinggi iaitu mencecah RM8,000 hingga RM12,000.

Sesi Instagram Live itu turut dihujani dengan pelbagai soalan dari netizen dan peminat turut tampil mendoakan kesejahteraan dan kesihatan penyanyi tersebut.

Sumber : Astro Gempak

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

3 Comments

  1. pandaboi

    November 8, 2020 at 5:49 pm

    dah kenapa tetibe nak buat lasik?

  2. Anonymous

    November 7, 2020 at 7:27 am

    Pergi laa jumpa doktor pakar mata..baru ketahuan sakit apa. ..

  3. Kak nani

    November 6, 2020 at 5:09 pm

    Alim2 mcm tu pun balik pada fikiran ilmu hitam. Tu kafarah awk la..byk sakitkan hati orang. Doktor boleh bagi jawapan. Kalau percaya doktor la. Bumi ni kan flat…haha

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
Puasa Barakah Bersama