Hati-Hati Jika Kawan Anda Ada 6 Ciri ‘Buruk’ Ini. Nampak Je Ok, Tapi..!

Trending

Hati-Hati Jika Kawan Anda Ada 6 Ciri ‘Buruk’ Ini. Nampak Je Ok, Tapi..!

iStock_000035394988_friend-troubleBukan senang nak cari kawan yang betul-betul ikhlas nak berkawan. Ada yang jenis tikam belakang dan ada yang jenis mulut longkang. Jika anda ada kawan seperti ini, ucapkan je selamat tinggal pada mereka!

1. Ada ketika waktu senang je

Advertisement

Ni la kawan. Masa senang je ada tak. Sampai orang cakap da macam adik-beradik. Tapi bila susah, jangan cakap batang hidung, bau pun tak ada.

2. Jenis ambil kesempatan

Jaga-jaga bila dapat kawan tak guna macam ni. Bila susah sibuk nak cari anda. Tapi bila senang dia buat kita macam tak wujud je.

3. Bukan pendengar yang baik

Jika kawan anda tu bukan pendengar yang baik dan hanya nak anda dengar cakap mereka je, silalah angkat kaki. Itu tandanya mereka hanya pentingkan diri.

4. Sentiasa merendahkan anda

Kawan baik memang akan bergurau kasar dan itu perkara biasa. Tapi, kalau sampai merendahkan anda, it bukan bergurau. Itu cari pasal namanya.

5. Rasa dengki & iri hati

Kawan baik patutnya saling menyokong dan rasa gembira jika anda mendapat berita gembira. Tapi jika berlaku disebaliknya, itu tandanya mereka tidak ikhlas berkawan dengan anda.

6. Bercakap belakang

Bila kawan anda tu dah mula cakap buruk tentang diri anda, itu petanda yang tidak baik dalam persahabatan. Kawan sepatutnya menjaga aib, bukan menjaja cerita buruk tentang anda.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.