Written by Bella | July 5th, 2018

Belum lagi reda dengan isu gimik depresi yang sengaja dirancang dan membangkitkan kemarahan ramai, kini Haqiem Rusli didakwa mencuri idea penyanyi Sufie Rashid untuk menghasilkan single terbarunya.

Menurut Sufie, Haqiem tidak mendapatkan keizinannyas sebagai penyusun muzik asal  untuk menggunakan ‘intro’ lagu barunya Selamat Tinggal Sayang. Difahamkan, Sufie hanya membuat demo untuk penyanyi remaja itu sekitar tahun lalu dan tidak sangka Haqiem akan menggunakannya untuk lagu tersebut.

Sufie bukanlah mahu sengaja mahu meraih publisiti ataupun menuntut bayaran tetapi hanya ingin Haqiem meminta izinnya dengan mengikut prosedur yang betul.

Apabila ramai yang berkongsi lagu itu di media sosial, saya pun dengarkannya. Memang tak sangka susunan muzik yang saya buat dalam bentuk demo untuknya, dijadikan ‘intro’ untuk lagu baru itu. Sebelum dia menempa nama seperti hari ini, selalunya dia akan buat demo dengan menggunakan gitar. Satu hari, dia beritahu saya yang dia nak buat demo yang lebih ‘proper’, jadi saya susun semula lagu itu dan mainkan dengan piano.

Saya tak tahu sama ada ini salah Haqiem sendiri atau pihak pengurusannya. Kalau dia minta izin untuk gunakan demo yang saya buat itu atau kredit nama sebagai penyusun, tak jadi masalah. Ini tidak. Murah sangatlah kalau sekadar curi idea orang lain dan kredit nama sendiri.

Lepas satu isu timbul pula isu lain melibatkan Haqiem Rusli. Tak silap kami sebelum ini Haqiem pernah terlibat dengan kontroversi tuduh Asfan ciplak lagunya, harini beliau pula dituduh sedemikian.  Harapnya beliau tidak hanya berdiam diri dan tampil menjelaskan perkara sebenar. Betul ke curi idea orang lain untuk hasilkan lagu baru,ataupun kali ini anda masih tidak tahu apa yang berlaku juga macam kes program FB Live beberapa hari lalu? Hmmph..

Sumber Berita : Harian Metro

7 responses to Haqiem Rusli Didakwa Curi Idea Sufie Rashid Untuk Hasilkan Lagu Barunya

  1. Anonymous says:

    Sudahh..malaslah layan artis sampah.duta tn50 mana?jadi lalang?

    5

    0
  2. AAA says:

    ko ni nak kaitkan orang lain buat apa.sibuk hal org

    1

    0
  3. sakit mata says:

    AIyooo…tu hari cakap Asfan ciplak lagu dia..rupanya nak cover line dia cilok lagu orang hahaha…masalah jugak ko ye Haqiem Rusli…

    4

    0
  4. brunes says:

    so problematic lah this poyo artist.. depressed lah, curi lagu lah, nak henti nyanyi lah.. sekarang ko yang curi lagu orang, jangab jawab ko hanya budak lagi baru dalam industri setahun jagung.. budak 5 tahun lagi ada rasa compassion.. ini kau buat itu ni buat hentam je, asal ko kenyang dan puas hati..which shows youre a bad person!! pegi mati lagi bagus lah ok?

    10

    0
  5. Anonymous says:

    zaman da berubah
    dulu2 artis jawab no komen
    sekarang up sikit..saya tah tahu
    tah apa yang ko tau? sume benda tak tau baik tak payah jadi artis

    1

    0
  6. Makcik Cabai says:

    Macam-macam hal la kau ni Haqiem…

    1

    0
  7. Pemerhati Tegar says:

    Inilah akibatnya kalau ambik artis perangai mcm budak2 wechat. Takde class, byk attitude problem

    1

    0

Leave a Comment

Optional