Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Haqiem Rusli Didakwa Curi Idea Sufie Rashid Untuk Hasilkan Lagu Barunya

Belum lagi reda dengan isu gimik depresi yang sengaja dirancang dan membangkitkan kemarahan ramai, kini Haqiem Rusli didakwa mencuri idea penyanyi Sufie Rashid untuk menghasilkan single terbarunya.

Advertisement

Menurut Sufie, Haqiem tidak mendapatkan keizinannyas sebagai penyusun muzik asal  untuk menggunakan ‘intro’ lagu barunya Selamat Tinggal Sayang. Difahamkan, Sufie hanya membuat demo untuk penyanyi remaja itu sekitar tahun lalu dan tidak sangka Haqiem akan menggunakannya untuk lagu tersebut.

Sufie bukanlah mahu sengaja mahu meraih publisiti ataupun menuntut bayaran tetapi hanya ingin Haqiem meminta izinnya dengan mengikut prosedur yang betul.

Apabila ramai yang berkongsi lagu itu di media sosial, saya pun dengarkannya. Memang tak sangka susunan muzik yang saya buat dalam bentuk demo untuknya, dijadikan ‘intro’ untuk lagu baru itu. Sebelum dia menempa nama seperti hari ini, selalunya dia akan buat demo dengan menggunakan gitar. Satu hari, dia beritahu saya yang dia nak buat demo yang lebih ‘proper’, jadi saya susun semula lagu itu dan mainkan dengan piano.

Saya tak tahu sama ada ini salah Haqiem sendiri atau pihak pengurusannya. Kalau dia minta izin untuk gunakan demo yang saya buat itu atau kredit nama sebagai penyusun, tak jadi masalah. Ini tidak. Murah sangatlah kalau sekadar curi idea orang lain dan kredit nama sendiri.

Lepas satu isu timbul pula isu lain melibatkan Haqiem Rusli. Tak silap kami sebelum ini Haqiem pernah terlibat dengan kontroversi tuduh Asfan ciplak lagunya, harini beliau pula dituduh sedemikian.  Harapnya beliau tidak hanya berdiam diri dan tampil menjelaskan perkara sebenar. Betul ke curi idea orang lain untuk hasilkan lagu baru,ataupun kali ini anda masih tidak tahu apa yang berlaku juga macam kes program FB Live beberapa hari lalu? Hmmph..

Sumber Berita : Harian Metro

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

7 Comments

  1. Pemerhati Tegar

    July 5, 2018 at 7:31 pm

    Inilah akibatnya kalau ambik artis perangai mcm budak2 wechat. Takde class, byk attitude problem

  2. Makcik Cabai

    July 5, 2018 at 4:26 pm

    Macam-macam hal la kau ni Haqiem…

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top