Hanya Kerana ‘Ganjaran’ Valentine, Pemburu Wanita Sanggup Bunuh Dan Bangga Tunjuk Jantung Zirafah

Dunia

Hanya Kerana ‘Ganjaran’ Valentine, Pemburu Wanita Sanggup Bunuh Dan Bangga Tunjuk Jantung Zirafah

Seorang wanita di utara Afrika Selatan didakwa sanggup membunuh dan bangga dapat memegang jantung zirafah hanya untuk mendapatkan hadiah Hari Valentine daripada suaminya.

Wanita yang dikenali sebagai Merelize Van Der Merwe berusia 32 tahun mendapat ganjaran sebanyak RM8,540 daripada suaminya kerana membunuh dan mengeluarkan jantung haiwan itu.

Advertisement

Dia dengan bangganya memuat naik sekeping gambarnya yang sedang memegang jantung zirafah.

jantung zirafah

“Pernah terfikir seberapa besar jantung zirafah? Saya benar-benar terawang-awangan dengan hadiah Valentine saya!”.

Perkongsian itu telah tular dan dia mendapat kecaman daripada orang ramai namun Merelize mendakwa pemburuan yang berterusan membantu melestarikan kehidupan liar di Afrika Selatan dan boleh menyumbang kepada aktiviti pelancongan di negara itu.

Selain itu, dia bersama suami yang mengusahakan ladang sitrus di Afrika Selatan itu menjelaskan bahawa kematian haiwan yang berumur 17 tahun itu akan memberi peluang baru kepada zirafah jantan untuk ‘mengambil alih dan memberikan genetik kuat baharu’.

Advertisement

Malahan, dia juga menggelarkan kumpulan haiwan berkenaan sebagai ‘mafia’.

SUMBER

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...