January 16th, 2020

Nampaknya program Bersamamu telah membuka mata ramai pihak yang mungkin selama ini tidak menyedari masalah kesempitan hidup dan penyakit yang dihidapi oleh pelakon cilik, Puteri Balqis. Rata-ratanya meluahkan rasa simpati terhadapnya dan banyak pihak tampil menghulurkan bantuan.

puteri balqis

Pihak Finas juga tidak terkecuali ingin meringankan beban yang ditanggung oleh Puteri Balqis dan ibunya.

Datuk Hans Isaac, selaku Pengerusi Finas menerusi satu posting di akaun Instagram miliknya telah berkongsi dengan umum bahawa pihaknya sudah merancang beberapa projek bersama puteri Balqis.

puteri balqis sumbangan lebih rm100,000

Hans turut mendedahkan, menurut sumber daripada Media Prima, sumbangan yang diterima oleh Puteri Balqis kini sudah mencecah lebih RM100,000. Malah, kesemua buku puisi juga sudah habis dijual.

Difahamkan, dengan wang tersebut ibu Puteri Balqis berhasrat mahu menghantar anaknya ke sekolah dan mahu dia mengikuti kelas Bahasa Inggeris.

puteri balqis sumbangan rm100,000

Sesungguhnya ramai insan berhati mulia yang tampil membantu dan semoga dengan dana yang sudah berjaya dikumpulkan ini dapat memberikan sinar harapan baru buat Puteri Balqis.

Sumber Berita : NST 


13 responses to “Hans Isaac Dedah Puteri Balqis Terima Sumbangan Lebih RM100,000”

  1. Oooo nak tido mana says:

    Aku sikit pon tak kesian. Byk lg org susah kt mlsia ni. Byk lg org y lebih memerlukan. Sorry to say, bkn tugas budak tu untuk sara fmily.

  2. Anonymous says:

    woi si bodoh mana yang tolong anak si kacip ni? sape2 tolonglah angkut si kacip ni and hantar pusat serenti. jangan sibuk nak compose post dekat insta si anak.

  3. Minah says:

    Hrp dgn 100k tu x da la lpas ni ada yg mngaku bapak, mngaku sedara .

  4. mimi says:

    agreed. anak tak berlakon terus takde income. so u as a parent buat apa? jangan bermain dengan emosi balqish, you are making her guilty by putting up all the burden to her. go get work. apa apa pun. bina hidup baru.

  5. nana says:

    kenapa sikit2 nk berlakon. kerja je la kerja yg menjamin. ada gaji bulan2, ada epf ada socso. mak dia ni tak pandai ke? sihat akal fizikal g la kerja elok2. budak ada spm je pun pandai cari duit. boleh je berjaya tak sibuk2 pun nk berlakon. dan berhenti la harapkan anak atau jual nama anak. umur dh tua bangkak anak baru sorg dh tak pandai manage.

Loading...