Hampir Dua Bulan Panggung Wayang Tidak Beroperasi, Kerusi dan Lantai Turut Ditumbuhi Kulat

Trending

Hampir Dua Bulan Panggung Wayang Tidak Beroperasi, Kerusi dan Lantai Turut Ditumbuhi Kulat

Pembukaan semula operasi perniagaan dan pusat membeli-belah dibawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) baru-baru ini menyaksikan banyak aduan yang diterima melibatkan kerosakan barang jualan di kedai. Panggung wayang juga menerima nasib yang sama akibat penutupan operasi setelah hampir dua bulan.

Baca: Produk Barang Kulit Menjadi Berkulat Ditinggalkan Terlalu Lama Di Kedai

Advertisement

Gambar dalam panggung wayang yang tular di media sosial menunjukkan kerusi dan lantai dalam panggung wayang rata-ratanya rosak ditumbuhi kulat. Akibat dua bulan pendingin hawa tidak dipasang, udara lembab di dalam panggung wayang telah menyebabkan kulat tumbuh secara aktif.

kerusi wayang

Gambar yang tersebar mendapat perhatian netizen beberapa hari lepas namun lokasi panggung wayang tersebut tidak pula didedahkan.

kerusi wayang

Dengan melihat keadaan kulat yang tumbuh di bahagian kerusi dan lantai, hampir sama dengan kulat yang tumbuh pada aksesori barangan kulit yang dikongsikan sebelum ini. Pihak syarikat yang mengendalikan panggung wayang akan menghadapi sedikit tekanan dari segi kos dan masa untuk memulihkan kembali keadaan panggung wayang seperti sedia kala.

Berhubung penyebaran gambar barangan kulit yang dijangkiti kulat sebelum ini, kumpulan The MUI yang menguruskan Metrojaya Suria Sabah, Kota Kinabalu terpaksa mengambil tindakan untuk membuang barang kulit yang telah rosak.

kerusi wayang

Ini untuk menjamin keselamatan pembeli agar tidak mendapat sebarang reaksi alergik atau penyakit kulit yang lain. Walau bagaimanapun, pembukaan semula pusat membeli-belah tetap tidak membenarkan panggung wayang untuk kembali operasi.

Panggung wayang akan terus ditutup sementara sehingga arahan seterusnya diberikan oleh pihak kerajaan. Langkah menutup pusat refleksologi, pusat karaoke dan panggung wayang adalah untuk mengelakkan orang ramai daripada bersentuhan dan tidak menjaga jarak.

Sumber 

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...