August 10th, 2012

Ingin berjumpa dengan rakan-rakannya di sebuah pusat hiburan, Sharifah Sofia yang telah berhijab sejak 1 Julai lalu telah dihalau keluar. Berjaya memasuki disko tersebut, Sharifah Sofia dipandang pelik oleh wanita-wanita yang berada di dalamnya dan akhirnya diminta keluar oleh pekerja disko yang mengenali dirinya.

sharifah sofia disko

Menceritakan pengalamannya kepada Mstar Online, Sharifah Sofia berkata:-

Saya fikir apa salahnya wanita bertudung seperti saya untuk masuk pusat hiburan? Semasa di dalam pusat itu, kebanyakan wanita menunjukkan reaksi pelik terhadap saya sehinggalah pekerja di situ meminta saya keluar sedangkan mereka kenal dengan saya. Masa itu saya tahu kenapa orang memandang, sebab saya pakai tudung. Tetapi saya bukannya mengambil minuman keras ataupun buat perkara yang tidak senonoh pun?

Dan setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya. Selepas kejadian itu, Sharifah Sofia merujuk dan membaca semula buku panduan agama. Akhirnya Sharifah Sofia memahami yang dia harus menjauhi tempat sebegitu untuk berhijrah dengan lebih sempurna. Sesungguhnya pengalaman sebegini pastinya memberikan pengajaran yang sangat berguna kepada Sharifah Sofia. Tak gitu?


88 responses to “Hadir Ke Disko Dengan Berhijab, Sharifah Sofia Dihalau Keluar”

  1. pengkritiklantodak says:

    ni lah org melayu kite…name je islam.. org nak buat baik pun korg nak hentam..biaselah manusia lakukan kesilapan..siape korg untuk menilai & mghukum??mgkin tu pgajaran buat SS…

  2. hambaNya says:

    Astaghafirullah, sedih saya tengok komen2 negatif kat sini. Ramadhan ni…. jangan la mengata dulang, paku serpih. Masha Allah.

  3. lan todak says:

    disco disco, kampung mana korg dtg ni ha?? it’s club club!!! disko tu tahun nenek2 ko je pegi!! bodohnye pengomen2 kat sini, terutamanya aku!! dh la eja common sense pun salah. aku la lan todak biol!!

  4. ini ujian bulan Romadhon. baham tanohlah yang berdisko skrillex dubstep di bulan yg mulio ini

Loading...