Written by Bella | March 7th, 2018

Apa perasaan anda jika kita disalahkan atas perkara yang kita tidak lakukan dan menerima pelbagai hinaan daripada masyarakat? Geram, marah semua ada bukan? Itulah yang dirasakan oleh pelakon Rita Rudaini yang sudah rimas dan bengang apabila turut menjadi mangsa kecaman netizen gara-gara kontroversi rumah tangga Izreen Azminda.

Rita menegaskan beliau sama sekali tidak mempunyai sebarang kaitan dengan masalah pasangan itu dan berharap masyarakat berhenti mengecam dan menunding jari kepada dirinya.

Memang kami berkawan, namun tidaklah sampai hal peribadi pun saya hendak masuk campur. Apabila kita sudah memberikan nasihat, yang selebihnya terpulang pada individu itu sendiri.

Saya sendiri pernah berdepan dengan kecaman daripada netizen, jadi hadapilah (kesan daripada) tindak-tanduk kita sendiri. Janganlah buat orang yang tiada kena mengena terpalit sama pula. Pada mulanya saya boleh berdiam diri apabila dikecam, namun lama-kelamaan ia semakin menjadi-jadi pula. Saya berharap, mereka di luar sana janganlah menghakimi tanpa usul periksa.

Kesabaran Rita tidak dapat dibendung lagi dan merasa terkilan kerana memberikan kesan buruk terhadap anak-anaknya juga. Rita tidak akan berdiam diri sekiranya sesuatu isu itu sudah melibatkan keluarganya.

Sumber Berita : BH ONLINE

35 responses to Hadapi Sahaja Kecaman Netizen, Jangan Buat Orang Lain Terpalit – Rita Rudaini Tuju Pada Izreen Azminda?

  1. yna says:

    persoalan nye sekarang aku nak jugak tau ke mane la jering dgn ude tu nak lari ek.tgh buat ape la sekarang ek.smp bile ye?acc ig pun tutup.mesti sekarang kalau nak beli makan pun delivery je kan..hahahaha eh xbaik gelak kan orang. ok tata

    29

    0
    • kona says:

      ada je, aku baru je jumpa dekat kaison sunway putra mall.. ok je depa berjalan beli barang2.. beratur belakang aku lagi masa bayar.. hal rumah tangga pun, apsal sampai nak kena menyorok.. bkn kes rogol anak ke bunuh amah ke, kalau kes mcmtu mmg aku ludah je terus..

      kalau takat kes rumah tangga, lantak la deme.. byk lagi kes rumahtangga yg nak kena peduli, isteri kena pukul ngan suami sampai pecah muka pun ada..

      36

      -1
      • fifizafa says:

        awak selfie dengan dia tak?
        hahahha

        8

        1
        • kona says:

          tak.. sy mmg bukan paten selfie dgn artis.. lantak la sapa pun, ini kan artis ikan masin gini, lagi la buat berat memory fon sy je..hahaha

          17

          0
      • Anonymous says:

        Ni pun kes dera usteri juga dera batin…. banyak jenis dera … macam Asraf Muslim menghina isteri pertama di akhbar dan mertuanya ….sampai dayus kerana retis….

        5

        0
        • kona says:

          memang la, tapi ude ceraikan intan tanpa ada lebam atau naik tangan pun.. ceraikan cara elok je..
          sepupu kona kena cerai dulu sampai nak pecah anak mata lebam bengkak muka.. sampai tak boleh bangun berdiri elok.. itupun suami taknak ceraikan, kena turun naik mahkamah sampai masuk kes polis.. itu lagi kesian.. anak2 sampai 5 org.. anak sulung pun berdarah kepala kena baling kerusi.. rasanya isu rumahtangga gitu yg lagi kena pandang serius..kes keganasan rumahtangga..kes ayah rogol anak.. suami kaki dadah, hentak isteri dengan tong gas sbb nak amik rantai leher..
          kalau takat suami kawin lain ceraikan isteri pertama, tanpa pukul bagai ni kes biasa sangat kat mahkamah.. tiap ari bersepah kes gini.. intan pun no hallah, kejap je bangkit balik.. netizen je panik lebih..

          6

          0
      • Anonymous says:

        Betul. Apa hak netizen nak dorang hidup dlm ketakutan? Yang teraniaya bukan netizen tp si Intan. Kalau nak benci, ludah hina sekalipun, Intan je layak buat. Lgpon Izreen bukan artis popular smpai kita kecewa nak blk telur dkt dia sbb runtuhkan rumah tangga org. Tp terpikir jgk kalau ada fan Izreen yg kecewa dgn dia, dorang nak bakar apa ek? luls~

        4

        2
  2. Anonymous says:

    diam lah!
    orang sebuk dengan kes zz ni dia pulak sama naik nak mencapub

    1

    5
  3. Anonymous says:

    Klu dah benci ngan dia org berdua ni, buat apa nak tau lagi pasal dia org,kemana dia org pergi, apa dia org buat….lantak la dia org nak buat apa ker, prgi mana ker…

    8

    3
  4. WickEd says:

    Betul jugak kata dia..kawan dia yg sedap makan sambal dia pulak yg kena percikan chilli dimata..tak rasa pun dia kena mengena..let her slide

    18

    0
  5. Bob Barli says:

    Tak lama lagi malaysian ni jadi macam korean. Artis buat salah, kaw2 kena hentam n boikot, tak fikir perasaan orang lain. Jangan sampai rumah tangga orang or orang yang dikecam tu stress sampai bunuh diri sudah la. Buat apa pon biar berpada2.

    3

    12
  6. Anonymous says:

    dulu bkn main nasihat.

    1

    2
  7. Kak Mah Kebabom says:

    Jgn benci..jgn caci..jgn keji…kita boikot je diam2..

    18

    0
  8. ema says:

    wallahualam. kita orang luar tak tau apa yang jadi. cuma judge dari statement2 ude, izreen dan intan. kadang2 kita rasa kita isteri yang sempurna tapi tak di mata pasangan. macam mana kita usaha jadi yang terbaik, kalau rezeki dia bukan dengan kita, tawakal. advantage nya intan ialah dia isteri pertama (: percaya kifarah allah itu pasti. semoga semua dapat diselesaikan dengan cara yang baik.

    3

    10
  9. siakap says:

    ya betul tu ema.sokong u..aminn

    1

    5
  10. Anonymous says:

    Nak cari kesempatan.lah dia nak simpati supaya popular…. awak dengan aqasah hampir2 jadi macam ude dan izren juga kan..

    4

    4
  11. kreuk says:

    Alah, ko pun nyaris2 je dgn aqasha hari tu, diam saja sudah lah. org dah nk lupa jadi tak lupa, mangkuk btui RR ni

    5

    3
  12. Alanice says:

    Agaknye xde laki len nk jering ni tu yg sapu je jnji ade

    1

    1
  13. Anonymous says:

    Perkhawinan yg tersilap

    2

    1
  14. Anonymous says:

    alaa kecam la mcm mn pun. bokiot la mcm mn pun. nnt lama lama la senyap la kes dorang ni.. tgk tgk nnt jd mcm si memet ngan ebby.dl bkn main si ebby tk bekenan dgn si memey ni. last skang dh berbaik laga laga pipi bagai.cuti sana sini together..#watever

    6

    0
    • Anonymous says:

      dah byk contoh…mula musuh then baik. Itu buktinya hati kita ni milik Allah. Anytime boleh berubah. Hari ni Allah bagi ujian pada Intan, Ude n Izreen… ours ntah bila. Tak perlu netizens ni berlagak malaikat tak pernah diuji. Let them be. Yang kita tahu, apa yang diberitahu. Padahal banyak lagi cerita tersembunyi yang kita tak tahu. Cuma nak bagitau, tak perlu netizens ni emo tak menentu. Patutla ramai rakyat Malaysia ni depression. Kena buat study agaknya tahap kemurungan pakcik makcik bawang netizens.

      1

      0
  15. ude&jande says:

    kalo kena ngan diri sendiri agak2 caner…ceciter..
    satu dunia ko meroyan ahahahaa

    2

    0
  16. melati says:

    Bini No 2 ( Khinzir ) , perampas ( Khinzir Hutan)…Motif : jagalah Suami2 supaya tk di Sondol oleh dua2 ekor Khinzir..!! ” you Know Khinzir..?” wakaakakakaa

    1

    0
  17. intan nur azzura mohammad says:

    takutnya akak kalau ada yg sondol laki akak.dahla laki akak hensem

    0

    0

Leave a Comment

Optional