Gara-Gara Panggil “Awak” Kepada Bakal Dropship, Guru Ini Diherdik Dan Digelar Tak Pandai Guna “Bahasa Bisnes”

Trending

Gara-Gara Panggil “Awak” Kepada Bakal Dropship, Guru Ini Diherdik Dan Digelar Tak Pandai Guna “Bahasa Bisnes”

Berniaga samada secara atas talian atau langsung, sudah pasti kita akan berjumpa dengan pelbagai karenah orang, kadang kala tidak masuk akal atau bermacam-macam lagi.

Advertisement

Tu belum lagi jumpa bakal pelanggan yang lagaknya seperti tokey produk. Angkuh bagai nak rak.

Perkara ini berlaku kepada seorang guru matematik bernama Suhaila apabila hanya kerana memanggil ‘awak’ kepada bakal pelanggan atau bakal dropship yang tidak diketahui latar belakangnya, dia telah dimarahi dan diherdik oleh pelanggannya itu.

Boleh tahan juga bahasa pelanggan ini, hanya kerana panggil awak tidak dipanggil ‘sis’, ‘dear’ atau ‘yunk’, macam-macam perangai orang ni kan, siap herdik guru tak payah bisnes.

Awak tu droshipper je pun. Tak payah nak berlagak sangat lah. Tu belum jadi stokis. Kalau dah level stokis agaknya makin teruk budi bicara.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.