October 17th, 2019

Mendakwa dirinya digantung tidak bertali selama empat bulan, penyanyi dan pelakon Lufya Omar nekad tidak mahu meneruskan perkahwinannya dengan Dr Che Muhammad Hafiz dan sudah memfailkan cerai bulan lalu. Bagaimanapun, dia terkilan dengan suaminya yang tidak hadir ke mahkamah untuk sebutan permohonan cerai semalam dan seakan ingin melengahkan masa menyelesaikan kemelut rumah tangga mereka.

lufya digantung tidak bertali

Menjawab dakwaan isterinya itu, Dr Che Hafiz mengatakan dia telah melaksanakan tanggungjawabnya sebagai ketua keluarga dengan baik. Tidak pernah menganiaya Lufya seperti yang didakwa.

Dakwaan tentang gantung tak bertali dan tidak menjalankan tanggungjawab, itu kena tanya dia sendiri. Sebab untuk pengetahuan semua, saya sudah menjalankan tanggungjawab terhadap anak kami.

lufya omar cerai

Tidak pernah lagi saya mengabaikan anak kami seperti yang didakwa. Cuma, kalau ada yang dia keluar pergi mana-mana tu, saya tidak tahu sebab kami tidak tinggal sebumbung.

Ditanya mengenai ketidakhadirannya di Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari, Petaling Jaya semalam, Dr Che Hafiz menjelaskan perkara itu sudah pun dimaklumkan kepada pihak mahkamah. Dia juga tidak mahu mengulas lanjut tentang isu berkenaan.

dr che hafiz sindir lufya

Saya tidak mahu mengulas mengenai isu tidak hadir ke mahkamah sebab saya sudah berurusan dan memaklumkan perkara itu kepada pihak mahkamah melalui surat.

Terdahulu, Lufya berkata dirinya sudah tidak sanggup lagi meneruskan rumah tangga yang penuh toksik. Merasakan jiwanya didera disebabkan perbuatan suamiya itu yang didakwa gagal menjalankan tanggungjawab terhadap dia dan anak perempuan mereka.

Sumber Berita : mStar Online

23 responses to “Gantung Tak Bertali? Itu Kena Tanya Dia, Saya Sudah Jalankan Tanggungjawab – Dr Che Hafiz”

  1. Isterimalang says:

    Betul sy sokong kepincangan syariah court. Bila jadi mcm ni court akan suruh apply fasakh pulak. Lagi ambik masa sbb nak bukti semua. Mcm kes sy bukti semua cukup surat mahkamah kes dadah, laporan polis n medical semua ada tapi hakim pulak nak lagi bukti konon yg ada tak cukup kuat nak saksi semua. Balik2 nak suruh si suami datang lafaz. Memang tak la kan. Suami x guna mcm tu.
    Suami takkan pukul isteri bila ada orang lihat. Suami yg hisap dadah, xkan dia ambik dadah depan2 org. Sah2 semua yang berlaku hanya isteri je yang tahu. Tu masih nak lengahkan masa minta cari bukti lain. Orang nak mulakan hidup baru bukak buku baru pun tertangguh. Tak semestinya nak cepat2 cerai sebab nak cari pengganti. Tak paham aku syariah ni..

  2. Macho says:

    simpan sikit bodoh tu.. ko tu pun kerja apa je..suka suka nak membodohkan semua doktor kerajaan..komen paling bangang aku jumpa

  3. Anonymous says:

    Jalankan tanggungjawab tu bukan kat anak sahaja…kalau taknak lagi percepatkan lah proses ini, berapa banyak dosa yang dah dikutip pada setiap detik waktu yang dibazirkan .

Tinggalkan Komen Anda Di Sini