October 17th, 2019

Mendakwa dirinya digantung tidak bertali selama empat bulan, penyanyi dan pelakon Lufya Omar nekad tidak mahu meneruskan perkahwinannya dengan Dr Che Muhammad Hafiz dan sudah memfailkan cerai bulan lalu. Bagaimanapun, dia terkilan dengan suaminya yang tidak hadir ke mahkamah untuk sebutan permohonan cerai semalam dan seakan ingin melengahkan masa menyelesaikan kemelut rumah tangga mereka.

lufya digantung tidak bertali

Menjawab dakwaan isterinya itu, Dr Che Hafiz mengatakan dia telah melaksanakan tanggungjawabnya sebagai ketua keluarga dengan baik. Tidak pernah menganiaya Lufya seperti yang didakwa.

Dakwaan tentang gantung tak bertali dan tidak menjalankan tanggungjawab, itu kena tanya dia sendiri. Sebab untuk pengetahuan semua, saya sudah menjalankan tanggungjawab terhadap anak kami.

lufya omar cerai

Tidak pernah lagi saya mengabaikan anak kami seperti yang didakwa. Cuma, kalau ada yang dia keluar pergi mana-mana tu, saya tidak tahu sebab kami tidak tinggal sebumbung.

Ditanya mengenai ketidakhadirannya di Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari, Petaling Jaya semalam, Dr Che Hafiz menjelaskan perkara itu sudah pun dimaklumkan kepada pihak mahkamah. Dia juga tidak mahu mengulas lanjut tentang isu berkenaan.

dr che hafiz sindir lufya

Saya tidak mahu mengulas mengenai isu tidak hadir ke mahkamah sebab saya sudah berurusan dan memaklumkan perkara itu kepada pihak mahkamah melalui surat.

Terdahulu, Lufya berkata dirinya sudah tidak sanggup lagi meneruskan rumah tangga yang penuh toksik. Merasakan jiwanya didera disebabkan perbuatan suamiya itu yang didakwa gagal menjalankan tanggungjawab terhadap dia dan anak perempuan mereka.

Sumber Berita : mStar Online


23 responses to “Gantung Tak Bertali? Itu Kena Tanya Dia, Saya Sudah Jalankan Tanggungjawab – Dr Che Hafiz”

  1. Bengang says:

    Dah tunai tanggungbjawab pebende kalau dh xsebumbung..otak letak mana doc?

  2. ikan says:

    tetiba nak kait doktor kerajaan dgn swasta. doktor kerajaan lagi pandai aku rasa, patient berlambak2 kena handle.

  3. Aida Musa says:

    Memang b**i kau ni jantan!
    Kalau macam ni betul apa yang lufya cakap
    Sehingga sah cerai, Tanggungjawab kau kini untuk anak & isteri. Dia masih isteri kau. Kau tinggalkan rumah kelamin, tak peduli, tak nak selesaikan masalah. Sekarang tak hadir perbicaraan. Bagi surat apakenbendanya, bagi lah notis awal-awal kalau tahu tak boleh hadir, minta tarikh lain. Dah kalau tak nak tu, cerai jelah elok-elok, cepat-cepat. Lufya pun tak hingin tengok muka kau lagi. Ni duk gantung main tarik tali apa lagi? So betul lah apa yang lufya cakap tu, gantung tak bertali. Konon doktor, tapi bodoh!

  4. kakikucinghitam says:

    jawapan kau mmg cibaii brooooo

  5. Anonymous says:

    Doktor swasta pandai2 ye… habis duit kami bayar rawatan ringan je… sama juga ubat diberi cuma lain trade nama… melilit sikit tapi kandungan ubat sama je.

Loading...