Written by AbangNara | September 3rd, 2011

Tanggal 1 Syawal baru-baru ini, Ashraff Muslim telah pun selamat bergelar suami kepada Dayana. Majlis pernikahan mereka telah dijalankan secara sempoi di Mekah. Tahniah Abang Nara ucapkan kepada pasangan pengantin baru ini.

gambar pernikahan ashraff muslim

Lagi beberapa keping gambar pernikahan atau perkahwinan Ashraff Muslim dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar kepada Forumer Cari Ues1331.

gambar pernikahan ashraff muslim
gambar pernikahan ashraff muslim
gambar pernikahan ashraff muslim
gambar pernikahan ashraff muslim
gambar pernikahan ashraff muslim
gambar pernikahan ashraff muslim
gambar pernikahan ashraff muslim
gambar pernikahan ashraff muslim
gambar pernikahan ashraff muslim
gambar pernikahan ashraff muslim

234 responses to (GAMBAR)Majlis Perkahwinan Ashraff Muslim Dan Dayana Di Mekah

  1. razorblade says:

    ini baru la halal.

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      selama ni mana artis yg kawin tu tk halal lah ! kalau kawin kt mekah kira halal lah eh ? cantek punye perkataan si razorblade ni ..komen macm musibot je !

      0

      0
      • atif says:

        @minah jambu 24jam mengadap komputer…jangan tuduh melulu mcm tu..mungkin maksud @razorblade tu halal dri segi upacara yg dilakukan…..tengoklah pengantin prmpuan, auratnya ditutp dgn baik, tidak terdedah untuk pndangn mereka yg ajnabi….lgi satu, majlis yg dilakukn tidk trlmpu berlebihn, sederhana…dan lagi satu tidk nmpk ada unsur2 maksiat ataupn prkara yg dilarang Allah dlm mjlis ni…mgkn itu yg dimksudkn…

        0

        0
        • mat hassan says:

          fyi, keluarga dayana ni orang berada kalau tak silap seblom abah dia berjinak2 dgn darulsyifaa’ ni, abah dia keje dekat ministry of finance (maaf kalau salah) and dayana ni pon sgt pandai budaknye. and dia dikalangan org2 berada, kalau xsilap juga abah dia dah insaf ke jln keagamaan (bukan insaf jahat tapi insaf ke arah lebih keagamaan – jgn salah tafsir)

          selamat pengantin baru untuk mereka berdua, dan keluarga. selamat hari raya aidilfitri maaf zahir & batin..

          0

          0
        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          kalau nk ikot kn tutop aurat buat macm wahida wasini berpurdah( muka isteri hanya untok suami ) pakai sarong tangan tutop jari2 runcing jangan sampai nampakkkkkkkkkkkkkkkk

          0

          0
        • hamba allah says:

          aurat perempuan hanya telapak tangan dan muke sahaja…takkn itu pon xfaham….

          0

          0
        • mysara says:

          Pembetulan sikit drp statement Hamba Allah: Aurat wanita untuk ditutup.
          Muka dan tapak tangan bukan aurat wanita, x wajib ditutup. Zaman Nabi dulu, kalau nak memilih isteri, seorang lelaki itu dibenarkan melihat muka dan tapak tangan wanita itu terlebih dahulu.
          Maaf jika ada salah silap di sini.

          0

          0
        • Manjakani says:

          woii bodoh yg dikatakn halal tu bila diaorang dh sah jadi suami isteri baru la halal wife dia salam n cium tangan suami dh kira halal la tu STUPID !! sampai bila laaa ko ni nk jadi bodoh minaaaahh oiii..

          0

          0
        • yana says:

          @hamba Allah
          kalau aurat perempuan hanya muka dan tapak tangan,maknanya kena pakai topeng ngan sarung tangan je..yang lain boleh tunjuk la?
          patutnya,aurat perempuan semua KECUALI muka dan tapak tangan..

          0

          0
        • peace says:

          bod0hnye pmpn ni…da x tau aurat tu dibatas mana….ko ni btl2 jahil agama laa minah muke jerawat batu!! dalam islam muke n jari tu bukannye aurat!

          0

          0
        • miena says:

          HAMBA ALLAH mungkin tersalah taip..dia nak taip..bg pmpn sumanya aurat kcuali muka dan tapak tangan..mungkin itu dia nak maksudkan tapi hamba Allah kt bumi nih je yg cepat menghukum…b kool =)

          0

          0
        • ballo_bear says:

          mak ai minah jambu 24jam menggadap computer…kalau ya pun tak suka jgn la tunjuk kebodohan….tak kan nak masuk semula sekolah agama…nak ajar balik tentang aurat wanita…ko ni pompuan ker tak pun tengah confuse sal jantina???

          0

          0
        • mami jarum kait says:

          ok tu ok. tapi ada juga yg ko. sebab pakai inai (unsur2 india), potong kek (unsur2 barat)..kalau nak islamik, betul2 la islamik..

          0

          0
        • kiki says:

          sapa plak yang cakap pakai inai tak boleh..yang tak boleh yang dilukis2 tuh..aper ler..isk2..

          0

          0
      • jikan says:

        yg lain xhalal sbb ade nyanyi2..bnda 2 maksiat

        0

        0
        • min says:

          dengar ceramah dr asri…bila nabi smpai di kenduri kawin suatu kaum,nabi tanya napa diam,xda nyanyian sedangkan hari itu sepatutnya mereka bergembira dan berseronok. jgn tnjuk pandai sgt.

          0

          0
      • tumpang bahagia says:

        emo betul minah jambu..

        0

        0
      • zig zag says:

        minah jambu ni kenapa lah agaknya.. main nak laser je tak tentu hala. cuba baca guna akal, baru nampak apa maksud razorblade tu..

        0

        0
      • cool says:

        sorry to say but 4 words for u minahjambu (kononlah).
        “otak kat kepala lutut”.

        banyak sangat berlari, tu yg pendek akal, kurang bijak dalam bercakap dan berpikir.

        0

        0
      • adie says:

        minah jambu yang jahil pemikiran dan tidak mampu menganalisis maksud (pun ada hati nak komen).

        0

        0
      • aku budak baik says:

        aku nympah tol kalo nampak nick si minah sewel perasan jambu ni.. ada je nak meroyan.. bodoh tak abes2.. dr sblm puasa.. dah puasa.. smpai laa dah raya.. masih lg meroyan… bangang tol pompuan ni..

        0

        0
      • razorblade says:

        calm yo tits yaw. selamat hari raya maaf zahir batin.

        0

        0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      sape yg sponser kek ni? kuning nyeeeeeeeeeeee asal bolehhhhhhhhhhhhhhhhhh jeeeeeeeeeeeee !!!!!!! ye la kek halal knnnnnnnn ……..kalau tarok kaler kaler tarok bunga2 nanti tk halal pulakkkkkkkkkkkkkk !!!!!

      0

      0
      • lalala~ says:

        =_=’ dorg punye kek kan..bia la kat dorg… adoyai

        0

        0
        • dek non says:

          minah jambu ni pminat fanatik asyraf ke?? apsal cam org meroyan je komen2 dye ni… haddoi…. cube la bergembira atas kgembiraan org lain… ssh jgak kalo dah jambu sgt ni…

          0

          0
        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          minah jambu memang peminat ashraf ..dia hensem baik ..minah jambu mendoa kn agar dia bahgia bersama isteri tercinta semoga mendapat anak kembar yeeeeeeeee…..tapiiiiiiiiii cuma pengomen2 ni tk boleh terima kenyataan!!! ape yg minah jambu dh komen pasal dayana niiiiiiiiiiiiiii !!!!!!

          0

          0
      • strawberry pink says:

        ntah apa2 la MINAH JAMBU ni!!
        sewel kot..

        0

        0
      • marie says:

        ko ni sawan ke meroyan.JELES la tuh..anyway like their style

        0

        0
      • ateyn says:

        ko neh knape minah jambu ? kne reject ngn ashraf muslim ke???? lalalala

        0

        0
      • minah pink says:

        oloo..ciannya minah jambu.asal kau meroyan?ashraf ni x nk dkt kau ye..x pela, kdg2 best jgk dpt tgk orang meroyan cam kau ni sbb slalu fikir x de manusia yg berhati busuk tp br sedar ada jgk orng cm ni smpai kek pn kau jdkan issue.so sad for you…

        0

        0
      • minah xbrape jmbu says:

        oii minah jmbu ko ni dengki sgt npe..ko ni andartu ke xkawin2 ea..bia la dy nk kale ape pn..tu pon bole jd isu..sengal la..sedey aq nk ko ni

        0

        0
      • mak jemah alaf 21 says:

        minah jambu yang jadi nangka..kalu si memek bukan main ko back up;berpeluk ngan si nomiang belum nikah bukan main ko suker kan.baju sememeh yang nampak ketiak bukan main ko sokong…orang wat benda baik ko bukan main bangkang lagi..aku gase ko ni jelmaan la.lagi menyesatkan…..sorry

        0

        0
        • razorblade says:

          aku belum sempat baca pun minah jambu tu cakap apa. haha. halal la majlis nampak sederhana, dah akad nikah baru boleh pegang2 etc. aku serius tak paham majlis yang baju kawen ketat2. i cannot brain that.

          0

          0
        • pingu says:

          minah jambu ni buta hati buta mata…
          maksiat nampak baik, yg baik nampak tak baik.
          kesian ngko ye minah jambu…

          0

          0
      • nadia123 says:

        tongong nyer la si minah ni..

        0

        0
  2. limau_lemon says:

    seri pengantin nampak kt kak dayana ..
    selamat pengantn baru tu abg ashraf ngan kak dayana ..
    semoga kekal hingga ke akhirnya ..

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      mana ada seri pengantin? minah jambu tengok muka dayana ni biasa je ….tapi sape yg make up kn dayana ni ? muka dayana ni nampak belapok ! betolllllllllll minah jambu tk bohonggggggggggggg ni komen yg paling iklas dari minah jambu…………………..

      0

      0
      • mysara says:

        make-up sendiri, simple2 je pun apa salahnya. akad untuk menghalalkan hubungan, bukan untuk tayang kecantikan pengantin perempuan. kalu make-up tebal, susah nak cuci, nak ambil wuduk..

        0

        0
      • regio says:

        kenapa pasal makeup dipersoalkan? minah jambu please la jgn senang2 wat dosa kering…. x pasal ko kena minta ampun ngan dayana tu… selagi x minta ampun selagi tu ko duduk dlm kepompong dosa…. yg penting dalam kawen ni akad nikah…. x makeup lansung pun nikah tetap sah….

        0

        0
      • akizlani says:

        Minah jambu bonggok..hahaha..ikhlas konon.mmg dasar hati hitam.xblh tgk org lain cantik.

        0

        0
        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          betol pe ! minah jambu iklas komen pasal muka si dayana ni nampak belapok ! yg komen konon dayana ni ada seri muka tu bohong ! komen tk iklas ! hati no good ! hipokret ! pohhhhhhh dahhhhhhhhhhhh !!!!!!! yg heran nye si akizlani leh tau pulak hati minah jambu ni hitam ! ilmu apa kau belajar ni? pandai nyeee ! leh tengok hati orang hitam ke putehhhhhhhhhhh kelas nyahhhhhhhhhhhhh !!!!!!

          0

          0
        • saya says:

          minah jambu, jgn suka kutuk org. kalau main2 pun, atau saje nak provoke, tuhan balas nanti kalau dosa tak terampun..maklumlah, cakap belakang ni, fitnah2, lg besar dosa dia dr membunuh.., kalau tak kena balasan kat dunia ni, kat akhirat nanti ade..jgn suka kutuk muka org, kn tu ciptaan allah. penat je minah jambu dok kutuk muka dia, ashraff yg hensem ni jugak yg kawen dgn dia..ape lg nak kate..k :)

          0

          0
        • hah sempottt~ says:

          alahai minah jambu 24jam mengadap computeran ni sje je komen2 kontrovesi nk suh org bls n layan komen dia la tu….hah sempotttt~

          0

          0
        • nuresdz says:

          da terlebih mengadap computer la tuh…

          0

          0
        • mia says:

          tgk dri cara pun tawu da ….

          0

          0
        • iPhoneBlackberry says:

          Comment kitaorg semua pun jujur gak unt ko minah jambu oiiii..bukan kritik, pandangan jujur dan ikhlas..something wrong somewhere minah ni..Minah jambu sure ke yang minah jambu tgk berlapok n x de seri pengantin tu Dayana? mana taw kot2 minah jambu letak cermin tepi computer minah jambu..Cuba tgk sekali lagi..tah2 silap tertengok diri sendiri =p almaklumlah dah 24 jam ngadap komputer katanyer. Peace y’ll..

          0

          0
        • MrsMR... says:

          Minah,ko tukar nama la lg senang..’minah jambu 24H sengal’,hi3x..biarla org nak buat mner pun,yg ko susah2 sgt 2 pesal?nie sbb dah 24j ngadap komputer la paler ko jd xbrape nak btl 2..kena antor g service aper yg ptt,mcm dah kena virus je 2 6pak gayanye.

          0

          0
        • awek pink 24 hari mengadap laptop says:

          minah jambu ni cm AA la..ptuihhhh..nyampah [email protected][email protected]

          0

          0
      • limau_lemon says:

        weyh sengal ..
        xmake up tebal2 tp still nampak manis tu la baru namanye seri pengantin ngok .!
        xde la mcm zaman skrg …make up 3 inci tebal ..
        xde nmpk pown seri pngantin.!
        sengal minah ni..
        da suka meroyannn

        0

        0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        bujang mana kauuuuuuuu tolongggggggggggggggg minah jambuuuuuuuuuuuuuuuuu…….. minah jambu dlm keshahduan …hanya kau yg dapat menolong minah jambu wahai bujang ku cayanggggggggggggggg …..kau balek golok ke balek serawak? jangan lupa cawat yg minah jambu kirem tu ok lov uuuuuuuu…………………

        0

        0
        • Ashraf says:

          Tdo aje lah minah cemburu..

          0

          0
        • cucu cicit says:

          tiba2 mata aku tersensor pkataan srawak. cawat?? dangg~~ ko nak hina negeri klahiran aku tu k?? ko nak mroyan ke, nak sengal ke nak mintak perhatian ke apa sukahati ko la, tp ko jgn nak main2 negeri pulak. aku sensitif kalau ada org brani nk hina negeri aku. ko ni org malaysia k bukan ahh??? grrrrrrrrrrrrr

          0

          0
        • bujang says:

          Berapa hari dah ko minta tolong aku x nampak minah, tertutup , ni baru click ..ha nampak dah…..
          Kenapa minah, dengar cerita org. kawin ko jadi x tentu….kamon minah relaxxx le…

          Bila masa minta belikan cawat, ok nanti bujang tempah cawat besi siap ngan kunci….sapa nk. ceroboh ko si JADE ke?.

          Dahlah minah jangan ko melolong lagi…udah…udah……ko ni pun satu cakap yg. bukan2 kat pengantin tu…tau minah kan jambu/ lawa……….

          Maaf ye minah ni bukannya apa suka menyakat dan bikin kecuh….masa kecik dulu selalu kena buli….mangsa buli mmg. macam ni……
          tapi hati dia baik….cuma degil…….hai minah….bujang x tau nk. cakap apa dah……

          Bujang dah balik ni……

          0

          0
      • ae says:

        hanya org yang tiada hasad dengki saja yg bleh nampak seri pengantin tu…yelah apa yang baik semua minah jambu kata x…bt pa nk mekap tebal2..ssungh nya kecantikan isteri hanya dtunjukkan untuk suami..bkn untuk tatapn umum..ckuplah simple2.janji akad nikah…….

        0

        0
        • mulut capoi says:

          Dari pandangan makrifat pancaran seri terdapat pada sinaran dan renungan matanya…Dayana memiliki pandangan mata redup dan lembut disitu keistimewaannya….pancaran luar mentafsirkan dalamannya…wallahualam……salah satu ciri org. baik2 terdapat pada matanya…..bercahaya…….hanya hati yg. faham….nk. huraikan terlalu abstrak.

          0

          0
      • lala says:

        to minah jambu…mgkin lA kan ko sbnrnye saje je ckp nk bgi org butthurt kan2…kan3….pndai ko ek…sje je bgi ayt yg buat org2 komen blik kt ko…ish2…
        bguslah minah..truskan….dh mmg tu pun kjer ko…hrap2 hti ko sbnrnyer baek dan xlah sperti apa yg ko slal komen kt page nara nih k…

        aku doakan yg org xdela kutuk2 ko sgt,…sbb..xbaek sgt la bgi org kutuk2 kita scara sgaja nih…sbb kdg2 ianya stu doa..

        0

        0
      • bujang says:

        Sabor minah sabor….org. dah nikah diri mesjid dah sah pun jadi suami isteri, kita doakan yg. terbaik untuk pasangan ni.
        Sepatutnya kita bersyukur dan gembira.
        Yang penting akad nikah, yg. lain2 tu…tolak tepi..x termasuk dlm. syarat sah nikah.
        Agaknya saudara razorblade nk. kata inilah perkahwinan yg. berkat kut.

        Sebenarnya perkahwinan dlm. Islam ni x lah dituntut kita menjerumuskan kelembah pembaziran serta menunjuk2….x berkat perkahwinan itu, pernikahan tu adalah sah.

        Jika hias lebih2 serta bersanding ngan terbeleduh pelamin bagaikan persada hikayat 1001 malam, kita tiru budaya keturunan lain…eg. org. India. Mereka ikut adat mereka tapi kebanyakannya org. melayu ramai ikut budaya India dalam perkahwinan.
        Ok..jangan terasa hati ye..memang aku nk. komen rasa x setuju dgn. cara pemakaian inai olih kebanyakan org. Melayu…inai bukankah dipakai dikuku, kenapa dilukis2kan umpama tatu / mcm. roti jala…nak pakai buatlah elok2….memang sunat berinai dan bercelak….aku yg. lelaki ni pun bercelak dan suka calit haruman kasturi , aroma yg. menyegarkan minda.

        X salah bersolek dan berhias tapi ada batasannya.
        Niat kita nk. org. datang majlis n puji pengantin pun x bolih. Berkahwin kerana Allah iaitu menghalalkan hubungan antara lelaki dan perempuan yg. bukan muhrim, untuk mendapat zuriat, elak maksiat, membina keluarga dan mengeratkan k/sayang dll. Jika membuat amal ibadat pahala org. berkahwin digandakan lebih drp. yg. masih bujang.

        Mereka ni ada pengetahuan Ugama…..sebab itulah dibuat secara begitu.

        Minah jambu ni dah kawin ke belum?.
        Kalu kawin ngan aku aku buat kenduri roti canai aje minah!.

        0

        0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      mana ada seri pengantin..minah jambu tengok muka dayana ni biasa2 aje …sape yg make up kn ni ? tk sesonoh ! macm belapok muka dayana ni minah jambu tengok ! betollllllllllllllll minah jambu tk bohonggggggggg ni komen minah jambu yg paling iklas………..

      0

      0
      • lalalala says:

        minah jambu bod*h

        0

        0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        oi kutok ngan beri pendapat kn lainnnnnnnnnnnn !!!! jaoh nye kau melalot saya ! sekolah mana dulu? kalau minah jambu cakap muka dayana ni macm monyet ke berok ke baru lah dikate kn kutok ciptaan tuhan ! kampong betol lah kau ni saya ! kalau tk tau komen jangan lah komen yg macm musibottttttt paham ! sampai tk tau perkataan KUTOK ngan PENDAPAT stupid !!!!!!!!!!!!!!!! dulu sekolah kt bawah kolong ke !

        0

        0
        • minah xjambu xmenghadap komputer 24jam says:

          minah jambu nieeeee. dahla jangan layan dia yang sewel nie. otak kuning, hasad dengki. ak selalu jugak tgk minah nie komen. sangat xberadab, xmatured,sesuka hati jea ckp. low class minded. mesti kerja kat asyik nak tayang satu badan minah nie. ewwww,! wawawawawa

          0

          0
        • apa2 saja says:

          jaga mulut tu…ish3…dasyat la awk ni….awas…org blh judge kita dari cara kita kluarkan kata2…jgn menampakkan kebodohan kita dari kata2 yg kita ucapkan…

          0

          0
        • Zack says:

          Attention seeker tul ko nih

          0

          0
      • marie says:

        saje nak publisiti murahan makcik ni..tu ler ngadap komputr 24jam…ayat copy paste…

        0

        0
        • nuna.. says:

          minah jambu….sapa yg p skul kt bwh k0long ni?sapa yg x taw beza antra pendpt n komen?……rasanyer jawapan yg paling tepat tu adalah awak sendiri c0z klu betul la org len ni b***h n p skul mesti la lg teruk d0rg cakap dan sy rase awk ni jenis yg mmg x bley tgk 0rg len bahagia la
          mcm 0rg x de adab n x pernah bljr adab n sivik jer

          0

          0
      • mimi says:

        SESONOH pon boleh~

        0

        0
      • ila says:

        erm….salah tu…seri pengatin bukan pada makeup nya tapi pada sinar wajahnya….walaupun makeup x berapa..tapi kalo perati betul2 akan nampak seri pengantin tu…….

        0

        0
      • zm says:

        yang like komen minah jambuni mesti minah jambu itu sendiri
        hahaha

        0

        0
    • weng says:

      sorry to say, mmg xberapa seri. sebenarnye seri yg di maksudkan tu, seri yg terpancar dari air muka. susah la nak ckp..dayana ni kategori biasa2.. tapi ok lah dayana ni not bad, nampak muka baik. congratulations to both of you. may this syawal brings you some happiness, wealthy & prosperity.sori tslh ckp kee sbb tu luahan yg aku nampak lah.

      0

      0
  3. Que Hanan says:

    tahniah kepada Ashraff & Dayana..

    0

    0
  4. iza says:

    wahhhh so suwittttttttttt :)

    0

    0
  5. kebarakare says:

    tahniah..sempoi tul pkahwinan dia orang..semoga bahagis ke akhir hayat~

    0

    0
  6. peminat Jep Sepah says:

    sederhana itu yang paling afdal
    jangan akad nikah di Bumi Allah balik Bumi Malaysia dedah semua yang boleh didedahkan..

    Selamat Pengantin baru Ashraf Musilim.

    0

    0
  7. aku yg tgk bkn kau says:

    ashraf diberikan ALLAH jodoh yg baik..hadiah utk penghijrahannya..

    congrats for his wedding :))

    0

    0
  8. strawberry pink says:

    sederhana je kan..
    mcm ni la yg sepatutunya dlakukan..
    bukan canang 1 malaya n tunjuk baju ORG SPONSER yg nilainya BERJUTA2..
    semoga berbahagia hendaknya hingga ke akhir hayat..
    dan semoga cepat mendapat zuriat yg soleh dan solehah..AMIN.. ^_^

    0

    0
  9. aLoy says:

    nk kawen cmnih gk lah..org pon xrmai..xde aku gugup t hahahha..smt pgtin bru wat couple diatas..moga Allah mberkati kalian berdua~

    0

    0
  10. satu rumpun says:

    sukanya ai tengokkkk….simple je mekap…semoga pasangan mempelai bahagia hingga ke akhir hayat….

    0

    0
  11. lieza says:

    wah!khwn dah ashraff..SELAMAT PNGNTIN BARU ASHRAFF N DAYANA..MOGA BAHAGIA HINGGA KE SYURGA…AMIN

    0

    0
  12. not be published says:

    komen..
    1. lain benor muka kek die..:
    2. anak sape la letak daun2 kat pelamin tu
    3. …

    0

    0
  13. student bandung says:

    alhamdulillah..Barakallahu lakuma wa baraka
    Alaikumaa wa jama’a bainakuma fii khaiiir

    0

    0
  14. ieta mohamed says:

    wah…tahniah…smoga kekal ke ank dan cucu….

    0

    0
  15. miss wawa says:

    apa guna nye kalau muka lawa tapi hati busuk! lagi2 yg mcm memey!! memang tabik spring dgn ashraf sebab adakan majlis nikah yg sederhana tak menunjuk2..mungkin ada ramai penaja yg nak taja ashraf tapi ashraf memilih yg sederhana saja,TAHNIAH!!!!

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      kenapa pulak memey ? memey kawin ngan ashraf ke? kalau ada yg nak sponser si ashraf ni dia taknak tu dia nye pasal lah !!!!! sponser2 semua tk paksaaaaaaaaaa !! suka hati ashraf lah nk buat yg sederhana atau besar2an terpulang pada diri masing2 asal kn masing2 dh dapat laki n dh dapat bini habis cerita BONGOK !!!!!!!!!!

      0

      0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        ni lagi satu si miss wawa ni ! dia leh tau pulak make lawa tapi hati busok !! dia ni ahli syurga ke? ahli syurga dia tkan cakap macm tu ! tu fitnah nama nye BIOL !!!

        0

        0
        • cincailah says:

          ko period ek minah? berapi benar menghanjengkan org..sian..

          0

          0
        • onah says:

          die period sepanjang tahun..tu yg meroyan xtentu pasal tu..hahah..kesian ko minah jambu..

          0

          0
        • kekcoklatsodap says:

          patot tuka minah jambu 24jam period…keh2

          0

          0
        • yana rizz says:

          minah.. kalau mcm ni statement kau, aku x teragak2 kata kau ni bakal ahli neraka selagi kau x bertaubat. pergi cari sejadah, telekung, amek wuduk. selagi pintu taubat masih terbuka. doa moga Allah beri hadiah pada kau supaya tak bermulut puaka lagi. sekian terima kasih.

          0

          0
        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          masok neraka ke masok syurga ke bukan kau yg tentu kn yanaaaaaa nasib kau pn lm tentu lagiiiiiiiiiiiiiiiii ini semua ketentuan ilahi dia yg berkuasa jadi tk payah lah nk tentukn nasib se2oranggggggggg yg alim macm nk rak pn lm tentu lagi masok syurga apa lagi yg kite2 pengomen yg mulot macm longkang puaka musibot ni !!!! jadi lu pikir lah sendiriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

          0

          0
      • minah jambu batu says:

        bOng*k tOila @minah jambu24jam sewel ni.. sawan ke hape? maksud @miss wawa tu ashraf ni xla menunjuk2 buat majlis di sponsor grand2 bagai nak rak..dia buat sederhana saje walaupun ade yg nak sponsor die..bukan cam memek tu main tibai terime jekk wat majlis grand..dahla bine kebahagiaan atas kedukaan org lain..ntahape2ntah minah senget nih..

        0

        0
    • lulu says:

      ape tak menunjuknya, tu pegi mekah semata mata nak akad nikah tak menunjuk? apsal tak buat kat rumah je? alolololo nak menunjuk diaorang lebih beriman la tu nikah kat mekah, ye dop? der I never believe so called pengamal perubatan tradisional, worst guna agama . haish!

      0

      0
    • mat says:

      pak arab pun takde akad nikah pakai baju tradisi melayu.. bleh!~

      0

      0
  16. bestnye,mahu kawin mcm ni..sederhana sudah..

    0

    0
  17. seyum~ says:

    @minah jambu 24jam menghadap computer…. bawak istighfar..(jika anda muslim)…bulan syawal ni..baru je abeh ramadhan…sy percaya kamu dan kita smua baru je melalui tarbiah ramadhan kan..?? =)

    0

    0
  18. senyum lah~ says:

    @minah jambu 24jam mengadap computer
    kita baru jer abeh ramadhan..masing2 rasa nya dah pon melalui tarbiah ramadhan =).. watpe nak wat dosa kering kutuk n kritik org.. elok jer sy tgk make-up si dayana tu.. kalo pun tak cantik dimata awak, mgkin cantik pd pndangan dia n org lain.. =) tak perlu nak kritik org sangat, sbb kita pon blom tntu baik.. org lain tak kritik kita pon dah alhamdulillah.. =)

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      ni bukan kritikkkkkkk….. ni beri pandangan secara jujur dn iklasssssss kalau tk terima terpulang lahhhhhhh pada diri masing2 tkan minah jambu nk nangis pulakkkkkkkkkkk ishhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!! minah jambu tk cakap yg minah jambu ni baikkkkkkk dnnnnnnnnnn minah jambu pn tk cakap yg minah jambu ni tk baikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk NGOK!!!!!!!!!!

      0

      0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      ni bukan kritik ngok ! ni beri pandangan secara jujor dn iklassssssssss n bukan menghina dari minah jambuuuuuuuu …..minah jambu bukan orang yg baik n minah jambu pn bukan orang yg tk baik jadi lu pikir lah sendiri yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee muah muah n muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh he he he he BWEK !!!

      0

      0
      • wat de fishh says:

        x yah la kritik2 org x tentu pasal wahai minah jambu oi.. krtitik tu lbih kurang la mcm pndpt.. msalah nyer pndpt ko kategori x leh blah taw x.. x payah la nk publish PENDAPAT

        0

        0
      • razorblade says:

        aku pun nak bagi pandangan and kritikan ikhlas kat minah jambu. mulut ko busuk macam longkang. tak ni bukan kutuk ni. serius. aku tak kutuk. aku ikhlas ni.

        0

        0
      • razorblade says:

        mulut minah jambu busuk macam longkang. ni kritikan ikhlas okay. kritikan and pandangan ikhlas. thank you.

        0

        0
  19. hikhikhik says:

    sengih sorg bce komen2 ni…hurm…sah2 la jeles asyraf kawen ngan diyana…xpilih dia…itu slh…ni slh…tahniah asyraf…selamat pengantin baru…moga bahagia ke akhir hayat…InsyaAllah…

    0

    0
  20. kita tak sempurna says:

    minah jambu…..
    awk jeles ke kt ashraff n dayana?…..nampak sangat kt komen2 awk 2..
    semua ciptaan Allah itu cantik….bukan masalah awak cakap ikhlas dr lubuk hati ke pe….
    bukan kah awak sudah menghina salah satu ciptaan Allah di muka bumi ini….
    sebaik baik ciptaan adalah ciptaan Allah……

    0

    0
  21. noname says:

    @minah jambu 24jam mengadap computer…..

    alahai.murah nye bhse die.dkt komen2 ni die jek yg over2. lucu pon ade tgk bhse yg x matang. xpelah. jgn tnjuk muka dkt public nt abis kene cemuh kalo msyrkt mcm die ni.

    to ashraf & isteri. semoga kekal hingga ke akhir hayat :)

    0

    0
  22. wahed says:

    alhamdulilah..selamat dah diijabkabul…nampak simple jer..baguslah bersederhana..tak perlu juta-juta perabih untuk buat majlis kahwin ..yang penting kehidupan rumah tangga selepas nikahkahwin..tetapi trend kahwin kat mekah nie macam makan duit juga..yelah nak nak naik kapal terbang tiket hotel bagai..kalau mampu dan niat baik mungkin nak gi umrah selepas tue takpelah..takut jadik trend pulak lepas nih..buat pinjaman nak kahwin kat mekah…

    0

    0
  23. rxz says:

    tahniah kpd anda berdua..asyraf dan wife..selamat pengantin baru..

    0

    0
  24. f says:

    Alhamdulillah. Simple. Tapi masa mcm terbalik pulak. Masa bertunang punya lah sakan meriahnya berbelas2 khemah. Nikah pulak yg simple. Islam kan galakkan the other way round? (Bertunang sederhana/ nikah perlu dihebahkan).
    Nanti balik Msia diorang sure buat reception super grand..Time tu nak tengok apa komen2 u alls pulak..hehe

    0

    0
  25. saya says:

    alah kepada semua, x pyh a d yn komen2 si minah jambu 24jam mengadap komputer 2. lagi d yn lagi dia suka, buknnya insaf.

    0

    0
  26. Natt Amina says:

    cute sgt dowg….likeeee!

    0

    0
  27. NenekPenne says:

    kenapa ada yang emo pasal kes makeup si dayana ni?
    aku pun tak faham apsal awek tu bria2 mengisukan pasal kes makeup ni…
    dah dia nak kahwin mekap simple…biarkan lah…
    janji malam2 dia tido dgn ashraf muslim..

    0

    0
  28. fefo says:

    kita tak payah nak layan minah konon jambu yang 24 jam mengadap komputer tu. orang bila hati penuh dengan hasad, memang macam tu la cara bercakapnya. she is not a graceful lady and u can judge by how she put her words. kita senyum dan bersyukur hati kita tak ada sifat hasad macam tu. i pity u minah jambu.

    0

    0
  29. lisa says:

    comment aq kpda MINAH JAMBU 24JAM MENGADAP COMPUTER aq rsa ko 2 giler meroyan.. coment iklas dri aq bukan kutuk tpi commnt jee k.. jgn mrah.. haha

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      hahahahahahahahahahahahaha…..BWEKS !!!!!! ayoh mari kite bersama sama ketawa hahahahahahhahahaha……bang nara mari ketawa ………sama ngan minah jambu hahahahahahaha ketawa lagi hahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      0

      0
      • Honey Bee says:

        apa ka hai si minah jambul ni…?

        dah kene hempap komputer selama 24 jam ker…?

        0

        0
      • osman taring says:

        watdepakk la ko minah JAMBANNN…….dok dlm JAMBAN diam2 sudah…faking sheet…

        0

        0
        • hantukakai says:

          you alllllllllllllzzzzz… mintak maaf bebanyok yerkk bagi pihak minah jambu.. diye dah 2 minggu tak makan ubat. tu yg jadi lagutu…. mintak maaf erk. kejap lagi nak hantor gi hospital bahagia.

          0

          0
      • minah jambu meroyan 24 jam says:

        ehh…eh…ehh…minah sabor2 ko knpe ni ko kene sawan babi ker??? hhhahah
        gelak mcm pontiank lam cete pontiank harum x sundal malam..kehkehekeh

        0

        0
      • bujang says:

        minah lepas ketawa mai kita main pulak……mai laaa..

        0

        0
  30. sohseh says:

    slmt pengantin baru & hari raya aidilfitri sekali gus hehe

    jeles plak tgk pic dorg ni lama2 hehe..
    pepun slmt berbahagia lah dunia akhirat ngeeee : )

    0

    0
  31. Lady guava says:

    Apa la korang pergi layan komen minah jambu tu..dia saja jer provoke korang kasik panaz tu jer minah jambu ni sebenarnya kurang perhatian org sekeliling dia… tu yg menagih perhatian dlm ni…anyway wedding ni biasa jer takde apa yg luar biasa ramai org pon dah buat wedding sederhana cmgini ….

    0

    0
  32. Lesung batu says:

    Tahniah ashraf n dayana..selamat pengantin baru..jgn dilayan minah jambu yg memang terlebih jambu..mmmmm dia ni minah ke bapok..just wonder..

    0

    0
  33. lala says:

    haha..sengal minah jambu nie..apew masalah die pown tak taw.nk cari publisiti murahan agknya..soh org tumpu kt komen2 die yg xberasas lgsg..bwk2 larh mengucap minah jambu oi..pengantin tu tak wat salah pown kt kau..yg kau xpuas hati sgt ngan diorg tu apew mslhnye..wat hal sendri jew arh sudah..btw, congratz to ashraff and dayana..selamat pengantin baru..may Allah bless both of u..(:

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      sapa cakap pengantin tu buat salah? ada perkataan SALAH ke kt komen minah jambu tu BODOH !!

      0

      0
  34. hanana says:

    minah jambu, at least dia dpt kawen dgn artis. ada title doctor. nikah di Mekah. kau mampu?

    0

    0
  35. maya says:

    wahh..terbaek..blh wat contoh kt masyrakat..huhu2

    0

    0
  36. huha says:

    sape la minah jambu ni..kesian tol haha

    0

    0
  37. -daun sirih- says:

    Barakallahu lakuma~! moga bahagia hingga ke syurga…tahniah asyraf muslim & isteri…. =)

    0

    0
  38. farah ibtisam says:

    assalamualaikum…..ble bkk entry ni..meriah btol…trgrak hati untk mnympaikn sdikit ilmu yg brhkmah ini Antara nas Hadis Baginda Nabi MUhammad S.A.W. yang sangat memberikan galakan kepada golongan remaja yang mampu supaya berkahwin demi menjaga agama dan kehormatan diri ialah sebagaimana sabda Baginda yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim yang bermaksud:

    “Wahai pemuda-pemuda, sesiapa sahaja diantara kamu yang berkemampuan untuk berkahwin, maka berkahwinlah kerana dengan berkahwin dapat menundukkan pandangan dan menjaga kehormatan diri”

    (riwayat Bukhari dan Muslim)
    alhamdulillah…..perkahwinn Ashraf MUslim dianggap 1 contoh yg baik…… =)..mga mnjdi ikutan
    *kpada yg komen, jka ia adlah 1 kbaikn jdikanlh ia sbgai pnduan hdup,jika ia adlh 1 kbrukan smpdanknlah ia dtmpat yg jauh
    *pd sya kpda ssiapa yg brknaan, ckuplah, jgn dbka aib orag lain………krna……….jgn skali2 kita mmbuka aib org lain krana aib kita akn dibuka pula d’akhrat nanti=)
    wallahua’lam….=)..slamat beramal

    0

    0
  39. antiminahjambu says:

    nk je hempas computer yg minah jambu ngadap 24jam tu kt kepala tengkorak dia..bia kasi biol 24jam..bising punya olang..btw tahniah asyraf n dayana 4 their wedding ;)

    0

    0
  40. nurusofiya says:

    apabila anda berkata yg buruk terhadap mahkluk2 ciptaan Allah sesungguhnya anda mghina ciptaan Allah seolah2 ia tidak smpurna.insyallah mushibah akan mgundang kepada diri anda sendiri sama ada dari segi pnyakit, ketidaktentuan fikiran atau nasib yg sentiasa malang ..kata2 dr org ramai adalah doa yg mustajab ,,,

    0

    0
  41. wany says:

    aku tak tahu la penyakit minah jambu nie . jap , minah jambu ? kau jambu ke ? haha .
    biar la dia nak kahwin secara ringkas pon . dia tak guna duit MAK BAPAK kau la MINAH TAK BERAPA JAMBU . kek tu , biar la nak warna kuning ke , merah ke . janji dia kawen halal . bukan kek tu yg nak kahwin ayat kau tak habis habis ngok . tu je la modal kau ye .

    0

    0
  42. wat de fishh says:

    minah jambu ni aku geram giler la.. die ni semua bende x kena kecuali pasal memey.. ape yg dia back up pasal memey ntah la.. sdre memey kot.. :P

    lgi 1, klo bende buruk tu, die back up habis2an.. ape nak jadi la.. klo bende baik mcm asyraf ni, semua bende x kena.. nak bg pendapat konon.. pendapat murahan cm minah ni x di perlukan lahh.. better blah jauh..

    0

    0
    • cool says:

      @minah jambu menadap komputer

      1. kaya sebelum miskin
      2. sihat sebelum sakit
      3. muda sebelum tua
      4. lapang sebelum sempit
      5. hidup sebelum mati

      teruskanlah bercakap dan bermulut jahat terhadap orang.
      enjoylah sepuas2nya hidup dalam dunia ni bercakap jahat terhadap orang yer. aku teringin nak tengok apa balasan dan bala yang Allah SWT akan turunkan kat kau nanti di dunia soon atau di padang Masyar kelak sebab itulah janjiNya pada hamba2nya. sebesar kuman jahat perbuatan kau akan dibalas jahat. Good luck is all i can say.
      Na’uzubillah.

      0

      0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        sama lah jugak kau ponnnnnnnnnnn akan mendapat balasan nye nanti sebab sebar fitnah tentang minah jambu ni pun knnnnnnnnnnnnnn BONGOK !!!

        0

        0
        • cool says:

          hahaha….will pass that comment to her.

          by the way, saya bukan cool, tapi kasut dia. she said ur just worth talking to her shoe :)
          coo adios!

          0

          0
  43. saya tak setuju dengan minahjambu says:

    @minahjambu,first sy nak mintak maaf kalau NASIHAT saya mengguris hati eh…
    tak baik kita cakap yg tidak menyenangkan tntg org lain…mula2 awak timbulkan pasal kek lps tu mekup…
    lepas ni awak nak bg PENDAPAT pasal apa pula???
    cukupla tu,ambik wuduk,istighfar banyak2…
    kalau awak sekadar nak cari publisisti murahan,baik x payah…cari publisiti mahal dengan Allah lagi bagus…
    kepada org lain,kalau @minahjambu ni cakap merapu,jgn anda pon merapu sama mcm dia,kita nasihatkan dia…InsyaAllah,satu hari dia akan insaf dari bagi PENDAPAT tak menyenangkan kpd orang lain…

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      minah jambu bukan hipokret macm korang2 semua yg tk bagos pn korang cakap bagos………al maklom lah nk kn LIKE dari pengomen2 semuaaaaaaaaaaaaaaaaa hahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaa

      0

      0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        minah jambu baru cakap muka dayana ni nampak belapok dahhhhhhhhhhhhhhhhh pengomen2 macm nk gilaaaaaaaaaa minah jambu bukan nye kutok ! cuma kasi pendapat yg betol pe ! ROSAKKKKKKKKKKKKKKKKKKK !!!!!

        0

        0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        minah jambu baru komen yg muka dayana ni nampak belapok pengomen2 semua dh jadi macm gila babiiiiiiiiiiiiii bukan nye minah jambu mengutok ! bahlol betol ! minah jambu komen sikit aje dorang dh macm tk betol ! belom lagi minah jambu komen yg rabak2 boleh terjun diri gak nyeeeeeeeeeee kesiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

        0

        0
  44. siot punya minah bapok says:

    @minahjambu
    aku rasa minah ni mmg dah senget otak dia…ntah2 duduk kat lombok.x penah tgk org makeup,tu yang jakun giler tuh….
    lepas disokong pula perkara yg x baik…haih apa jenis manusia la ko ni….

    0

    0
    • saya tak setuju dengan minahjambu says:

      dah cukup la tu awak…x baik mengata orang tau…

      p/s:awak minat yongseo jugak ke???gambar kita sama la…*,-

      0

      0
  45. @ina says:

    klau muka xseri pengantin pun kita peduli apa. bkn seri pengantin yg kita nk kira. bagus apa kawin simple2 gini. xriak. mekap tebal2 mcm mak lampir bknnya cntk mana pun.

    0

    0
  46. atiem says:

    wah nampak serdahana nye,good good ! :) comelnye ashraff

    0

    0
  47. cikmas says:

    mmg mereka jenis kawen cmni laa.. uncle sy sahabat ayh dayana pn kawenkn anak cmni.. plain je.. simple..

    sy pn nk kawen cmni gak=) xde la serabut2..hihi

    0

    0
  48. nel says:

    balek malysia nanti diorg buat kenduri nak maklumkan pada org ramai yg diorg da kawen, nak meraikan la..bukannye sumer org bace blog abg nara ni..

    lagipun jemputannye ramai, budak2 kolej dayana lagi da beratus2 org, lepas tu dgr kate ade VVIP yg nak dtg nant..takkan la nak mkan nasi dgn ikan kering atas daun pisang pula..

    biarla diorg nak buat grand ke x grand ke..besederhana tu kan maksudnye ikut kemampuan..da diorg mampu nak buat besar2 biarla..x macam sesetengah org nak kawen grand punya pasal hutang sana sini..itu suda lebih..

    kite jgnla berburuksangka..berhati hitam..ayah dayana org berilmu..die mesti tahu ape yg die buat..kite doakan je la kebahagiaan diorg..

    0

    0
  49. anti- minah jambu says:

    minah jambu ni frust ashraff tolak cinta karat dia.ahahahaha

    0

    0
  50. Dauspozi says:

    Pakaian pengantin perempuan simple jer… nice!… Tak perlu labuci setempayan… Asalkan bahagia sudah.. Selamat pengantin baru!

    0

    0
  51. achikkuatbebel says:

    Minah Jambu = Jauhilah dengki, karena dengki memakan amal kebaikan sebagaimana api memakan kayu bakar. -Nabi Muhammad SAW

    0

    0
  52. ms.marlon t agdeppa says:

    Minah jambu dah sot sot gara2 terlebih telan bijik jambu ar tu,,dap nye duk condem org,ntah2 muka u tu brkerutu mcm bijik jambu!wlau pun muka dayana tu bertompok2 dpt gak dia kwin ngn ashraf,,nikah d tanah suci mekah lg,tmpat tu tmasuk d dlm rukun islam woah,pakai bju kwin btatah diamond pun uat apa,bukan baju ,make up @pun ceremony mcm mn da bomb,tp akad nikah tu kan yg penting.. Tu lah otak lg kecik dr bijik mata u ek!hati jambu batu busuk btol!!huhs!! Ja’at ni sakai!

    0

    0
  53. ali says:

    Ashraf plastik…..

    0

    0
  54. donutt says:

    minah jambu 24jam mengadap computer kantoi tak semayang dah 24/7 mengadap komputer . umur dah tua tapi otak sempit macam budak kecik , budak kecik pun boleh gelak tengok komen hang . FO !

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      suka hati kau lah mak cikkkkkkkkkkkkk minah jambu tk kesahhhhhhhhhhhhhhhhhhh hahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaa

      0

      0
  55. get smart says:

    kadang2 komen minah jambu boleh di terima jugok ..saya baco komen minah tkdo berunsur penghinaan cumo komen minah beri pendapat tu tk di terima oleh pengomen yg membaco nyo itu sajo..

    0

    0
    • cool says:

      saya setuju ngan awak get smart .Komen Minah jambu ni x lah teruk sgt .Mungkin ada seseorg yg sgt anti pdnya yg mempelbagaikan nick name seolah olah ramai yg x suka pdnya .

      0

      0
  56. Justme says:

    SILA AMBIL PERHATIAN SEMUA!!! Usah dilayan Minah Jambu tah kebenda namany tu. Dia saje nak publicity murahan, saje provoke pembaca semua supaya dpt share dosa2 dia bersama2. Dia x tertanggung sorang2.. So Buat x tau JE apa yg dia nak comment. Kite jgn jade bodoh terikut-omit an perangai dia yg x berapa betul tu.

    0

    0
  57. gadis says:

    aku rasa minah jambu ne sespesis ngan azwan ali la..hahahahaaaa

    0

    0
  58. ieja says:

    Hablum minallah wa hablum minannas.. – menjaga hubungan baik dgn Allah dan juga sesama makhluk..

    Jika kita menjaga hubungan kita dengan Allah tetapi tidak dengan dengan manusia, itu juga sudah lari daripada konsep tu..maka, elakkan drpd mewujudkan permusuhan sesama kita ya!

    Sekadar renungan bersama :)

    0

    0
  59. jane says:

    bukan nak side minah jambu..mungkin bahasa dia memang kasar sikit…tapi ada betulnya dia cakap tu….. razorblade kena define apa maksud dia ‘ni baru halal’…takkan la pasal dia org kuat sikit agamanya semua dia org buat halal belaka…yg macam mana pulak yg tak halal…. saya pernah attend perkahwinan org dakwah sunnah aljama’ah lepas ijab kabul takde acara batal air sembahyang…takde acara cium dahi isteri…cincin pon mak mentua sarungkan..takde acara suap menyuap kek pon..so perkahwinan asyraf ni masih ada juga la ikut adat2 melayu…adat2 yg kita semua pon masih dok buat walaupon tak dituntut dlm agama…so takyah la kata macam ni baru halal….semua pon halal kalau nikahnya ikut hukum islam….

    0

    0
  60. keah says:

    minah jambu nakkan publisiti murahan . kesian dia . baik jangan dilayan orang yang dengki dengan umat dia sendiri . diri x sesempurna KHADIJAH jangan ada hati nak kritik orang lain . jodoh asyraf dah tertulis untuk dia, jangan sangkal ketentuan Ilahi .

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      sape komen pasal jodoh!!!! bodoh nye kau ! dh ashraf jodoh dia ngan dayana biar lahhhhhhhhh sapa cakap dia tk boleh kawin ngan dayana stupid bafflo u !!!! dh memang jodoh ashraf ngan dayana n jodoh dayana ngan ashraf dh betol lah tu betol tk bang nara???????????? ada minah jambu komen pasal jodoh??????????????? bodoh bahlol n stupid bafflo!!!!

      0

      0
      • jade says:

        aku jade, mendoakan yg terbaek kpda orang2 yg baek n kepada yang suka berkata sia2, semoga Allah bg balasan yg setimpal dgn apa yg telah di katakannya.

        0

        0
  61. Abang Besar says:

    agak2 bila si nara nak ban si minah jambu ni ye?tapi kalo ban tak panas la pulak kan ruangan komen ni

    0

    0
  62. jade says:

    kalo aku la, kalo tserempak ngn minah ni, aku langar je bahu dia smpy dia jatuh tebaring ke, tetiarap ke, pastu pijak je mulut dia. pastu kata kt dia, “eh, sorii. sengaja. “

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      JADE BODOH !!! enjit enjit semot sape sakit naik atas la kau ni !!!

      0

      0
    • 1/2 tiang says:

      Kamu ni lagi jebon….dulu hina akuuuu…..eeehhh dialah pandai org. len bodo…ruangan gosip , kut suka le ape org. nk. tulis.
      Ini ko belum tengok dlm. parlimen lagi dahsyat…dia orang bertekak.
      Hello kutu…jangan nk. nilai org. semudah itu ye.

      Avatar serta nama samaran tu , apa2 pun bubuh tarukk sajaa apa ko suka. sebab itulah org. mudah kena tipu melalui internet…bila sebut kaya, pandai itu ini…yg. hebat2.. uuuu…caya terus, spesis mcm, ko nilah selalu kena jual…cepat nilai tanpa usul periksa.

      0

      0
  63. farabella says:

    Selamat Pengantin Baru buat Ashraff dan Dayana..
    Kepada tukang2 komen yg beri komen negatif2, udah la..
    cukup2 la, kalau asyik tak puas hati je dengan kebahagiaan orang lain, susah hidup kita, asyik nak bersangka buruk aje..Biarlah Allah yang menentukan segalanya, kita tak tau apa pun..hanya Allah yang tahu..

    0

    0
  64. ikhlass says:

    alamakkkk tak cantiknyaaaa…. siyessly tak cantik sgt….
    heheee..ape2 pon tahniah ekkkk….sejuk mata memandang isteri ash muslim ni ekkk,,,,pandai dia pilih kan….burpppp~

    maybe cuaca sana kot yg bagi muka kedua-dua pengantin nampak pucat tue….hehee

    0

    0
  65. bini pokcik says:

    tahniah to both of u…
    minah jambu yg senget,xpyh sebuk pasal cake n makeup org…ko tu cantek sgt ke? teringin sgt nk tgk rupa ko….is it seburuk hati ko..???

    0

    0
  66. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    bang nara minah jambu nasehat kn lain kali jangan tarok gambar manusia or artis2 kawin ok …bang nara tarok lembu kerbau berok kuda yg kawin ok tengok apa komen si pengomen ok bang naraaaaaaaaaaaa lov u bang naraaaaaaaaaaaaaaa !!!

    0

    0
    • mamat jambu 24 jam mengadap computer says:

      weyh awekku minah jambu , kalau abang nara tarok gambor lembu kerbau berok kuda yg kawin ,tak la name die GOSIP ARTIS MALAYSIA TERKINI DAN GAMBAR ARTIS MALAYSIA TERBARU SENSASI ;) abg nak bagi nasihat meh . . ayang pegi la komen kat tempat lain. kat murai.com. ohbulan ke ,ohartis ke , tak yah komen kat sini. malu abang tau ! ;)

      0

      0
      • Anak Tiri Minah Dan Mamat Yang Dok Mengadap Komputer 24 Jam Sehari says:

        kekekeke….

        0

        0
        • mira says:

          Alhamdulillah….kepada minah jambu..cian la tengok awak ni macam orang xsekolah. maap la ye kalau terkasar. tapi itulah hakikatnya. Aurat wanita hanya boleh dilihat muka dgn tapak tangan sahaja. jadi kalau berpurdah tu xjadi benda wajib. Minah jambu ni nampaknya perasaan dengki dah menebal. opss maap terkasar..selamat hari raya maaf zahir dan batin.:)

          0

          0
  67. keah says:

    LOL minah jambu nak jadi kaki laser tapi kkuat sentap. HAHAHA

    0

    0
  68. keah says:

    lol .. yang nak maki maki ni apa kes? haha . budak kecik kkot minah jambu neh . haha

    0

    0
  69. bulan says:

    alhamdulillah..sempurna.

    yang kutuk2 tue..taubatlah. majlis mcm ni lah d cari. kalau ada cacat cela pun takpe. takde yg sempurna melainkan Allah..

    0

    0
  70. reza says:

    elok2 kita nak komen pasal pengantin, jadi terbalik….kita dok komen si minah yg dah meroyan. memang la komen ikhlas, tapi agak2 la. biar kan siminah ni dgn sentap dia, asal kan dia bahgia. jgn sampai masuk hospital bahgia sudah la…sebab tak dapat kahwin dgn ashrafff tu..

    0

    0
  71. i-syah says:

    congratz to ashraf muslim and dayana wish u olzz happy forever…….
    to komentor-komentor…… ashraf and dayana ni kan bina masjid so kita yg jd fans ashraf nie sepatutnye mendoakan kebahagiaan mereka bukan bergaduh kerana mereka membina masjid tuh……haisy…..dah dah bulan2 syawal yg mulia nie bawak2 bersabar……
    P/S: ingatlah muka-muka setiap manusia dimuka bumi nie semua nyer ciptaan Allah S.W.T so kalau kite komen muka org maknenya kita komen ciptaan ALLAH so baik jgn komen cantik tak cantik or biasa tak biasa muka seseorg tuh semua bukan kerja kita tapi kerja ALLAH……..renung-renungkan dan selamat beramal….

    0

    0
  72. galaxy says:

    Korang x rase ke minah jambu nie set2 nyah?auow???

    0

    0
  73. wahed says:

    minah jambu telah menaikkan jumlah komen..kepada pengomen..belajar bersabar..sebab (Allah) wujudkan insan seperti “minah jambu yang dok mengadap kom 24jam” adalah untuk menguji tahap kesabaran kita semua( selepas bulan ramadhan)….

    0

    0
  74. zzzzzzzzz says:

    bengong belaka..psl org kahwin pn riuh rendah…pelik ke sume tu?.yg pntg dorg bhgia..xdk nyusahkan org sudah..peace..

    0

    0
  75. sepi says:

    MINAH JAMBU SEPADAN NGAN TAUKEY JAMBU…DUA2 PERANGAI CAM BANGANG…SIALLLL LAAAHH..

    0

    0
  76. PSM says:

    hmmm…bahasa melambangkan bangsa..
    berlajar la menggunakan bahasa yang baik dan tidak disalahtafsir ye minah jambu.

    0

    0
  77. minah jambu ni mesti x-ashraf..hangin tak tentu psal je..hahaha!

    0

    0
  78. Pijot says:

    Rasanya Minah Jambu nie bukan Minah tulen lah…minah celup kot….meroyan semacam jea…

    0

    0
  79. me says:

    semoga bahagia ke ank cucu..inilah contoh perkahwinan yg dibuat kerana Allah..jarang ade..hanya org2 yg kuat pegangan je bleh buat..mmg respek la diorg nih..

    0

    0
  80. EMMA says:

    MINTA MAAF YE,TAK PYH LAYAN BOLEH TAK MINAH JAMBU PUNYER COMMENT..DIA NAK PUBLISITI JER TU.NAK ORG KENAL DIA KAT PAGE NARA

    0

    0
  81. rose says:

    manusia yg jahil..adalah manusia paling rugi hidup dimuka bumi……yang pasti mati itu benar,siksaan itu benar…..tegur menegur utk kebaikan adalah diwajibkan sesama kita.mohon diberi hidayah…

    0

    0
  82. jambu busuk says:

    minah jambu org plg bodoh kt dunia

    0

    0
  83. Miss Black says:

    apa yg keco sgt ngn minat Jambu nie…ingt bagus sgt la tue…kek kuning sgt ke…makeup tak cantik ke…yg ko keco sgt nape?ko ada ke tue semua?tak der kan? jgn bising la….dia tak tutup aurat cm wahida ke…bia la dia…kalau setakat nk publisiti murahan cm haram kat sini…bek ko senyap jek la stupid!

    0

    0
  84. jambu.ke.minah.tu? says:

    toksah dilayan la minah tu..addicted to ashraff sbb cinta x berbalas..x de pekdah dptnye..dia mendoakan n kondem benda halal n baik..ada balasan la ..kita doakan yg terbaik aje la untuk dia..benda elok dia kondem..benda yg mendedahkan dia dok sokong..jahil sangat dia..

    0

    0
  85. ZaraBella says:

    Alhamdulillah… Tahniah Ashraf & Dyana. semoga berbahagia.

    Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, “Kahwinilah wanita itu kerana empat perkara, kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikan dan kerana agamanya. Pilihlah wanita yang beragama, engkau akan selamat”. :)

    0

    0
  86. cayang says:

    minah jambu 24jam mengadap computer is S.E.W.E.L…..

    alaaaaa…korang tak pyh la lyn minah jambu 24jam mengadap computer tu…dia tu saja saja je..ATTENTION SEEKER…. cuba buat mcm dia tak wujud…biarkan aja…org cmni tak yah layan..ada penyakit hati..otak tak berkembang…so, biarkan aje..

    0

    0
  87. Mizzlynn says:

    Mmg sempoi… alahai sejuk hati tgk pasangan berdua nih.. moga berbahagia yer..

    0

    0
  88. Reena says:

    Kalau nak pilih rupa, belum tentu serasi bersama cam Ashraf & Sherry dulu..lebih baik akhlak & hati yg diutamakan drpd rupa yg hnya cantik di luaran.

    0

    0
  89. sup gear box says:

    maaf nak menyampuk..memang la nampak sederhana sebab majlis pernikahan sahaja.tunggu je la majlis resepsi di hotel di kl nanti…sederhana ke berlebih..macam umie aida, nikah depan kaabah simple je, bertudung litup, tapi majlis resepsi, kemain lagi dedah bahu,dada….fikir-fikirkanlah…

    0

    0
  90. Jejari Kontot says:

    BINI TAK LAWO.NAK MAIN PUN TAKDER SELERA.

    0

    0
    • parang kontot says:

      alaa .. bila dah gelap .. lawa x lawa sama jer rasenya ..

      0

      0
      • mulut capoi says:

        Ye la barang sama, kalu pandai respon itu yg. mahaiii…..suami puas…
        Isteri ni pandai jaga suami, taat, jaga zahir dan batin….fuhhhh….itu pun dah exsilen.

        Rupa cantik lawa , ingkar dan x pandai urus r/tangga pun wat apa….tanggung bewak idup. tambah lagi dapat isteri yg. solehah…tuah badan woiii….
        Dayana ni perasan tak pandanngan matanya lembut dan redup membayangkan seorang yg. penyayang dan baik…itu pandangan aku la…..

        0

        0
    • bujang says:

      Kalu malam tutup lampu leee……
      kalu siang tutup mate…..
      Ishhhh….x baik le…..kalu dah sayang/ cinta apa2 pun indah dimata dan hati.

      Tuuu….perempuan muda yg. kawin ngan lelaki tua/botak bolih dipanggil tok macam mana?.
      Ada selera ke?.

      Pokok pangkalnya bila hati sudah suka semua indah saja……jodoh…….tengoklah nanti berderet zuriat…..

      0

      0
    • cool says:

      lawa sangatlah bini ko or laki ko tu.
      ungka sesat nak mintak biskot dari ko pon dah cukup bertuah.

      0

      0
  91. gadissengal says:

    haha,yang korang p layan si minah jambu tu asal? biar laa dia. kang melarat tak pasal2 semua dpt dosa. adeh laa.. tu biar dia ngn tuhan. janji kita ni doakan kebahgiaan abg asyraf dan isteri dia. cukup. peace. ;D

    0

    0
  92. peminat minah jambu says:

    HIDUP MINAH JAMBU ..!!!

    0

    0
  93. yati says:

    UDAH UDAH LA TU…KAWAN2 MUSLIMIN MUSLIMAT SEKALIAN, JANGAN LAYAN MINAH JAMBU, SERONOK LA TU PENUH WALL NI NGAN KOMEN DIA JA. KITA TAK PERLUKAN DIA JADI SEBAHAGIAN DARIPADA KOMEN2 PERKAHWINAN ASHRAFF DAN DAYANA NI. WAT SEMAK PALA JA. JOM SAMA2 KITA WAT BODOH KAT MINAH NI JOM!!!!! JANGAN LAYAN DIA DAH.

    btw…ala…sweet nya perkahwinan ni.

    0

    0
  94. lalala says:

    sekali minah jambu hi kne hentam daa…… haha. suke sgt ngate org… amek kaw !!

    0

    0
  95. kukukaki says:

    sapa tak suka minah jambu 24jam mengadap computer angkat tangan!!!

    0

    0
  96. jambu---jambu:P says:

    kelaka bile bace komen minah jambu tu..mcm jeles pon ade…takleh terima kenyataan pon ade..saje bikin panas pon ade..suke ati ko lah minah jambu…

    0

    0
  97. neelofa says:

    macamla xder lelaki yg lebih baik…

    0

    0
  98. miss x says:

    bukan ke bersanding ni xwujud dalam islam???

    0

    0
  99. sayang salmah says:

    basicly nmpk mcm xde pembaziran, tp kalau dh menikah di Mekah rasanya lagi membazir sbb kos untuk ke sana pun sekian byknya.. ramai pulak ahli keluarga yang ikut.. kalau bernikah di Malaysia pun bagus.. walaupun mekah tempat suci tp itu bukan guarantee untuk bahagia selamanya..yg penting peranan kite suami isteri yg menjadi tunjang kebahagiaan sesebuah rumahtangga… waAllahua’lam..

    0

    0
  100. hehehehe says:

    dah jd tren pulak nikah kat mekah…sebenarnya sama jer nikah kat mane..yg penting nikah n ikut la pegangan islam jgn nikah je kat mekah blk m’sia abis dedah satu bdn… cm bl dah nikah jd halal hub suami isteri…kalo dikirakan kos rsnye lebih kos nikah di mekah coz byk gak nak bt belanja transport n berbagai2…lg2 pulak balk m’sia bt kenduri lg…tp pd aku lar tak lw pun isteri dia nie…tak padan la mk dia yg ensem tu…tp dah jodoh…nie yg kt sell nampak suami ensem isteri x lawa..isteri cantik suami tak ensem…

    0

    0
  101. aku says:

    cik merah jambu ni mmg da jahil sgt da ni. aku susa nk pggl owg bodo. tapi ko mmg bodo sgt da ni. aku rase ni budak2 skola rendah ke tadika yg post ni. adek, mak bagi internet soh blaja. bukak web2 agama. jgn asyek dok tgk gossip je!

    0

    0
  102. you not my test says:

    ????????….

    0

    0
  103. alin says:

    jgnlah kita bersangka buruk.bukan niat dia untuk membazir. mungkin itu impian dia dan sememangnya dia mampu untuk bernikah di sana. itu rezeki masing2.ikut kemampuan..

    0

    0
  104. pingu says:

    aku rse minah jambu ni frust sb asyraf kawen ngn dayana? wakakaka..komen tak pakai otak gamaknya minah jambu ye?

    0

    0
  105. ani says:

    minah jambu ni kelakar la, lawak pn ade gak………

    0

    0
  106. maklimahlemau says:

    aku rasa minah jambu ni suku sakat iblis,syaitan dan kerabat diorg kot yg bertopengkan manusia..asyik berkata benda yg buruk je..seolah2 dia takkan insaf..kejam x ayat aku?tp tu la yg aku rasa..sorilah minah jambu..aku pun ada hak nak cakap apa yg aku suka kat sini mcm kau jugak..

    0

    0
  107. Nenek hot pink jambu says:

    hahahahahaaa…..
    minah jambu ni jelesssss…
    nampak sgt die x suka kat dayana tu…
    apa la salah dayana tu kan…
    dayana tu cantik ape…makeup die cantik…
    ko nak marah dayana apesal??????????
    memang ko ni jelessssss…
    hahahhahah….
    minat jambu 24 jam menghadap komputer sewel dah….

    0

    0