(GAMBAR) Seni Membuat Awan Di Dalam Bilik

Trending

(GAMBAR) Seni Membuat Awan Di Dalam Bilik

Bagaimana rasanya untuk berada begitu dekat—mahupun menyentuh awan? Tidak perlu menyertai pasukan payung terjun atau mendaki gunung yang tinggi untuk melihat awan dari jarak dekat.

Seorang artis Belanda, Berndnaut Smildeas, telah berjaya mencipta satu hasil seni: seni mencipta awan. Ini dilakukan dengan menggunakan sebuah mesin asap, yang digabungkan dengan kelembapan pada suhu bilik dan pencahayaan dramatik kemudian menjadi awan “Nimbus II 2012” di dalam sebuah bilik.

Advertisement


Semildeas, yang tinggal di Amsterdam, berkata dia cuma mahu membuat imej awan hujan dalam bilik.

Saya membayangkan berjalan masuk ke dalam dewan sebuah muzium, dengan sebuah dinding kosong, dan tiada benda lain selain dari awan.



Bagaimanapun, malang sekali awan ciptaan Smildeas tidak boleh tahan lama, hanya beberapa saat dan kemudian lenyap. Tetapi menarik juga bila berada dalam bilik yang dipenuhi awan, bukan?

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

2 Comments

  1. OrangAkaun

    April 2, 2012 at 12:44 pm

    aku hari2 buat awan pakai asap rokok

  2. entahle

    April 1, 2012 at 12:06 am

    wah bestnyer dapat bilik macam nie…~~~