Gaji RM1,500 Tetapi Nak Beli Rumah RM300K? Ikut 5 Cara Ini..

Trending

Gaji RM1,500 Tetapi Nak Beli Rumah RM300K? Ikut 5 Cara Ini..

Saya mendapat inspirasi untuk menulis posting dan tips ini selepas terbaca komen dari seseorang yang berbunyi begini..

Advertisement

“Kata nak tolong bangsa sendiri, tetapi ilmu nak beli rumah RM300,000 dengan gaji RM1,500 pun tak nampak lagi. Share please, bagi orang lain beli rumah juga,”

Kita senyum saja.

Saja saya beri point yang ringkas seperti ini agar anda boleh fikir sendiri. Kalau taip panjang pun, bukan ramai yang mahu membaca, malah nanti dikecam pula.

Lima point ini saling berkait. Pandai-pandailah anda padankan dengan keadaan kewangan masing-masing. Takkan semua perkara perlu diceritakan di sini?

Gaji datang daripada kerja hakiki, pendapatan datang dari pelbagai sumber. Simpan RM1,500 dan guna pendapatan sampingan untuk tampung perbelanjaan bulanan anda.

Ini memang teori sembang atas kertas yang indah-indah belaka. Iyalah, selagi anda sendiri yang tidak menjadikan ia sebagai realiti, memang ia akan terus menjadi teori semata-mata.

Gaji RM1,500 tetapi kemahuan ekstrim nak beli rumah RM300,000, maka anda juga perlu berusaha dengan lebih ekstrim. Jika anda sanggup buat, anda akan berjaya memperolehinya.

Jenuh saya fikirkan cara untuk membeli rumah harga RM300,000 dengan gaji RM1,500. Siap buat point bergambar HD lagi. Jadi, moleklah anda tekan SHARE di wall Facebook masing-masing.

Semoga kawan-kawan anda yang memerlukan idea seperti ini akan mendapat manfaatnya. Tak dapat banyak, sedikit pun jadilah. Kalau tak faham, istighfar banyak-banyak.

Astaghfirullahala’zim.

Kredit : Harith Faisal

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.