Gadis ‘Lokal’ Jadi Mangsa, Individu Ini Dedah Sindiket Kartel Dadah Nigeria Semakin Rancak Di Malaysia

Berita

Gadis ‘Lokal’ Jadi Mangsa, Individu Ini Dedah Sindiket Kartel Dadah Nigeria Semakin Rancak Di Malaysia

Tular beberapa hari ini di media sosial Twitter apabila seorang individu telah mendedahkan mengenai sebuah sindiket dadah melibatkan warga asing Nigeria yang aktif melakukan aktiviti haram mereka di negara ini.

Akaun Twitter yang dikenali sebagai @anti_human_90 itu memaklumkan bahawa kartel dadah itu telah wujud begitu lama dan antara yang menjadi mangsa adalah wanita-wanita tempatan yang dijadikan umpan untuk melakukan jenayah itu.

Advertisement

Dalam untaian Tweet itu, pengendali akaun tersebut berkata bahawa pendatang asing kebanyakan dari Nigeria ini gemar melakukan aktiviti ‘scam’ dan juga menjual najis dadah seperti ‘ice’, opium dan ganja.

Malah, individu tersebut turut mendedahkan wajah-wajah suspek yang aktif melakukan kerja haram itu serta warga Thailand yang terlibat menjadi ‘ibu ayam’ dan juga pengedar dadah.

Sindiket tersebut difahamkan membawa masuk bekalan barangan terlarang itu ke dalam negara dengan cara merasuah beberapa pegawai di sempadan serta teknik-teknik lain seperti menyembunyikan dadah ke dalam alat sulit wanita.

Sindiket dadah nigeria

Manakala penglibatan wanita-wanita tempatan pula adalah dengan cara menjadikan mereka ini sebagai ‘keldai dadah’ dan juga ‘menumpang’ akaun bank untuk memudahkan pembeli memasukkan bayaran dan juga kegiatan jual beli yang lain.

Lebih mengejutkan, kesemua yang terlibat itu masih kekal bebas di negara ini tanpa dokumen pengenalan yang sah dan bebas kemana-mana sambil menjadikan negara ini tempat kegiatan jenayah mereka.

Sindiket dadah nigeria

Selain itu, mereka turut berkumpul di sebuah ‘kelab’ yang menyamar sebagai kafe di mana kegiatan jenayah seperti penyalahgunaan dadah, gansterisme serta aktiviti seksual berlaku tanpa kawalan.

Di akhir untaian tweet itu, individu itu turut menyoal tahap kredibiliti pihak berkuasa kerana perkara tersebut pernah dilaporkan beberapa kali  namun hanya sekadar ‘tangkap dan lepas’, dan masih aktif setelah itu.

Ahli politik
9 bulan lalu

"Bila Kita Jadi Kerajaan Balik, Korang Tahulah Nanti" - Pemimpin Pembangkang Ugut PDRM Kini Disiasat

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...